Polregio zoptymalizuje prowadzenie pociągów pod względem zużycia energii - poinformował we wtorek przewoźnik kolejowy. W maju maszyniści Polregio będą testować program, które monitoruje ich styl jazdy w oparciu o algorytmy wykorzystujące sztuczną inteligencję.
To miał być jeden z największych kontraktów polskiego zakładu produkującego tabory kolejowe. Mimo wygrania w grudniu 2023 roku przetargu o równowartości 3,9 mld zł na 62 regionalnych pociągów elektrycznych, umowa została zablokowana decyzją sądu. Uwzględnił on uwzględnił apelację francuskiego Alstomu i nakazał ponowną ocenę oferty polskiego producenta.
PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r. zrealizowała inwestycje o rekordowej wysokości 1,3 mld złotych. To pierwszy raz w historii spółki, w którym wartość nakładów przekroczyła miliard złotych.
Dziś PKP Intercity podpisało umowę z nowosądecką firmą NEWAG na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 i świadczeniem 5-letniej usługi utrzymania. To pierwsze w historii, zarówno przewoźnika, jak i producenta tak duże zamówienie jednej serii pojazdów. Wartość umowy to blisko 2,3 mld złotych brutto.
Województwo śląskie otrzyma z funduszy europejskich dofinansowanie w wysokości ponad 652 mln zł na zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego. Łączna wartość tej inwestycji to blisko 1 mld zł. Nowy tabor poprawi komfort podróżowania pasażerów i pomoże w transformacji środowiskowej i ekologicznej regionu.
PKP Intercity odebrało ostatni - z 12 zakontraktowanych - elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Jeszcze w tym roku pociąg wjedzie na tory i zacznie wozić pasażerów.
Rumuński minister ds. transportu Ionel Irinel Scrioșteanu podał w mediach społecznościowych, że władze wydadzą do 4,1 mld lei (prawie 3,9 mld zł) na 62 regionalnych pociągów elektrycznych od polskiej firmy PESA, po odrzuceniu odwołania konkurencyjnego Alstomu.
Podpisana w dniu 16 listopada umowa obejmuje dostawę 30 szt. sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych z platformy Dragon 2: 10 lokomotyw wielosystemowych oraz 20 lokomotyw jednosystemowych DC wyposażonych w moduł dojazdowy. Umowa przewiduję też prawo opcji na zakup dodatkowych 50 lokomotyw.
Oferta, która wpłynęła do PKP Intercity w przetargu na zakup elektrycznych lokomotyw wielosystemowych, które mają prowadzić pociągi z prędkością 200 km/h mieści się w budżecie przewoźnika - poinformowało PKP Intercity w środowym komunikacie.
Girteka, największy europejski przewoźnik drogowy, oraz CargoBeamer, wiodący operator połączeń kolejowych i terminali bezdźwigowych dla naczep w Europie, osiągnęli kamień milowy w rozwoju współpracy. W październiku 2023 r. Girteka zrealizowała transport 20-tysięcznej naczepy pociągiem CargoBeamer. Girteka jest pierwszym przewoźnikiem drogowym, który osiągnął tak dużą skalę w przewozach intermodalnych we współpracy z CargoBeamer.