„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” – wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna – zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
Trwające w Poznaniu H2POLAND i Net Zero to pierwsze w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej targi poświęcone w całości technologiom wodorowym i dekarbonizacyjnym. Forum to spotkania, podczas których kluczową rolę ogrywają rozmowy o przyszłości dekarbonizacji oraz europejskiej gospodarce. Partnerami medialnymi wydarzenia są portale ZielonaGospodarka.pl oraz GospodarkaMorska.pl.
NCBR ogłosiło XI konkurs GOSPOSTRATEG, którego tematem przewodnim jest magazynowanie wodoru w kawernach solnych. Maksymalne dofinansowanie projektu wynosi 20 mln zł, a wnioski można składać od 20 maja do 14 sierpnia.
Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
62 mln euro bezzwrotnego wsparcia z UE otrzymał realizowany przez Orlen projekt Clean Cities - Hydrogen mobility in Poland. Dofinansowanie obejmie budowę w Polsce 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru i instalacji produkcji "zielonego", odnawialnego wodoru - podał koncern.
Spółka zaprasza wszystkich uczestników rynku do wzięcia udziału w niewiążącej procedurze badania rynku realizowanego w ramach projektu „Wodorowa Mapa Polski”. Wyniki badania zostaną uwzględnione przez spółkę w planowaniu infrastruktury przesyłu wodoru i pozwolą na stworzenie wstępnej mapy wodorociągów na terenie kraju.
Przedsiębiorstwo autobusowe In-der-City-Bus GmbH (ICB), obsługujące komunikację miejską we Frankfurcie nad Menem, złożyło zamówienie na 9 Solarisów Urbino 18 hydrogen. W mieście kursują już 23 wodorowe Solarisy, dostarczone w 2022 i 2024 roku. Dostawy przegubowych pojazdów z najnowszego zamówienia zaplanowane są na lipiec 2025.
Solaris zdobył dwie nagrody w konkursie „Polski Bus Roku 2023” organizowanym przez portal branżowy transinfo.pl. Producent zwyciężył w dwóch kategoriach: Miejski Bus Roku 2023 – z wodorowym modelem Solaris Urbino 12 hydrogen – oraz w kategorii Międzymiastowy Bus Roku 2023 z Urbino 10,5 w wersji mild hybrid.
W procesie transformacji energetycznej wodór ma potencjał stać się kluczowym czynnikiem napędowym. Jednak osiągnięcie tego wymaga współpracy na szczeblu międzynarodowym, obniżenia kosztów oraz integracji z istniejącymi systemami energetycznymi. Dopiero wtedy będziemy mogli wykorzystać jego pełny potencjał.
RWE, będący jednym z kluczowych w Wielkiej Brytanii graczy na rynku produkcji energii elektrycznej i energii odnawialnej, podpisał umowę z Haltermann Calress, wiodącym dostawcą produktów i rozpuszczalników na bazie węglowodorów. Na jej mocy RWE zbuduje przy kompleksie Haltaermann Carless w Harwich zakład produkcji zielonego wodoru.
Samochody wodorowe Grupy Polsat Plus przejechały pierwszy milion kilometrów
26 autobusów wodorowych NesoBus od Grupy Polsat Plus i ZE PAK będzie jeździło w Chełmie
Wodorowa misja gospodarcza do Norwegii
Irlandzka rewolucja wodorowa: Zielona przyszłość gospodarki wodorowej Wyspy Szmaragdowej
Zielony wodór i power to X w Mauretanii. Ruszają badania