Ponad 150 wystawców z 8 krajów w Poznaniu zaprezentowało najnowsze technologie dla ochrony klimatu. Ekspozycja liderów branży oraz szeroki program wydarzeń towarzyszących, w tym konferencji i dyskusji tematycznych, podsumowały najbardziej aktualne zagadnienia.
Przed nami Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni, czyli największe wydarzenie w kraju skupiające specjalistów branży morskiej. To tutaj omawiane będą bieżące zagadnienia związane z rozwojem sektora morskiego. W jaki sposób branża radzi sobie z wyzwaniami i jakie są optymalne kierunki dla jej rozwoju? To kwestie jakie poruszone zostaną w ramach pięciu bloków tematycznych wydarzenia.
Rosyjska agresja na Ukrainę unaoczniła politycznym decydentom, że uniezależnienie się od paliw kopalnych to nie tylko szansa na złagodzenie skutków katastrofy klimatycznej, ale również na zdobycie energetycznej niezależności.
W poprzednich swoich artykułach, autorzy niniejszego opracowania zwrócili uwagę czytelników na problemy legislacyjne związane z morską energetyką wiatrową na polskich obszarach morskich. W niniejszej publikacji środek ciężkości analizy zostanie przesunięty na energię pozyskiwana z wodoru. Mając na uwadze podpisane, w Warszawie 14 października 2021 roku, „Porozumienie sektorowe na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej”, przenalizujemy na jakim obecnie etapie jest proces legislacyjny, związany z tym rodzajem energii.
Dające się zauważyć ostatnio, w szczególności po dniu 22 stycznia 2021 r., przyspieszenie tempa prac nad inwestycjami w zakresie realizacji projektów związanych z budową pierwszych Morskich Farm Wiatrowych na polskich obszarach morskich, zmusza do pochylenia się nad tematem bezpieczeństwa żeglugi po akwenie Morza Bałtyckiego w kontekście powyższych planów.
„Miejsca zatopienia amunicji chemicznej stanowią trudne do kontrolowania rozproszone punktowe źródła skażeń o nieznanej wielkości. Ponadto mają duże negatywne oddziaływanie na gospodarkę, co powoduje, że Morze Bałtyckie jest mniej bezpieczne i potencjalnie bardziej kosztowne pod kątem inwestycji.” Autorzy niniejszego artykułu celowo rozpoczynają swoje rozważania na temat fizycznej przeszkody, stojącej na drodze inwestycji związanych z morskimi farmami wiatrowymi na polskich obszarach morskich, jednym z wniosków nasuwających się z
W związku z planowanymi znacznymi inwestycjami w portach polskich, które będą powiązane z Morską Energetyką Wiatrową, pojawia się zasadniczy problem źródeł ich finansowania. Rozwiązaniem tych problemów są najprzeróżniejsze pomysły, od dość karkołomnych jak koncepcja emisji obligacji przez Port Gdynia na budowę falochronu, co w istocie stanowi niedozwoloną pomoc publiczną, po plany budowy portu instalacyjnego w tym samym porcie w oparciu o wirtualną uchwałę Rady Ministrów w tym zakresie, której nikt nie widział, a do niedawna było
W dzisiejszym artykule, będącym kontynuacją rozpoczętej przez Morska Energetyka Wiatrowa na świecie – cz. 1 USA - Gospodarka Morska.pl mini serii, traktującej o rozwiązaniach legislacyjnych, związanych z Morską Energetyką Wiatrową na świecie, autorzy skupią się na rozwiązaniach przyjętych w Danii.
W kolejnej odsłonie Morskiej Energetyki Wiatrowej na świecie, będącej kontynuacją Morska Energetyka Wiatrowa na świecie – cz. 1 USA - Zielonagospodarka.pl Morska Energetyka Wiatrowa na Świecie – cz. 2 Dania - Zielonagospodarka.pl autorzy przyjrzą się regulacjom normującym inwestycje związane z morskimi farmami wiatrowymi na holenderskich obszarach morskich.
Maersk i CMA CGM pomogą Electroluxowi obniżyć emisyjność transportu morskiego
Całe turbiny wiatrowe wytwarzane pod jednym dachem. Siemens Gamesa otwiera zintegrowaną fabrykę
Holendrzy szukają sposobu na uniknięcie kolizji statków z wiatrakami
RWE zbuduje terminal w Brunsbüttel do importu zielonego amoniaku
Northvolt planuje budowę niemieckiej gigafabryki i recyklingu akumulatorów EV
Portugalia przeprowadzi pierwszą aukcje dla pływających farm wiatrowych