Wynik wyszukiwania - " FMCG" - Wiadomości

DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy polski przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W 22. edycji zaprezentowano 1046 działań podjętych przez 266 firmy, w tym 3 projekty wdrożone przez DSV – Global Transport and Logistics w Polsce. Programy są elementem strategii operatora logistycznego do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.
07.05.2024

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje się w realizację strategicznej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Nowe samochody dostawcze oznaczone logotypem pep+ obsługiwane są przez ID Logistics Polska. Nowe auta nie generują spalin ani hałasu, co wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. To jedna z wielu inwestycji, które wdraża PepsiCo w 2024 roku w ramach rozwijania firmowej ekofloty.
29.04.2024

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy dla PepsiCo w Warszawie

ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, rozpoczął w Warszawie realizację pierwszych bezemisyjnych dostaw dla PepsiCo Polska. Elektryczne samochody dostawcze dostarczają już towary do punktów sprzedaży zlokalizowanych w ścisłym centrum miasta. Jednocześnie jest to ważny i pierwszy krok Działu Transportu ID Logistics w kierunku budowania niskoemisyjnej floty transportowej w Polsce.
13.03.2024

Jak polski biznes kupuje i sprzedaje zieloną energię? Rośnie zainteresowanie energią z OZE. Sytuację na rynku komentuje Reo.pl

Czy polscy przedsiębiorcy u progu wejścia w życie regulacji związanych z ESG chętniej rozważają zakup energii z OZE? Czy inwestują we własne źródła, a jeśli tak, to po które sięgają najczęściej? O tym, jak zmienia się rynek zielonej energii dla biznesu w Polsce i które branże przodują w procesie transformacji energetycznej sięgając po energią z OZE, mówi ekspert Reo.pl – pierwszej w Polsce platformy handlu w 100% zieloną energią dla biznesu.
11.03.2024

Rosnący rynek produktów bez opakowania stawia wyzwania przed handlem i logistyką. Raport FM Logistic

Czy Polacy przekonają się do kupowania ryżu i makaronu na wagę do własnego pojemnika? Jak wynika z raportu Unpacking the question of packaging-free przygotowanego przez FM Logistic, w wielu krajach taka forma zakupów zyskuje na popularności. Dzięki wsparciu ze strony operatorów logistycznych, którzy dostosowują się do specyficznych wymagań tego segmentu, to rozwiązanie staje się dostępne dla coraz większej grupy producentów i dystrybutorów.
11.02.2024

FM Logistic stawia na zeroemisyjność

Elektromobilność było z pewnością jednym z najczęściej powtarzanych słów w 2023 roku w kontekście branży TSL. Było również jednym z najczęściej powtarzanych słów w FM Logistic. Operator logistyczny przechodzi od słów do czynów poszukując rozwiązań dla realizacji strategii zrównoważonego rozwoju w transporcie. Ponad 1,81 tony CO2 zaoszczędzone po przejechaniu blisko 1900 kilometrów. To jeden z rezultatów zakończonych niedawno testów elektrycznej floty. Tym razem przeprowadzono je wspólnie z firmami Makro i Lotte Wedel.
14.01.2024

Czy greenwashing może być obecny w każdej branży? Szukaj twardych dowodów na bycie eko

O greenwashingu mówią już dzisiaj wszyscy. Zjawisku temu sprzyjają zarówno coraz bardziej palące kwestie klimatyczne, jak i wprowadzane konkretne regulacje i wymagania, w dotychczas wyłącznie modnych strategiach CSR czy ESG – strategie budowania przedsiębiorstw na filarach, wśród których CSR w wymiarze eko jest niezwykle ważny. Firmy – również te z branży stricte energetycznej – prześcigają się w rozwiązaniach, które nazywają proekologicznymi.
10.08.2023

Wysoka inflacja zachwiała priorytetami konsumentów przy wyborze produktów. „Zielona” zmiana zachodzi jednak także w handlu

Kryteria ESG stają się częścią strategii świata biznesu, w tym także firm z branży handlu detalicznego. Choć w dobie szybko rosnącej inflacji konsumenci uważniej przyglądają się cenom, to kwestie jakości, ekologii i etyki firm będących właścicielami sklepów pozostają dla nich istotne. Pandemia, która spowodowała przerwanie łańcuchów dostaw, przekierowała uwagę logistyków na lokalne źródła zaopatrzenia, a to trend współgrający z ekologią ze względu na ograniczenie śladu węglowego.
30.05.2023

Estoński Enefit zwiększył w 2022 r. sprzedaż energii elektrycznej w Polsce o 135 proc.

Enefit, spółka należąca do estońskiej, państwowej grupy Eesti Energia, jednego z największych producentów energii w krajach bałtyckich, zakończył 2022 rok z rekordowymi wynikami sprzedaży energii elektrycznej w Polsce. W ubiegłym roku firma zakontraktowała 2,9 TWh energii elektrycznej, co oznacza wzrost o 135 proc., oraz 0,5 TWh gazu. Enefit dynamicznie rozwija się na polskim rynku, otwierając m.in. biuro sprzedaży w Katowicach dla klientów z południa kraju, a także planuje wdrożenie nowych usług, w tym publicznej sieci ładowarek
01.02.2023

OZEOS: Firmy szukają zielonej energii. Coraz większe pokrycie zapotrzebowania

Ponad 100 GWh zielonej energii zostało poddanych profilowaniu w platformie analitycznej OZEOS, obsługujących wytwórców i klientów poszukujących do swoich firm zielonej energii. Firmy zainteresowane zakupem możliwie największej ilości zielonej energii pochodzą z branż produkcyjnej i spożywczej, nie brakuje też zarządców dużych nieruchomości. Cechuje je rozproszenie punktów poboru energii elektrycznej oraz różne profile zużycia - nawet w obrębie jednej firmy. Platforma OZEOS pozwala na dopasowanie źródeł energii także dla takich pr
23.01.2023

Lorenz członkiem Polskiego Paktu Plastikowego

Polski Pakt Plastikowy to inicjatywa, której głównym zadaniem jest działanie na rzecz obiegu zamkniętego tworzyw sztucznych. Jest on częścią globalnej sieci Plastics Pact koordynowanej przez Fundację Ellen MacArthur. Jest również pierwszą taką inicjatywą w Europie Środkowo-Wschodniej i ósmym Paktem krajowym na świecie.
06.10.2022

Nowe centrum w Bełchatowie będzie szukać ekoinnowacji w branży opakowaniowej. Na liście potencjalnych zamienników plastiku są m.in. słoma, wodorosty, a nawet stokrotki

Łupiny kakaowe, które mogą w przyszłości posłużyć do pakowania czekolady, słoma, wodorosty i stokrotki, których włókna – ze względu na specyficzne właściwości – mogą zwiększać wydajność papieru – to przykłady nieszablonowych surowców, które w przyszłości mogą zastąpić tworzywa sztuczne i spowodować, że branża opakowaniowa stanie się jeszcze bardziej eko. W ramach strategii badawczo-rozwojowej nad takimi rozwiązaniami pracuje DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych opakowań z tektury falistej. Innowacyjne projekty będą opracow
22.09.2022

MydataCO2 IDEO - ID Logistics kontroluje wpływ procesów transportowych na środowisko

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, zwiększa zaangażowanie w działania na rzecz ochrony środowiska, przy współpracy z klientami i oparciu o autorskie projekty oraz nowoczesne technologie. Przykładem może być innowacyjne narzędzie do wizualizacji danych MydataCO2 IDEO, wdrożone przez IDEO, spółkę zależną ID Logistics, specjalizującą się w zarządzaniu transportem kolejowo-drogowym w Europie. Za to rozwiązanie oraz proaktywne podejście do środowiska IDEO otrzymało nagrodę EVE Trophy 2021 w kategorii na
01.03.2022

Globalny rynek przewozów kolejowych Miniony rok i spojrzenie w przyszłość przez ekspertów GEFCO

Transport kolejowy w latach pandemii jest traktowany jako sprawdzone, zrównoważone i konkurencyjne rozwiązanie, z którego korzystają firmy praktycznie ze wszystkich gałęzi gospodarki – od branży motoryzacyjnej po FMCG. Alice Defranoux, Head of Rail Freight Business z GEFCO wskazuje najważniejsze czynniki, jakie wpłynęły na ten rynek w minionym roku oraz na aktualne trendy.
25.01.2022

WEPA ogranicza puste przebiegi i emisję dwutlenku węgla dzięki rozwiązaniom Współpracy Transportowej CHEP

Dostawca zrównoważonych artykułów higienicznych oszczędza 113,8 ton CO2 i 141 000 kilometrów rocznie dzięki współdzieleniu ciężarówek w ramach współpracy z liderem poolingu palet
21.01.2022

Perowskitowe etykiety cenowe nowym narzędziem dla branży FMCG/Retail

Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL, zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi.
25.11.2021

Opakowania po chipsach, słodyczach i zupkach instant mogą posłużyć do produkcji mebli. Najczęściej trafiają jednak do złego worka na śmieci

Polacy zużywają rokrocznie ok. 32 tys. ton elastycznych opakowań z tworzyw sztucznych, takich jak folie po chipsach, słodyczach czy zupkach instant. Zwykle konsumenci wyrzucają je nie tam, gdzie trzeba, czyli do odpadów zmieszanych zamiast do żółtego worka na śmieci. W efekcie tylko niewielki odsetek trafia później do recyklingu.
25.10.2021

PepsiCo zainwestuje ponad 1 mld zł w budowę kolejnego ekologicznego zakładu w Polsce

- Nowy zakład stanie się największym i najbardziej zrównoważonym środowiskowo obiektem PepsiCo w Europie; - Dzięki inwestycji w regionie powstanie 450 miejsc pracy, a wytwarzane w zakładzie produkty będą eksportowane do ponad 20 europejskich krajów; - Obiekt uzyska neutralność klimatyczną do roku 2035 i będzie wykorzystywać najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie zrównoważonego rozwoju.
27.08.2021

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

  • 7Pharma

    Warszawa, ul. al. Aleja Komisji Edukacji Narodowej 93 , tel.:

Dziękujemy za wysłane grafiki.