Wynik wyszukiwania - "greenwashing" - Wiadomości

Eksperci PAN apelują o powszechną edukację klimatyczną

Edukacja klimatyczna nie jest oddzielną domeną wiedzy wymagającą wprowadzenia nowego przedmiotu szkolnego. Przeciwnie – musi być realizowana w ścisłym związku z już istniejącym programem szkolnym – zwrócił we wtorek uwagę Komitet Problemowy ds. Kryzysu Klimatycznego przy Prezydium PAN.
27.02.2024

Gra w greenwashing staje się ryzykowna i nieopłacalna. Komentarz eksperta

Grzywna, konfiskata dochodów, wykluczenie z zamówień publicznych i finansowania – takie kary przewiduje dla podmiotów, którym udowodni się „eko ściemę”, dyrektywa Green Claims, nad którą pracuje obecnie Bruksela – mówi ekspertka Komitetu KIG ds. ESG, Aleksandra Majda.
31.01.2024

Życie po życiu, czyli jak ekologia zmienia świat?

64% konsumentów1 poprzez swoje codzienne działania stara się pozytywnie wpływać na środowisko – wynika z raportu opublikowanego przez Euromonitor International. Chociaż świadomość ekologiczna społeczeństwa stale rośnie, to ciężar zwiększenia wysiłków i realizacji systemowych modyfikacji spoczywa przede wszystkim na biznesie i administracji publicznej. A takich inicjatyw nie brakuje. Przykłady działań z całego świata pokazują, że zmiany są możliwe, a ich prowadzenie może realnie wpływać na rzeczywistość.
21.12.2023

Brytyjska korporacja Unilever oskarżana o wprowadzanie konsumentów w błąd odnośnie ekologiczności produktów

Korporacja Unilever, właściciel ponad 400 marek w branżach żywnościowej, środków czystości i kosmetyków, może zostać objęta dochodzeniem w sprawie greenwashingu, czyli świadomego wprowadzania konsumentów w błąd odnośnie ekologiczności swoich produktów - poinformował we wtorek dziennik "The Guardian".
13.12.2023

Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w firmach. Świadomość klimatyczna wciąż jednak jest niewystarczająca

W biznesie, wśród menedżerów i kadry zarządzającej, cały czas rośnie świadomość wyzwań klimatycznych i środowiskowych, do czego przyczyniają się m.in. globalne i unijne regulacje. – Ta świadomość cały czas jest jednak zbyt mała w stosunku do wyzwań – ocenia Maria Krawczyńska-Kaczmarek, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
02.11.2023

Czy greenwashing może być obecny w każdej branży? Szukaj twardych dowodów na bycie eko

O greenwashingu mówią już dzisiaj wszyscy. Zjawisku temu sprzyjają zarówno coraz bardziej palące kwestie klimatyczne, jak i wprowadzane konkretne regulacje i wymagania, w dotychczas wyłącznie modnych strategiach CSR czy ESG – strategie budowania przedsiębiorstw na filarach, wśród których CSR w wymiarze eko jest niezwykle ważny. Firmy – również te z branży stricte energetycznej – prześcigają się w rozwiązaniach, które nazywają proekologicznymi.
10.08.2023

Sankcje UE mogą ukrócić greenwashing [WIDEO]

Greenwashing, czyli pozorowane działania na rzecz środowiska, to domena zarówno globalnych korporacji, jak i mniejszych firm i producentów, którzy stosują dezinformację, żeby poprawić swój wizerunek. Takie praktyki mogą być bardzo szkodliwe społecznie – konsumenci, którzy nabrali się na „ekościemę”, tracą wiarę w to, że ich prośrodowiskowe zachowania i decyzje zakupowe mogą się realnie przyczynić do ochrony klimatu i poprawy stanu środowiska. Tracą też zaufanie do firm, które naprawdę dbają o ekologię. Zjawisku greenwashingu mają
08.05.2023

Nowe regulacje związane z raportowaniem finansowym, czyli główne założenia dyrektywy CSRD

Od wielu miesięcy podmioty zaangażowane w szerzenie i propagowanie idei zrównoważonego rozwoju wyczekiwały dnia, w którym zostanie uchwalony projekt nowej dyrektywy w sprawie sprawozdawczości korporacyjnej w zakresie zrównoważonego rozwoju (Corporate Sustainability Reporting Directive) tzw. „CSRD”. Akt ten zastąpić ma dyrektywę o sprawozdawczości niefinansowej z 2014 roku (Non-financial Reporting Directive, NFRD) poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań mających podwyższyć i uszczegółowić standardy przekazywania informacji niefinans
24.11.2022

H&M oskarżony o greenwashing

Szwedzka firma fast fashion H&M została pozwana w Stanach Zjednoczonych za "wprowadzający w błąd" marketing, w którym - jak twierdzi powód - fałszywie przedstawia niektóre ze swoich produktów jako "zrównoważone". Pozew, złożony przez mieszkankę stanu Nowy Jork, wydaje się odzwierciedlać rosnącą świadomość konsumentów na temat korporacyjnych praktyk greenwashingu.
22.08.2022

ESG i zrównoważony rozwój palącym problemem sektora turystyki

Europejskie firmy turystyczne wskazują, że ESG jest najbardziej palącym problemem w branży. Ośrodek analityczny GlobalData wskazuje, że wielu podróżnych żąda obecnie większej przejrzystości od firm i jest coraz bardziej nieufnych wobec prób greenwashingu.
03.08.2022

ClientEarth: pozew sądowy przeciw dystrybutorowi „ekogroszku”

Pozew w sprawie nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez dystrybutora „ekogroszku” trafił do sądu - poinformowała we wtorek Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Według organizacji chodzi o tzw. greenwashing, czyli nieuzasadnione kreowanie ekologicznego wizerunku produktu.
27.04.2021

Czysty węgiel nie istnieje?

Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi wezwała dziś producentów i dystrybutorów węgla typu „ekogroszek” do zaprzestania stosowania tej nazwy. Zdaniem Fundacji, określanie jakiegokolwiek węgla jako produktu ekologicznego to greenwashing, czyli świadome wprowadzanie konsumentów w błąd.
14.01.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.