Wynik wyszukiwania - "li-s" - Wiadomości

W USA powstanie pierwszy kablowiec na potrzeby tamtejszej morskiej energetyki wiatrowej

Kalypso Offshore Energy podpisał list intencyjny (LOI) z Royal IHC w sprawie budowy pierwszego w USA innowacyjnego statku do układania kabli (Cable Lay Vessel) zgodnego z ustawą Jones Act. Jednostka będzie zaangażowana przy pracach związanych z budową morskich farm wiatrowych na amerykańskich wodach.
17.04.2024

Uwaga Wodór! Podcast - Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie? [ODCINEK SPECJALNY #4]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
09.06.2023

Odejście od sprzedaży spalinowych aut jest możliwe jeszcze przed 2035 rokiem. Wyzwaniem jest dostosowanie łańcuchów dostaw

Zgodnie z czerwcowymi decyzjami instytucji unijnych od 2035 roku nie będzie można w UE kupić nowego auta z napędem spalinowym. O tej decyzji mówiło się od kilku lat, więc koncerny samochodowe są na tę zmianę przygotowane. Co więcej, część z nich deklaruje, że już w 2030 roku będą sprzedawać wyłącznie auta elektryczne.
15.07.2022

W Lidzbarku Warmińskim powstanie prototypowa „Ciepłownia Przyszłości” od konsorcjum EUROS ENERGY i Veolia [WIDEO]

W Lidzbarku Warmińskim powstanie prototypowa „Ciepłownia Przyszłości”. Pracę rozpocznie już w przyszłym roku. Na podstawie przedstawionych rezultatów prac badawczych Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) wyłoniło wykonawcę, który wybuduje nowatorską instalację, w blisko 100 proc. opartą na technologiach wykorzystujących odnawialne źródła energii. Tego zadania podejmie się firma EUROS ENERGY Sp. z o.o., producent ekologicznych rozwiązań instalacyjnych. Przedsięwzięcie jest wspierane przez Fundusze Europejskie w ramach Programu I
25.04.2022

Elektryki na siarkę - rozwiązują problem wydajności akumulatorów i ceny

Naukowcy odkryli nowy sposób produkcji i stabilizacji rzadkiej formy siarki, która funkcjonuje w elektrolicie węglanowym – płynie transportującym energię, stosowanym w komercyjnie używanych akumulatorach litowo-jonowych. Dzięki temu baterie siarkowe nie tylko stałyby się opłacalne, ale miałyby też trzykrotnie większą pojemność niż baterie litowo-jonowe i wytrzymałyby ponad 4000 ładowań, co odpowiada 10 latom użytkowania – co rówież stanowi dodatkową zaletę.
01.04.2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.