Wynik wyszukiwania - " fast fashion" - Wiadomości

W stronę zrównoważonej mody. Wywiad z właścicielką Żona Johna

W ostatnich latach coraz popularniejsze staje się kupowanie ubrań z drugiej ręki, wynika to z tego, iż społeczeństwo staje się bardziej świadome w sprawach dotyczących ekologii i dbania o planetę. Więcej konsumentów odchodzi od wspierania fast fashion i wybiera zrównoważoną modę. Dobrym przykładem ekologicznej modowej marki działającej w Polsce jest Żona Johna, stworzona przez Aleksandrę Rałowską z którą mieliśmy okazję porozmawiać.
07.02.2024

Branża modowa coraz bardziej ekologiczna. Zmiany w coraz większym stopniu wymuszają sami konsumenci

Konsumenci, którzy decydują się na zakup nowych ubrań, wciąż zwracają uwagę przede wszystkim na ich cenę i trwałość. Jednak coraz większe znaczenie ma też to, czy odzież została wyprodukowana w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dla środowiska. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również ubrania z tzw. drugiej ręki, a ponad połowa konsumentów przekazuje swoje nienoszone i niechciane ubrania dalej, innym osobom – wynika z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Fashion Revolution wśród mieszkańców czterech krajów Grupy Wy
23.05.2023

H&M oskarżony o greenwashing

Szwedzka firma fast fashion H&M została pozwana w Stanach Zjednoczonych za "wprowadzający w błąd" marketing, w którym - jak twierdzi powód - fałszywie przedstawia niektóre ze swoich produktów jako "zrównoważone". Pozew, złożony przez mieszkankę stanu Nowy Jork, wydaje się odzwierciedlać rosnącą świadomość konsumentów na temat korporacyjnych praktyk greenwashingu.
22.08.2022

Minimalizm, drugi obieg – czy trendy społeczne można przenieść do e-commerce?

Konsumenci stają się bardziej świadomi potrzeby ochrony środowiska, a firmy coraz powszechniej działają w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju i zamkniętego obiegu. Czy rzeczy używane mają potencjał stać się jednym z głównych nurtów rynku e-commerce?
10.07.2022

Ludzie + firmy + technologie: Dlaczego tylko taki sojusz uratuje przyszłość planety?

Ostatni raport IPCC stwierdza, że zostały nam tylko trzy lata na złagodzenie kryzysu klimatycznego. W celu zatrzymania wzrostu temperatury na Ziemi na poziomie 1,5°C emisja gazów cieplarnianych musi osiągnąć maksimum do 2025 r., a potem jak najszybciej spadać. Yann Lechelle, dyrektor generalny Scaleway dowodzi, że uda się to tylko wtedy, gdy zadziałamy na trzech poziomach: osobistym, biznesowym i systemowym - wybierając właściwe technologie.
07.05.2022

Zwiększa się poziom świadomości ekologicznej Polaków

W czasach, gdy przemysł odzieżowy plasuje się na drugim miejscu najbardziej szkodliwych branż dla środowiska, szerzenie świadomości wśród konsumentów może przynieść naprawdę niezwykłe efekty.
03.01.2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.