Od 1 stycznia 2025 roku każdy budynek niemieszkalny, niebędący własnością małego lub średniego przedsiębiorstwa, posiadający więcej niż 20 stanowisk postojowych będzie musiał posiadać minimum jeden punkt ładowania oraz niezbędną infrastrukturę na co najmniej 1 na 5 stanowisk postojowych.
Cztery nowe niskoemisyjne autobusy solaris zasilą latem tabor Komunikacji Beskidzkiej, która wozi mieszkańców powiatu bielskiego i sąsiednich miejscowości – poinformowała w piątek PAP rzeczniczka starostwa w Bielsku-Białej Magdalena Fritz.
Unia Europejska (dalej: EU) wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie dekarbonizacji sektora transportu morskiego. Transport morski pozostawał jak dotąd jedynym sektorem, w którym UE nie podjęła żadnych konkretnych zobowiązań w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Zgodnie z danymi Europejskiej Agencji Środowiska (ang. European Environment Agency, EEA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego (ang. European Maritime Safety Agency, EMSA) z 2021 roku, transport morski odpowiada za 13,5 proc. wszystkich emisji gazów
Rząd Węgier chwali się wielkimi zagranicznymi inwestycjami w sektorze baterii do samochodów elektrycznych, jednak w kraju nasilają się protesty przeciwko powstawaniu nowych zakładów. „Fabryki baterii pochłaniają ogromne ilości energii elektrycznej, której Węgrom obecnie brakuje” – mówią PAP liderzy protestujących ugrupowań.
Mająca siedzibę w Jokohamie filia Mitsubishi Heavy Industries, ukończyła studium koncepcyjne statku do bunkrowania amoniaku we współpracy z INPEX Corporation. Statek będzie mógł dostarczać statkom paliwo amoniakalne, a projekt jest realizowany w związku z rosnącą popularnością amoniaku jako czystego źródła energii bez emisji CO2.
Uregulowanie zagospodarowania i użytkowania obszarów morskich wód wewnętrznych w granicach portu morskiego w Szczecinie jest głównym celem rządowego projektu ws. przyjęcia planu zagospodarowania dla wód tego portu. Projekt ukazał się w piątek na stronie KPRM.
Ukraińska spółka Energy Company of Ukraine (ECU) podpisała porozumienie z turecka firmą Karpowership dotyczące wdrożenia pływających elektrowni o mocy jednostkowej sięgającej do 500 MW. Technologia ma wspomóc Ukrainę w dobie kryzysu energetycznego i brutalnych działań Rosji wymierzonych m.in. w infrastrukturę krytyczną.
Dariusz Grzesiak - koordynator Działu Maszyn Elektrycznych w szczecińskiej spółce mPower prognozuje, że silniki spalinowe będą coraz bardziej wypierane przez napędy elektryczne. Takie są łatwiejsze do budowy konstrukcyjnie, są też mniej zawodne. Dotyczy to elektromobilności w szerokim zakresie, zarówno w pojazdach kołowych, jak również np. w branży jachtowej, w której ekologiczne napędy pojawiają się coraz częściej.
– Polska wciąż jest jednak mocno skoncentrowana na transporcie samochodowym, podobnie zresztą jak wiele innych państw. To zrozumiałe, bo przejście w kierunku innych środków transportu jest dużym krokiem, potrzeba wielu inwestycji w infrastrukturę fizyczną i cyfrową. Jednak, jeśli będą inwestycje i będzie wola polityczna, to przyszłość rysuje się optymistycznie – uważa Monika Heiming, szefowa Stowarzyszenia Europejskich Zarządców Infrastruktury Kolejowej w UE (EIM). Jak wskazuje, wyzwaniem na nadchodzące lata jest wzrost konkuren
Ponad 5 mld zł przeznaczy w najbliższych latach rząd na programy wsparcia dla elektromobilności – poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska we wtorkowym komunikacie.
Pływające elektrownie zapewnią prąd Ukrainie?
Czołowe firmy z branży elektromobilności, nowych technologii i Legnicka Strefa tworzą Zachodni Klaster Elektromobilności [GALERIA]
Chiny znoszą ograniczenia COVID, a zapotrzebowanie na paliwo lotnicze podwaja się
Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał
3 klastry zbudują statki elektryczne dla Singapuru i sprawdzą ich efektywność ekonomiczną
Czego potrzebujemy, aby przyspieszyć rozwój e-mobilności w Polsce?