Wynik wyszukiwania - "zielony metanol" - Wiadomości

Gdynia może być miejscem produkcji e-metanolu, zielonego paliwa dla statków

Zielony metanol ma szansę stać się paliwem alternatywnym dla paliw kopalnych dla branży morskiej, która odpowiada za 3% globalnych emisji CO2. Podczas spotkania w PPNT o możliwościach produkcji tego paliwa przyszłości w Gdyni rozmawiała w międzynarodowym gronie wiceprezydentka Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
11.03.2024

Zielone światło dla największego na świecie projektu PtX

Na środowym posiedzeniu rada miejska gminy Aabenraa przyjęła plan, który został sporządzony w celu umożliwienia powstania obiektu Power-to-X w Kassø. Firma European Energy otrzymała 53 mln euro finansowania z Duńskiego Funduszu Zielonych Inwestycji i wystąpiła już o pozwolenia na budowę największej na świecie fabryki e-metanolu w tym rejonie.
30.11.2022

Maersk zamawia sześć kontenerowców na zielony metanol

Południowokoreański gigant stoczniowy Hyundai Heavy Industries otrzymał kolejne zamówienie na kontenerowce zasilane zielonym metanolem od linii Maersk.
06.10.2022

Dekarbonizacja branży morskiej? Odpowiedzią zielony metanol

Methanol Module. Tak nazywa się nowa technologia służąca przetwarzaniu odpadów organicznych w tzw. zielony metanol. Za rozwiązaniem stoi kalifornijska firma WasteFuel. Zaprezentowała je 19 września, podczas Generalnego Zgromadzenia ONZ i Tygodnia Klimatycznego w Nowym Jorku.
21.09.2022

Rolls-Royce i Sanlorenzo współpracują przy budowie "zielonego" superjachtu na metanol

Rolls-Royce i włoski konstruktor jachtów Sanlorenzo planują opracować i zbudować duży jacht motorowy z układem napędowym z silnikiem na metanol, zdolnym do neutralnego węglowo zasilania "zielonym" metanolem. W przeddzień otwarcia Festiwalu Jachtingu w Cannes w 2022 roku obie firmy ogłosiły podpisanie MoU, dotyczące jachtów o długości od 40 do 70 metrów. Napędzany przez dwa metanolowe silniki oparte na Serii 4000, jacht ma odbyć swój dziewiczy rejs w 2026 roku.
13.09.2022

Transport wodny staje się coraz bardziej ekologiczny. To nie tylko kwestia napędów i zielonych paliw

Gdyńska Stocznia CRIST, która za swój pierwszy w Unii Europejskiej hybrydowy prom Elektra zdobyła w 2018 roku nagrodę Ship of the Year, niedawno zwodowała drugi tego typu statek. Spodziewa się więcej zamówień na niskoemisyjne jednostki, ponieważ regulacje związane z ograniczeniem emisyjności transportu morskiego zmuszają operatorów żeglugi do inwestowania w takie rozwiązania. Na rynku od lat sprawdza się gaz LNG, ale inną niskoemisyjną alternatywą jest też metanol. Rośnie także zainteresowanie wodorem. Ekologiczne rozwiązania na
18.08.2022

Czy będzie kompromis dekarbonizacyjny żeglugi? Wodór, metanol czy amoniak - co wybierze branża?

Amoniak, metanol i wodór są wykorzystywane jako „czystsze paliwa”, które mają przyczynić się do dekarbonizacji żeglugi. Na drodze do ich upowszechnienia stoją jednak poważne bariery.
02.08.2022

Europejscy i japońscy naukowcy polują na tańszy e-metanol

Dziesięć europejskich i japońskich organizacji pracowało nad projektem Laurelin przez rok w celu zmniejszenia wymagań dotyczących energii i kosztów uwodornienia dwutlenku węgla (CO2) w celu produkcji metanolu.
22.07.2022

Port w Göteborgu jest gotowy do bunkrowania metanolu w technologii ship-to-ship

Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.
30.04.2022

Maersk. Potrzeba więcej biopaliwa, jedzcie więcej frytek

Maersk zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności do 2050 roku, jednak pojawił się problem – do biopaliwa używanego na statkach potrzebny jest zużyty olej spożywczy, a tego może zabraknąć.
19.08.2021

MAN Energy Solutions przeprowadziła niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi

Firma MAN Energy Solutions, zajmująca się napędami i systemami energetycznymi, zleciła nowe niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi. Na podstawie analizy danych i raportu, wywnioskowano, że aby osiągnąć ambitne cele w zakresie ograniczenia emisji, przemysł „może być zmuszony do przedyskutowania zakazu używania paliw kopalnych” - i być może wcześniej niż jest to przewidywane.
24.04.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.