Methanol Module. Tak nazywa się nowa technologia służąca
przetwarzaniu odpadów organicznych w tzw. zielony metanol. Za
rozwiązaniem stoi kalifornijska firma WasteFuel. Zaprezentowała je 19
września, podczas Generalnego Zgromadzenia ONZ i Tygodnia Klimatycznego w
Nowym Jorku.
Metanol szybko awansował do najbardziej
opłacalnej alternatywy dla paliw kopalnych dla firm shippingowych na
całym świecie. Organizacje takie jak Maersk, CMA CGM, COSCO, Stena Line
czy Proman już zobowiązały się do używać metanolu do zasilania swoich
jednostek.
WasteFuel tłumaczy,
że Methanol Module został zaprojektowany tak, aby móc produkować do 100
ton metrycznych paliwa z metanolu dziennie, pozyskiwanego ze źródeł
takich jak gaz ziemny czy biogaz z trawienia beztlenowego.
Jak
podaje serwis Offshore-Energy-Biz, Cały proces został zaprojektowany w
sposób modularny – tak, aby poprawić całościową utylizację zasobów i
pozwolić na efektywne, szybkie skalowanie.
Odpady mają być przekształcane w zielony metanol dzięki jednoczesnemu
procesowaniu na mokro i na sucho. Technologia będzie dostępna na
licencje, co oznacza jeszcze większy potencjał w dekarbonizacji
przemysłu. Już teraz WasteFuel złożył wniosek o tymczasowy patent.
Na
skalę komercyjną Methanol Module będzie produkować zielone paliwo
metanolowe, które może osiągnąć do 90% redukcji emisji CO2 i innych
gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń w porównaniu z paliwami
konwencjonalnymi.
„Zielony metanol ma kluczowe znaczenie w
dekarbonizacji globalnej żeglugi i łańcuchów dostaw firm, które są od
niego zależne. Istnieje też ogromny rynek zielonego metanolu w branży
petrochemicznej. Moduł WasteFuel Methanol pozwoli firmie WasteFuel i
firmom, które wydają licencje na tę technologię, na wydajniejsze
przekształcanie odpadów komunalnych w zielony metanol na całym świecie” –
skomentował Trevor Neilson, współzałożyciel i szef WasteFuel. Dodał, że
firmy z morskiej branży dóbr konsumenckich, które zobowiązały się do
zeroemisyjności, nie spełnią swoich celów bez „dramatycznej ekspansji
zielonego metanolu”.
Firmy z sektora morskiego transportu czy
petrochemii będą mogły wykorzystywać metanol wyprodukowany przez
WasteFuel. Co więcej, będą mogły udzielać na niego licencji swoim
partnerom – właścicielom odpadów, deweloperom biorafinerii czy koncernom
petrochemicznym.
WasteFuel współpracuje z duńskim gigantem transportowym, Maersk, który ogłosił zamiar zakupu 30 tys. ton bio-metanolu produkcji amerykańskiej firmy.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |