Wynik wyszukiwania - "LPP" - Wiadomości

LPP startuje z nową kampanią edukacyjną "Wear Your Story"

Mimo iż Polacy mają coraz większą świadomość, że nadmierna konsumpcja i wyrzucanie ubrań mogą mieć negatywny wpływ na środowisko, rzadko naprawiają lub przerabiają drobne uszkodzenia w ulubionych elementach garderoby. Głównie dlatego, że nie posiadają odpowiednich umiejętności, których - co istotne - chcieliby się nauczyć. W odpowiedzi na wyraźną potrzebę edukacji, LPP inicjuje dialog z konsumentami i rusza z kampanią Wear Your Story, drugą odsłoną akcji Dbaj o Ubranie promującej świadome i odpowiedzialne korzystanie z ubrań.
28.05.2024

LPP rozszerza współpracę ze start-upem Use Waste w zakresie technologii recyklingu odpadów tekstylnych

Polska spółka LPP kontynuuje prace nad technologią recyklingu odzieży. W związku z sukcesem pierwszego etapu projektu badawczego realizowanego wspólnie ze start-upem Use Waste, którego efektem była produkcja poliestrowej nici, zdecydowano o rozszerzeniu współpracy i rozpoczęciu prac nad recyklingiem mieszanek materiałowych.
06.05.2024

LPP rozszerza zbiórkę używanej odzieży na rynki zagraniczne

Polska spółka odzieżowa LPP wprowadza możliwość przekazywania używanej odzieży w salonach swoich marek na rynkach zagranicznych. Już w lutym akcja rusza na Słowacji, w Czechach oraz Wielkiej Brytanii i stopniowo obejmie kolejne kraje, gdzie działają salony LPP. Dotychczas inicjatywa funkcjonowała w sieci sprzedaży stacjonarnej spółki w Polsce. Podjęte przez firmę działania wpisują się w dyrektywę Unii Europejskiej wprowadzającą obowiązkową selektywną zbiórkę tekstyliów, która będzie wymagana od 2025 roku.
26.02.2024

Niskoemisyjny beton Vertua® CEMEX na budowie kampusu LPP Fashion Lab

CEMEX Polska dostarcza niskoemisyjny beton Vertua® na budowę biurowca „Silk” w Gdańsku, należącego do polskiego producenta odzieży, firmy LPP. Obiekt będzie częścią kompleksu biurowego LPP Fashion Lab. Projekt przygotowała pracownia JEMS Architekci. Generalnym Wykonawcą robót konstrukcyjnych jest firma Makax Sp. z o.o. Inwestycja jest realizowana w systemie Construction Management.
30.01.2023

LPP - drugie życie używanej odzieży

Prowadzona przez gdańską spółkę od połowy 2018 r. akcja zbiórki używanej odzieży zwiększa swój zasięg, obejmując już wszystkie salony marek LPP w Polsce. Ubrania z dowolną metką można obecnie oddać w każdym z blisko tysiąca sklepów Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay w kraju. Odzież w dobrym stanie jest przekazywana osobom w kryzysie bezdomności. Pozostałe ubrania, zgodnie z ideą mody cyrkularnej, trafią do przetworzenia stając się w przyszłości surowcem do produkcji przędzy zgodnie z ideą textile-to-textile.
23.01.2023

Polski start-up Use Waste i LPP będą produkować z odpadów tekstylnych

Firma odzieżowa LPP podpisała umowę współpracy z polskim start-upem Use Waste, której efektem ma być opracowanie innowacyjnej technologii produkcji przędzy z odpadów tekstylnych. Na mocy obowiązującego do końca 2023 roku kontraktu wypracowana zostanie naukowa metoda pełnego recyklingu zużytych tkanin poliestrowych w oparciu o ideę textile-to-textile. Podpisana umowa jest kolejnym krokiem polskiego producenta w kierunku mody cyrkularnej oraz zmniejszenia ilości odpadów tekstylnych w branży odzieżowej. Na ten cel LPP zdecydowało s
05.10.2022

Pierwsza elektrownia wiatrowa FIGENE Capital wybudowana

Elektrownia wiatrowa TAHE THE WIND, spółka celowa FIGENE Capital, została wybudowana. Pilotażowa inwestycja, która dostarczy prąd m.in. do polskiego producenta odzieży LPP, powstała w województwie wielkopolskim. Jej moc zainstalowana wynosić będzie 3,5 MW. Energia z wiatru pozyskiwana będzie przez nowoczesną turbinę bezprzekładniową, której dostawcą jest VENSYS Energy A.G. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji potwierdza skuteczność działania FIGENE Capital w realizacji strategii rozwojowej.
14.06.2022

Group One pierwszą grupą komunikacyjną przyjętą do globalnej organizacji klimatycznej SBTi

Group One, jako pierwsza polska firma z branży marketingowej dołączyła do prestiżowej Science Based Targets initiative (SBTi). Inicjatywa zrzesza aż 3134 firmy z całego świata i tylko 12 podmiotów z Polski, w tym takich liderów jak Allegro, InPost, Żabka czy LPP. Po podpisaniu z Fundacją WWF Polska deklaracji redukcji śladu węglowego dla neutralności klimatycznej i przygotowywanym raporcie z emisji gazów cieplarnianych firmy to najbardziej ambitny krok milowy. Group One wyznacza standardy w branży, dokonując realnych i naukowo ud
13.06.2022

LPP opracuje strategię dekarbonizacji zgodnie z naukową metodą SBTi

LPP, jako pierwsza polska firma branży odzieżowej, przystępuje do światowej inicjatywy Science Based Targets wspierającej sektor prywatny, w działaniach na rzecz walki z globalnym ociepleniem. To jeden z elementów na drodze do wypracowania przez LPP strategii dekarbonizacji, której cele jeszcze w tym roku poddane zostaną weryfikacji według metodyki SBTi. Profesjonalna ocena naukowa strategii ma pomóc polskiej spółce w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 roku.
31.05.2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.