Air France - KLM potwierdza swoje zaangażowanie w dekarbonizację lotnictwa poprzez wykorzystywanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Linie były pierwszym na świecie użytkownikiem SAF. Aktualnie pracują nad kontraktowaniem dostaw, potrzebnych do osiągnięcia postawionych sobie celów – do 2030 roku, udział SAF w całości wykorzystywanego paliwa ma wynosić minimum 10%.
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, czeka na dostawę e-samolotów cargo firmy Eviation. Już w 2027 r. dwanaście z tych maszyn przyszłości będzie wspierać tworzenie zeroemisyjnej sieci przewozów w siatce połączeń towarowych DHL Express. Firma, w ramach kampanii telewizyjnej, chce edukować nt. możliwości elektrycznego samolotu „Alice” oraz znaczenia, jakie elektryfikacja lotów ma dla branży logistycznej oraz lotniczej. „Alice” może być wykorzystywany nie tylko do przewozu towarów, ale też pod
Grupa wzmacnia partnerstwo z DG Fuels kontraktując zakup 75 tysięcy ton SAF rocznie oraz inwestując w wydajną technologię konwersji węgla.
Rada UE - czyli państwa członkowskie - przyjęła w poniedziałek przepisy nakładające na dostawców paliwa lotniczego obowiązek dodawania do oferowanych produktów określonej ilości "zrównoważonych" paliw.
„Elektromobilność to nie tylko elektryczne samochody, ale cały ekosystem biznesowy, który się wokół niej tworzy - stacje ładowania baterii, tankowania wodoru, logistyka, budowa zeroemisyjnych flot firmowych, a nawet flot morskich czy powietrznych. Elektromobilność to część większego obszaru inwestycyjnego oznaczającego zrównoważony transport” - przekonywał podczas łódzkiego Kongresu Nowej Mobilności Aleksander Rajch, członek zarządu PSPA.
Parlament Europejski zatwierdził w środę nowe prawo mające na celu zwiększenie wykorzystania zrównoważonych paliw, takich jak zaawansowane biopaliwa lub wodór, w sektorze lotniczym.
Podróże koleją w UE są średnio dwa razy droższe niż samolotem, co pogarsza stan środowiska naturalnego. We Francji cena biletu kolejowego jest 2,6 razy wyższa niż przelot na tej samej trasie - głosi czwartkowy raport Greenpeace, który cytuje w sobotę radio France Info.
Linia chce zainwestować w ciche samoloty, dostosować rozkład lotów i wprowadzić nowe procedury operacyjne, aby wypełnić cele rządowe i zmniejszyć emisję hałasu w Holandii o 20% w ciągu dnia i o 15% w nocy.
Uważa on, że zakładane cele dekarbonizacyjne dla sektora lotniczego na 2050 rok, nie są możliwe do osiągnięcia, a branża jest nierealistyczna w swoich koncepcjach.
Akbar Al Baker twierdzi, że nie ma wystarczającej produkcji SAF, aby osiągnąć cel wyznaczony na 2050 rok.