Wynik wyszukiwania - "MAN Energy Solutions" - Wiadomości

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Przyszłość napędu statków kryje się w metanolu? MAN Energy Solutions wraz z partnerami rusza z nowym projektem

Firma MAN Energy Solutions ogłosiła, że rozpocznie opracowywanie rozwiązań modernizacyjnych dla średnioobrotowych silników staktów w ramach stowarzyszenia badawczego obejmującego WTZ Roßlau gGmbh i TU-Darmstadt. Trzyletni projekt ma na celu opracowanie koncepcji zróżnicowanych silników, które umożliwią modernizację całych flot statków przy rozsądnych kosztach ekonomicznych i technicznych.
20.07.2023

BASF planuje zbudować pompę ciepła wielkości boiska piłkarskiego

BASF deklaruje, że "tworzy chemię dla zrównoważonej przyszłości". W drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku firma chce wykorzystywać ciepło odpadowe do wytwarzania pary w procesie produkcyjnym. W tym celu niemiecki gigant chemiczny potrzebuje pompy ciepła wielkości boiska piłkarskiego.
28.05.2023

Maersk z pierwszym zwodowanym statkiem napędzanym metanolem

Zdaniem duńskiego giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
16.04.2023

Jedna z największych na świecie pomp ciepła zrewolucjonizuje przemysł i zmniejszy emisje

BASF i MAN Energy Solutions zawarły strategiczne partnerstwo w celu realizacji budowy pompy ciepła na skalę przemysłową w zakładzie BASF w Ludwigshafen. Projekt ten ma w istotny sposób przyczynić się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, wprowadzenia technologii o niskiej emisji CO2 w produkcji chemicznej oraz zmniejszenia zużycia gazu ziemnego w zakładzie. W pierwszym etapie partnerzy projektu przeprowadzają studium wykonalności, które ma zostać ukończone już w 2022 roku.
05.07.2022

Seminarium „Fit For 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego” – czy jesteśmy gotowi?

Niepokój związany z terminami, optymizm stoczni i firm technologicznych oraz mnóstwo możliwych wariantów do obrania – takie konkluzje można było wysnuć po pierwszym seminarium „Fit For 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego” zorganizowanym przez PRS w auli Uniwersytetu Morskiego w Gdyni 10 lutego.
14.02.2022

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju [GALERIA]

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
02.02.2022

Maersk zamówił osiem zeroemisyjnych kontenerowców

Duński armator A.P. Møller-Mærsk ogłosił zamówienie ośmiu kontenerowców wielkości neo-panamax. Statki mają być zasilane neutralnym pod względem emisji węgla paliwem lub zielonym etanolem.
28.08.2021

MAN i Highview Power pracują nad magazynowaniem energii w ciekłym powietrzu

MAN Energy Solutions, grupa inżynieryjna należąca do Volkswagena, prawdopodobnie najbardziej znana ze swojej pracy przy silnikach wysokoprężnych, podpisała umowę na dostawę turbomaszyn dla projektu Highview Power, polegającego na magazynowaniu energii w ciekłym powietrzu (LAES) o mocy 50 MW/250 MWh w Wielkiej Brytanii.
19.07.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

Norweski armator Höegh Autoliners planuje budowę trzech samochodowców z napędem "zero carbon ready"

Norweski armator, Höegh Autoliners, planuje zamówienie serii jednostek klasy Aurora. Jest to część planu dekarbonizacji firmy. Statki będą wyposażone w innowacyjny, niskoemisyjny napęd, w przyszłości umożliwiający całkowitą eliminacje paliw kopalnych. Jednocześnie samochodowce będą mogły przewozić do 9,1 tys. pojazdów, co uczyni je największymi jednostkami w swojej klasie.
28.04.2021

MAN Energy Solutions przeprowadziła niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi

Firma MAN Energy Solutions, zajmująca się napędami i systemami energetycznymi, zleciła nowe niezależne badanie dotyczące dekarbonizacji żeglugi. Na podstawie analizy danych i raportu, wywnioskowano, że aby osiągnąć ambitne cele w zakresie ograniczenia emisji, przemysł „może być zmuszony do przedyskutowania zakazu używania paliw kopalnych” - i być może wcześniej niż jest to przewidywane.
24.04.2021

SEA-LNG: Badania potwierdzają skuteczność LNG w obniżaniu emisji gazów cieplarnianych

Koalicja bunkrowania LNG, SEA-LNG, zwróciła uwagę na wyniki niezależnego badania, w którym stwierdzono, że użycie skroplonego gazu ziemnego jako paliwa morskiego obniżyło emisję gazów cieplarnianych o 23 procent.
20.04.2021

Rozpoczęcie testów metanolu neutralnego dla klimatu w Centrum Testowo-Szkoleniowym Alfa Laval

Wkrótce w Centrum Testowo-Szkoleniowym Alfa Laval w Aalborg w Danii rozpoczną się testy metanolu jako paliwa żeglugowego. W ścisłej współpracy z MAN Energy Solutions i innymi partnerami, Alfa Laval zbada możliwość zasilania metanolem czterosuwowego silnika wysokoprężnego o mocy 2 MW - bez modyfikacji i innego paliwa pilotażowego. Testy są trzecim etapem trwającego projektu badawczego finansowanego przez duński EUDP (Energy Technology Development and Demonstration Program).
10.03.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.