Do 250 mln zł wzrasta łączna kwota do wykorzystania w tzw. ścieżce leasingowej "Mój elektryk" – przekazał Bank Ochrony Środowiska w czwartek.
Jak wykazały badania spadek temperatury, może spowodować spadek zasięgu EV nawet o 41 proc.
Od początku 2020 roku prognozowanie w branży motoryzacyjnej stało się trudniejsze. Z problemów pandemicznych, płynnie przeszliśmy do zawirowań związanych z wojną w Ukrainie i widma kryzysu energetycznego. Co czeka nas w roku 2023? Wszelkie przewidywania powinniśmy rozpocząć od słów „Jeśli nie wydarzy się żadna katastrofa…”
Dzięki dofinansowaniu w wysokości 38,4 mln zł uzyskanym z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Warszawa kupi 12 elektrycznych autobusów.
Od instrumentów wsparcia zależy, czy Polska stanie się hubem produkcyjnym pojazdów zeroemisyjnych i ich podzespołów, czy też znaczenie przemysłu motoryzacyjnego w krajowej gospodarce będzie spadać - oceniło w środowym komentarzu Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
Do wejścia w życie unijnego rozporządzenia o zakazie rejestracji nowych samochodów z napędem spalinowym zostało 12 lat. Nie jest to dużo czasu mając na uwadze ogromną skalę inwestycji, jakich trzeba dokonać, aby móc spełnić założenia regulatora. Jak wynika z najnowszych danych PSPA, w Polsce na jeden punkt ładowania przypada ok. 13 samochodów z napędem elektrycznym. Według wytycznych Unii Europejskiej to zbyt dużo, aby zapewnić komfort podróży. Ekspert Asseco wskazuje 5 czynników, które mogą wpłynąć na rozwój e-mobilności w Polsc
Na mocy podpisanej w 2021 roku umowy, Carefleet S.A. dostarczył 200 nowoczesnych pojazdów elektrycznych dla floty kurierskiej DPD Polska.
Rok 2023 przyniesie znaczący wzrost udziału aut elektrycznych w rejestracjach nowych pojazdów – szacują eksperci Carsmile. Będzie to spowodowane m.in. dużą liczbą zamówień ze strony firm, dla których leasing czy wynajem elektryków jest stosunkowo łatwym sposobem realizacji strategii ESG. Sporo zamówień będzie też napływało z administracji publicznej ze względu na ustawowy obowiązek zelektryfikowania połowy floty urzędów państwowych w ciągu najbliższych 2 lat.
Na jeden ogólnodostępny punkt ładowania przypada w Polsce już 11,8 auta z wtyczką i mimo rozwoju sieci sytuacja szybko się pogarsza. Unia wyznaczyła ambitne cele, których nie osiągniemy bez zmiany prawa - pisze w poniedziałek "Puls Biznesu".
Firma dostarczyła 888 pojazdów w całości zasilanych energią elektryczną na potrzeby transportu fanów podczas największego na świecie turnieju piłkarskiego.