Szczegóły wydarzenia

Poinformuj o wydarzeniu
22
lis 2022

Warsztaty – NOWY MODEL EDUKACJI KLIMATYCZNEJ

Szczegóły wydarzenia

  • Termin:

    22.11.2022 - 23.11.2022

  • Adres:

    ul. Nizinna 2
    58-310 Szczawno-Zdrój

  • Telefon:

    601393039

  • E-mail:

    joanna.mazurek@ffis.edu.pl

  • Patronat:

    ZIELONAGOSPODARKA.PL

Wszyscy rozglądamy się wokół i widzimy świat, który zmienia się w tempie, za którym trudno nadążyć. Próbujemy zrozumieć zachodzące w nim procesy, ale nie jest to łatwe. Można się zgubić prawda? Z dużym prawdopodobieństwem takich samych uczuć doznają Wasi uczniowie. W końcu dotyczy ich nie tylko, co tu i teraz, ale i to, co tylko wydaje się daleką przyszłością – konsekwencje zmiany klimatu. Wasi uczniowie potrzebują już teraz praktycznej edukacji, która pomoże im mierzyć się ze zmienną rzeczywistością, współpracować i rozwiązywać problemy, których jeszcze nie znamy. Sprawczej edukacji.

Dlatego zapraszamy Was na dwudniowe warsztaty dla nauczycieli w całości poświęcone modelowi praktycznej edukacji klimatycznej. To kolejny etap projektu „Zrównoważony ekosystem edukacji klimatycznej”, w ramach którego spotkaliśmy się w marcu na konferencji otwierającej, a potem wspólnie pracowaliśmy na warsztatach Open Space.

Warsztaty „Nowy model edukacji klimatycznej” skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu Dolnego Śląska. Udział w warsztatach jest bezpłatny. W ramach projektu pokryte zostaną wszystkie koszty związane ze szkoleniem, w tym koszty podróży.

Co planujemy:
- pokażemy, dlaczego warto mówić o zmianie klimatu nie tylko na przyrodzie czy geografii,
- nauczymy Was jak świadomie korzystać z empatii i dlaczego to właśnie ten aspekt jest kluczowy w kwestiach przyszłości planety,
- zabierzemy Cię w teren, gdzie praktycznie poznasz lub rozwiniesz wiedzę o zaletach edukacji terenowej,
- przejdziemy kreatywny design thinking sprint na bazie konkretnego, zdefiniowanego przez uczestników wyzwania,
- porozmawiamy o praktycznych projektach edukacyjnych, które kończą się konkretnym realnym rozwiązaniem tworzonym przez uczniów korzystających z nowych technologii.

Podczas warsztatu, zastanowimy się nad rolą, jaką edukacja odgrywa w budowaniu świadomości i wiedzy o klimacie oraz jaką rolę odgrywa empatia w budowaniu twórczego i praktycznego zaangażowania w rozwiązywanie problemów środowiskowych. Ponadto przejdziemy proces edukacyjny i zaprojektujemy praktyczne rozwiązanie, które będziemy mogli rozwijać w swoich społecznościach szkolnych.

Warsztaty – NOWY MODEL EDUKACJI KLIMATYCZNEJ

DZIEŃ I
9.00 – 9.15 powitanie
9.15 – 10.00 Sesja klimatyczna z profesorem Piotrem Skubałą „Dlaczego nieskutecznie reagujemy na kryzys klimatyczny i środowiskowy?”
10.00 – 10.20 – wprowadzenie do modelu edukacji klimatycznej
10.30 – 12.30 – Empatia w terenie
12.30 – 13.30 OBIAD
13.30 – 17.30 Design Thinking/ warsztaty z empatii (praca w grupach)
19.00 – WSPÓLNA KOLACJA

DZIEŃ II
8.00 – 9.00 – ŚNIADANIE
9.00 – 12.00 Design Thinking/ warsztaty z empatii (praca w grupach)
12.00 – 13.00 OBIAD
13.00 – 14.30 – Technologia w projektach edukacyjnych
14.30 – 16.00 – Projekt w edukacji klimatycznej

Link do rejestracji: docs.google.com


Informacje o trenerkach:

Justyna Józefowicz
Psycholożka, wykładowczyni Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie, trenerka, mediatorka, ekspertka ds. pracy metodą projektu. Doradczyni strategiczna i konsultantka firm, instytucji i organizacji społecznych. Współzałożycielka i CEO Pogotowia Psychologicznego i STYKów. Trenerka programów Fundacji Szkoła Liderów, mentorka Early Warning Europe PARP, wcześniej członkini Zarządu Fundacji SYNAPSIS, menedżerka Creative Communication Cluster oraz szefowa rozwoju EFC. Współautorka książki dla nauczycieli „Metoda projektu. Podręcznik”.

Absolwentka psychologii klinicznej, filologii polskiej, Szkoły Trenerów Biznesu TROP oraz PwC Business Coaching Diploma (akredytacje międzynarodowe ICF, EMCC). Doktorantka Międzyuczelnianych Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Psychology & ICT (SWPS, PJATK).


Agata Juzyk
Liderka i ekspertka w zarządzaniu i nadzorze nad dużymi innowacyjnymi i inwestycyjnymi projektami. Szefowała działom R&D w KGHM, doradza firmom w zakresie projektowania i wdrażania strategii, kultury innowacyjności i złożonych projektów. Współautorka metody Code for GreenÒ, dzięki której uczniowie uczą się twórczo rozwiązywać problemy środowiskowe za pomocą technologii. Certyfikowana trenerka Design Thinking i menadżerka projektów IPMA.

Absolwentka Stosunków Międzynarodowych Wydziału Prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także IMD International Institute for Management Development w Lozannie i amerykańskiego uniwersytetu inżynieryjno- badawczego Colorado School of Mines.

 
Projekt jest realizowany w modelu partnerskim z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, SEVER – Centre for Environmental Education z Czech oraz EuroSoc-digital GmbH (EUD) z Niemiec i jest częścią Europejskiej Inicjatywy Klimatycznej (EUKI). EUKI to instrument finansowania projektów przez niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Nuklearnego (BMU). Konkurs EUKI na pomysły projektów jest realizowany przez Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.


Dziękujemy za wysłane grafiki.