premium

Port Gdynia otwarty na środowisko

Dane kontaktowe

  • Adres: 81-337 Gdynia, ul. Rotterdamska 9
  • E-mail: info@port.gdynia.pl

Udostępnij

Strona główna Katalog firm Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. prowadzi działalność w złożonym otoczeniu - na które oddziałuje i które wpływa na jego funkcjonowanie. Poprzez odpowiedzialne decyzje, działania i zachowania ZMPG-a S.A. kształtuje swoje relacje z interesariuszami portu w sposób możliwie najkorzystniejszy dla wszystkich zainteresowanych stron. Wdrażanie przez Zarząd Spółki idei zrównoważonego rozwoju opiera się na równoważeniu celów ekonomicznych, społecznych i tych związanych z koniecznością ochrony środowiska przyrodniczego.

Oferta

Port Gdynia, to port uniwersalny i jeden z wiodących portów południowego Bałtyku. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro. Istotnym segmentem działalności jest również obsługa ładunków masowych w oparciu o specjalistyczne terminale. Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie.

O znaczeniu gdyńskiego portu decyduje w dużym stopniu jego usytuowanie geograficzne. Port Gdynia to węzeł sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza: Bałtyk – Adriatyk , którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Z nowoczesnej infrastruktury i terminali gdyńskiego portu korzystają najwięksi światowi i europejscy operatorzy żeglugowi, w tym m.in. MSC, Hapag-Lloyd, Unifeeder, Containerships, MacAndrews, Transfennica, Finnlines-Grimaldi, Stena Line. Port Gdynia, poprzez rozbudowaną sieć regularnych połączeń kontenerowych , ro-ro i promowych, łączy szlaki morskie z krajową i europejską siecią kolejową i drogową.

Wśród obsługiwanych aktualnie regularnych połączeń żeglugowych dominują zawinięcia feederowe prawie wszystkich światowych, znaczących armatorów kontenerowych. Istotnym elementem siatki połączeń kontenerowych gdyńskiego portu są również połączenia żeglugi bliskiego zasięgu powszechnie znane jako short sea shipping (SSS).

Strategia rozwoju portu zakłada jego dalszy rozwój jako portu uniwersalnego, zdolnego do przyjmowania największych statków kontenerowych, masowych i pasażerskich zawijających na Bałtyk. Przełomowym krokiem dla otwarcia Portu Gdynia na statki oceaniczne jest przebudowa w 2018 roku obrotnicy nr 2.

Filmy

  • Port Gdynia wykonał krok w stronę elektromobilności. Zarząd portu zakupił dwa pierwsze auta elektryczne na potrzeby działów operacyjnych. Na portowych terenach pojawiło się także kilka pierwszych punktów ładowania elektryków.

  • Gigantyczne elementy elektrowni wiatrowych zostały rozładowane w gdyńskim BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym, w ostatnią sobotę. Do Polski trafiły z Chin na pokładzie jednostki Chipolbrok Galaxy.

  • Do Portu Gdynia dotarł kolejny w tym roku transport elementów turbin wiatrowych. W terminalu BCT Gdynia rozładowano 30 łopat śmigieł. Za pełną obsługą agencyjną statku i ładunku stoi Morska Agencja Gdynia. Rosnący rynek energetyki wiatrowej w Polsce oraz sprawna obsługa łańcucha logistycznego powoduje, że Port Gdynia jest liderem w obsłudze elementów turbin wiatrowych w tej części Bałtyku.

Zdjęcia

 - ZielonaGospodarka.pl

Słowa kluczowe

port gdynia, zarząd morskiego portu gdynia, gdyński port, zielony port

Dziękujemy za wysłane grafiki.