Szwedzka firma fast fashion H&M została pozwana w Stanach Zjednoczonych za "wprowadzający w błąd" marketing, w którym - jak twierdzi powód - fałszywie przedstawia niektóre ze swoich produktów jako "zrównoważone". Pozew, złożony przez mieszkankę stanu Nowy Jork, wydaje się odzwierciedlać rosnącą świadomość konsumentów na temat korporacyjnych praktyk greenwashingu.
Powódka, Chelsea Commodore, twierdzi, że większość produktów H&M, które są sprzedawane jako zrównoważone, nie są bardziej zrównoważone niż inne produkty, zgodnie z raportami. Konsumenci, jak twierdzi, są oszukiwani i płacą wyższe ceny wierząc, że kupują produkty przyjazne środowisku.
Kupujący są niewątpliwie coraz bardziej świadomi negatywnego wpływu przemysłu odzieżowego na środowisko i wybierają produkty przyjazne dla środowiska. Według ostatnich badań prawie 80 proc. amerykańskich kupujących rozważa wpływ produktu na środowisko przed jego zakupem, a około 70 proc. zmieniłoby swoje nawyki zakupowe, gdyby dowiedzieli się, że dana marka nie działa w sposób zrównoważony.
Dlatego tym ważniejsze jest wykrywanie i demaskowanie greenwashingu, czyli praktyki polegającej na wprowadzaniu klientów w błąd, że produkty i działania firmy są bardziej przyjazne środowisku niż w rzeczywistości. Firmy robią to zazwyczaj poprzez używanie w swoich kampaniach marketingowych atrakcyjnych słów bez ścisłej definicji prawnej, takich jak "zrównoważony", "zielony" czy "czysty".
Praktyka ta została wykryta również pośród działań innych marek modowych, takich jak hiszpańska Zara i japońskie Uniqlo, ale także w innych branżach. Jak zauważają analitycy z Earth.Org. również ekologiczne inicjatywy marek fast fashion są szeroko reklamowane, mimo że stanowią niewielką część ich działalności.
Przemysł odzieżowy jest powszechnie postrzegany jako znaczący truciciel środowiska, generujący ogromne ilości odpadów tekstylnych. Według Remake globalnej organizacji działającej w obszarze ochrony klimatycznej w przemyśle odzieżowym - na poziomie globalnym tylko 20 proc. wyrzucanych produktów tekstylnych jest ponownie wykorzystywanych lub poddawanych recyklingowi, podczas gdy aż 80 proc. jest składowane lub spalane.
Odzież, która trafia na wysypiska śmieci, rozkłada się do 200 lat lub dłużej, emitując w tym czasie metan i inne substancje szkodliwe dla środowiska i człowieka - ostrzega organizacja.
Źródło: balkangreenenergynews.com
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Zakończył się V Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2024
Mikrolasy Miyawaki - japoński koncept ratunkiem dla polskich miast
Eksperci z PAN: to człowiek poprzez emisję gazów cieplarnianych spowodował globalne ocieplenie
W Warszawie posadzono pierwszy mikrolas
Minister klimatu: narada o lasach zdecyduje o formie przedłużenia leśnego moratorium
Rusza nowy program grantowy dla projektów proekologicznych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |