Wynik wyszukiwania - " LPP" - Wiadomości

LPP rozszerza współpracę ze start-upem Use Waste w zakresie technologii recyklingu odpadów tekstylnych

Polska spółka LPP kontynuuje prace nad technologią recyklingu odzieży. W związku z sukcesem pierwszego etapu projektu badawczego realizowanego wspólnie ze start-upem Use Waste, którego efektem była produkcja poliestrowej nici, zdecydowano o rozszerzeniu współpracy i rozpoczęciu prac nad recyklingiem mieszanek materiałowych.
06.05.2024

LPP rozszerza zbiórkę używanej odzieży na rynki zagraniczne

Polska spółka odzieżowa LPP wprowadza możliwość przekazywania używanej odzieży w salonach swoich marek na rynkach zagranicznych. Już w lutym akcja rusza na Słowacji, w Czechach oraz Wielkiej Brytanii i stopniowo obejmie kolejne kraje, gdzie działają salony LPP. Dotychczas inicjatywa funkcjonowała w sieci sprzedaży stacjonarnej spółki w Polsce. Podjęte przez firmę działania wpisują się w dyrektywę Unii Europejskiej wprowadzającą obowiązkową selektywną zbiórkę tekstyliów, która będzie wymagana od 2025 roku.
26.02.2024

Costa Project. Inżynierowie zrównoważonej przyszłości

800 lat łącznego doświadczenia zespołu i ponad 200 zrealizowanych projektów – to spółka Costa Project, która już od 2016 r. definiuje nowe standardy w branży inżynieryjno-konsultingowej, stawiając zwłaszcza na zrównoważony rozwój. Od momentu swojego powstania firma konsekwentnie łączy innowacyjność z odpowiedzialnością ekologiczną i śmiało przekształca ambitne wizje w realne sukcesy projektowe, mając na względzie zarówno potrzeby klientów, jak również środowisko naturalne.
26.02.2024

LPP z planem dekarbonizacji zatwierdzonym przez SBTi

LPP jest pierwszą polską firmą odzieżową, której cele dekarbonizacyjne zostały naukowo zweryfikowane i zatwierdzone przez międzynarodową inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Przyjęte przez spółkę zobowiązania obejmują plan redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. w kategoriach, które w największym stopniu odpowiadają za jej ślad węglowy. Uzyskany przez LPP certyfikat potwierdza, że założenia spółki są zgodne z postanowieniami Porozumienia Paryskiego i wpisują się w dążenie do zatrzymania wzrostu globalnego ocieplenia n
20.07.2023

Skuteczna gospodarka o obiegu zamkniętym wymaga edukacji konsumentów

Regulacje unijne nie pozostawiają wątpliwości - gospodarka o obiegu zamkniętym to jeden z filarów rozwoju UE. Każda organizacja będzie musiała wprowadzić cyrkularny model gospodarowania odpadami - zgodzili się uczestnicy panelu dyskusyjnego „GOZ i łańcuch wartości w modelach operacyjnych i strategiach biznesowych”, który odbył się podczas IV Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR’23.
21.04.2023

Wyjazdy służbowe stanowią 15–20 proc. wszystkich podróży lotniczych. Zdecydowana większość firm nie uwzględnia ich wpływu na klimat

Pomimo deklaracji zrównoważonego rozwoju zdecydowana większość globalnych korporacji nie uwzględnia tego, jaki wpływ na klimat mają emisje generowane przez służbowe podróże lotnicze – pokazuje badanie Travel Smart 2023. Spośród ponad 300 objętych nim firm tylko 50 wyznaczyło sobie cel ograniczenia lotów służbowych, a jedynie cztery raportują emisje związane ze służbowymi lotami i zobowiązały się do ich redukcji. Nie ma wśród nich żadnej z badanych firm z Polski.
19.04.2023

LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw

LPP Logistics, w odpowiedzi na wyzwania związane z zarządzaniem międzynarodową siecią zaopatrzenia i dystrybucji, wdrożyła autorski projekt platformy Control Tower. System opracowany przez ekspertów LPP Logistics, spółki należącej do Grupy LPP, pozwala kontrolować przepływ towarów na poszczególnych etapach łańcucha dostaw w imporcie, usprawnia elektroniczny obieg dokumentów oraz zapewnia informacje w czasie rzeczywistym wszystkim jego uczestnikom – od kupców przez dostawców, centra dystrybucyjne oraz agentów spedycji. Umożliwia t
29.03.2023

Energa zwiększa moc dla Brzeskiej Strefy Gospodarczej

ENERGA-OPERATOR buduje nową, ważną stację elektroenergetyczną – główny punkt zasilania (GPZ) w miejscowości Machnacz, w gminie Brześć Kujawski. Realizacja tej inwestycji pozwoli na zwiększenie potencjału przyłączeniowego w regionie o 50 MW, umożliwiając tym samym dalszy dynamiczny rozwój Brzeskiej Strefy Gospodarczej.
21.03.2023

Niskoemisyjny beton Vertua® CEMEX na budowie kampusu LPP Fashion Lab

CEMEX Polska dostarcza niskoemisyjny beton Vertua® na budowę biurowca „Silk” w Gdańsku, należącego do polskiego producenta odzieży, firmy LPP. Obiekt będzie częścią kompleksu biurowego LPP Fashion Lab. Projekt przygotowała pracownia JEMS Architekci. Generalnym Wykonawcą robót konstrukcyjnych jest firma Makax Sp. z o.o. Inwestycja jest realizowana w systemie Construction Management.
30.01.2023

LPP - drugie życie używanej odzieży

Prowadzona przez gdańską spółkę od połowy 2018 r. akcja zbiórki używanej odzieży zwiększa swój zasięg, obejmując już wszystkie salony marek LPP w Polsce. Ubrania z dowolną metką można obecnie oddać w każdym z blisko tysiąca sklepów Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay w kraju. Odzież w dobrym stanie jest przekazywana osobom w kryzysie bezdomności. Pozostałe ubrania, zgodnie z ideą mody cyrkularnej, trafią do przetworzenia stając się w przyszłości surowcem do produkcji przędzy zgodnie z ideą textile-to-textile.
23.01.2023

EFNI: Czy istnieją dobre sposoby finansowania zielonych inwestycji?

„Zielona transformacja firm nie jest już wyborem a koniecznością” – to wniosek z panelu „Czy istnieją dobre sposoby finansowania zielonych inwestycji?”, który odbył się w piątek, 14 października, w ramach tegorocznej edycji EFNI jako część ścieżki tematycznej „Zielona zmiana Europy”. Prelegenci rozmawiali o tym, jak finansuje się zielone inwestycje w przemyśle i produkcji oraz o dojrzałości firm, regulacjach i presji konsumentów, które mają wpływ na tempo zielonej transformacji. Partnerami panelu byli BNP Paribas, Orange Polska o
14.10.2022

Polski start-up Use Waste i LPP będą produkować z odpadów tekstylnych

Firma odzieżowa LPP podpisała umowę współpracy z polskim start-upem Use Waste, której efektem ma być opracowanie innowacyjnej technologii produkcji przędzy z odpadów tekstylnych. Na mocy obowiązującego do końca 2023 roku kontraktu wypracowana zostanie naukowa metoda pełnego recyklingu zużytych tkanin poliestrowych w oparciu o ideę textile-to-textile. Podpisana umowa jest kolejnym krokiem polskiego producenta w kierunku mody cyrkularnej oraz zmniejszenia ilości odpadów tekstylnych w branży odzieżowej. Na ten cel LPP zdecydowało s
05.10.2022

Lepiej późno niż wcale - czy polski biznes angażuje się w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym?

Świat biznesu ma bezpośredni lub pośredni wpływ na ponad 70% emisji gazów cieplarnianych , dlatego też powinien być zaangażowany w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Według najnowszych badań 70% firm deklaruje, że najpóźniej do 2030 roku wprowadzi cele klimatyczne, jednak wśród polskich firm grupa ta stanowi jedynie 59%.
28.09.2022

Pierwsza elektrownia wiatrowa FIGENE Capital wybudowana

Elektrownia wiatrowa TAHE THE WIND, spółka celowa FIGENE Capital, została wybudowana. Pilotażowa inwestycja, która dostarczy prąd m.in. do polskiego producenta odzieży LPP, powstała w województwie wielkopolskim. Jej moc zainstalowana wynosić będzie 3,5 MW. Energia z wiatru pozyskiwana będzie przez nowoczesną turbinę bezprzekładniową, której dostawcą jest VENSYS Energy A.G. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji potwierdza skuteczność działania FIGENE Capital w realizacji strategii rozwojowej.
14.06.2022

Group One pierwszą grupą komunikacyjną przyjętą do globalnej organizacji klimatycznej SBTi

Group One, jako pierwsza polska firma z branży marketingowej dołączyła do prestiżowej Science Based Targets initiative (SBTi). Inicjatywa zrzesza aż 3134 firmy z całego świata i tylko 12 podmiotów z Polski, w tym takich liderów jak Allegro, InPost, Żabka czy LPP. Po podpisaniu z Fundacją WWF Polska deklaracji redukcji śladu węglowego dla neutralności klimatycznej i przygotowywanym raporcie z emisji gazów cieplarnianych firmy to najbardziej ambitny krok milowy. Group One wyznacza standardy w branży, dokonując realnych i naukowo ud
13.06.2022

LPP opracuje strategię dekarbonizacji zgodnie z naukową metodą SBTi

LPP, jako pierwsza polska firma branży odzieżowej, przystępuje do światowej inicjatywy Science Based Targets wspierającej sektor prywatny, w działaniach na rzecz walki z globalnym ociepleniem. To jeden z elementów na drodze do wypracowania przez LPP strategii dekarbonizacji, której cele jeszcze w tym roku poddane zostaną weryfikacji według metodyki SBTi. Profesjonalna ocena naukowa strategii ma pomóc polskiej spółce w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 roku.
31.05.2022

Polski Pakt Plastikowy - premiera Mapy Drogowej

18 maja odbędzie się premiera Mapy Drogowej, dokumentu, który szczegółowo opisuje sposób, w jaki Polski Pakt Plastikowy realizuje swoje cele strategiczne.
15.05.2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.