– Polska wciąż jest jednak mocno skoncentrowana na transporcie samochodowym, podobnie zresztą jak wiele innych państw. To zrozumiałe, bo przejście w kierunku innych środków transportu jest dużym krokiem, potrzeba wielu inwestycji w infrastrukturę fizyczną i cyfrową. Jednak, jeśli będą inwestycje i będzie wola polityczna, to przyszłość rysuje się optymistycznie – uważa Monika Heiming, szefowa Stowarzyszenia Europejskich Zarządców Infrastruktury Kolejowej w UE (EIM). Jak wskazuje, wyzwaniem na nadchodzące lata jest wzrost konkuren
PKP Intercity nie mieści się w kryteriach pomocowych wydanych przez Komisję Europejską, dlatego rząd nie mógł zamrozić cen energii elektrycznej dla tego przewoźnika - poinformował podczas wtorkowego posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury wiceminister finansów Piotr Patkowski.
Od ponad miesiąca 5 maszynistów Kolei Mazowieckich i 14 maszynistów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sprawdza, jak w praktyce działa SENSUM – system do eco-drivingu dla kolejarzy, rozwijany w ramach jednej z głównych inicjatyw Centrum Efektywności Energetycznej Kolei przez PKP Energetyka. Zrealizowano prawie 150 przejazdów, które potwierdziły wysoką precyzję systemu i prawidłowość danych teletechnicznych. KM i ŁKA, jako liderzy uczestniczący w rozwoju i wdrożeniu systemu, współtworzą to innowacyjne rozwiązanie poprawiające efektywno
Branża kolejowa jest jednym z największych klientów polskiej energetyki. PKP Energetyka, jako jedyny dostawca energii dla sektora, odpowiada bowiem za dostawy 3 proc. całkowitej produkcji prądu w Polsce. – W kwestii jakości przez ostatnie lata, gdy PKP Energetyka pozostawała własnością prywatnego kapitału, zrobiono naprawdę sporo i liczba usterek radykalnie spadła. Zadaniem nowego właściciela będzie utrzymanie tej korzystnej tendencji – wskazuje Michał Litwin, dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych. Wedłu
Po siedmiu latach od prywatyzacji PKP Energetyka – główny dostawca energii dla sektora kolejowego – wróci pod kontrolę Skarbu Państwa. Spółkę kupi Polska Grupa Energetyczna, której ta transakcja przyniesie szereg korzyści biznesowych. – PGE z pewnością robi świetny interes od strony finansowej – mówi Mateusz Izydorek vel Zydorek z Klastra „Luxtorpeda 2.0”.
Największy polski producent pojazdów szynowych, PESA Bydgoszcz, jako pierwsza firma w naszym kraju, przystępuje do Ruchu na rzecz Efektywno-ści Energetycznej, aby wspólnie z ABB działać na rzecz bardziej zielonej przyszłości.
– Będziemy przekonywać, że należy znowelizować ustawę o zamrożeniu cen energii i objąć nią kolej – jako krwiobieg gospodarki i środek transportu, który wozi m.in. węgiel. On też ma wpływ na ceny energii elektrycznej. Jeśli będziemy podnosić ceny transportu węgla – a jak mamy nie podnosić, skoro mamy wyższe koszty – to ceny prądu będą dalej rosły. Potem my znów będziemy musieli podnosić ceny etc. To jest błędne koło i trzeba je przerwać – mówi Michał Litwin, dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.
Nestlé Waters będzie pierwszym koncernem w Europie, który skorzysta z rozwiązania w postaci wodorowych ogniw paliwowych, opracowanego przez Alstom i ENGIE, przeznaczonego dla transportu kolejowego.
Polska nie odnotowała dotąd niedoborów na rynku olejów napędowych, a produkcja oleju napędowego w polskich rafineriach jest największa od lat - zwrócił uwagę Polski Instytut Ekonomiczny.
PKP Intercity podpisało kontrakt z PESĄ Bydgoszcz na zakup 16 nowych lokomotyw elektryczno-spalinowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Hybrydowe lokomotywy będą pierwszymi tego typu pojazdami w parku taborowym przewoźnika. Wartość inwestycji zakontraktowanych przez PKP Intercity w ramach strategii taborowej wynosi już 7 mld zł brutto.