Dekarbonizacja branży morskiej? Odpowiedzią zielony metanol

Strona główna Transport, Elektromobilność Dekarbonizacja branży morskiej? Odpowiedzią zielony metanol

Partnerzy portalu

Dekarbonizacja branży morskiej? Odpowiedzią zielony metanol - ZielonaGospodarka.pl
Fot. pixabay

Methanol Module. Tak nazywa się nowa technologia służąca przetwarzaniu odpadów organicznych w tzw. zielony metanol. Za rozwiązaniem stoi kalifornijska firma WasteFuel. Zaprezentowała je 19 września, podczas Generalnego Zgromadzenia ONZ i Tygodnia Klimatycznego w Nowym Jorku.

Metanol szybko awansował do najbardziej opłacalnej alternatywy dla paliw kopalnych dla firm shippingowych na całym świecie. Organizacje takie jak Maersk, CMA CGM, COSCO, Stena Line czy Proman już zobowiązały się do używać metanolu do zasilania swoich jednostek.

WasteFuel tłumaczy, że Methanol Module został zaprojektowany tak, aby móc produkować do 100 ton metrycznych paliwa z metanolu dziennie, pozyskiwanego ze źródeł takich jak gaz ziemny czy biogaz z trawienia beztlenowego.

Jak podaje serwis Offshore-Energy-Biz, Cały proces został zaprojektowany w sposób modularny – tak, aby poprawić całościową utylizację zasobów i pozwolić na efektywne, szybkie skalowanie. Odpady mają być przekształcane w zielony metanol dzięki jednoczesnemu procesowaniu na mokro i na sucho. Technologia będzie dostępna na licencje, co oznacza jeszcze większy potencjał w dekarbonizacji przemysłu. Już teraz WasteFuel złożył wniosek o tymczasowy patent.

Na skalę komercyjną Methanol Module będzie produkować zielone paliwo metanolowe, które może osiągnąć do 90% redukcji emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń w porównaniu z paliwami konwencjonalnymi.

„Zielony metanol ma kluczowe znaczenie w dekarbonizacji globalnej żeglugi i łańcuchów dostaw firm, które są od niego zależne. Istnieje też ogromny rynek zielonego metanolu w branży petrochemicznej. Moduł WasteFuel Methanol pozwoli firmie WasteFuel i firmom, które wydają licencje na tę technologię, na wydajniejsze przekształcanie odpadów komunalnych w zielony metanol na całym świecie” – skomentował Trevor Neilson, współzałożyciel i szef WasteFuel. Dodał, że firmy z morskiej branży dóbr konsumenckich, które zobowiązały się do zeroemisyjności, nie spełnią swoich celów bez „dramatycznej ekspansji zielonego metanolu”.

Firmy z sektora morskiego transportu czy petrochemii będą mogły wykorzystywać metanol wyprodukowany przez WasteFuel. Co więcej, będą mogły udzielać na niego licencji swoim partnerom – właścicielom odpadów, deweloperom biorafinerii czy koncernom petrochemicznym.

WasteFuel współpracuje z duńskim gigantem transportowym, Maersk, który ogłosił zamiar zakupu 30 tys. ton bio-metanolu produkcji amerykańskiej firmy.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.