Zdaniem duńskiego giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
Statek o pojemności około 2000 TEU został zamówiony w 2021 roku. Jest kluczowym elementem strategii dekarbonizacji żeglugi przez Maersk, ponieważ firma stawia sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2040 roku. Według założeń przedsiębiorstwa oraz projektantów transportowiec będzie mógł pracować na neutralnym dla klimatu e-metanolu lub zrównoważonym bio-metanolu, wykorzystując dwusilnikowy napęd. W tym celu MAN Energy Solutions i Hyundai Engine and Machinery, we współpracy z Hyundai Mipo i Maersk, opracowały konfigurację napędu metanolowego dla statku. Główny silnik został dostarczony przez Hyundai Engine and Machinery, natomiast silnik pomocniczy przez Himsen. Statek zostanie sklasyfikowany przez American Bureau of Shipping.
- Wodowanie zostało pomyślnie zakończone w stoczni Hyundai Mipo, a budowa jest kontynuowana. Umieszczenie na wodzie tych mega konstrukcji wymaga precyzji i staranności, szeroko zakrojonego rozwoju produktów i projektów od wielu kluczowych dostawców i napędzanych do przodu przez nasze zespoły ds. zaopatrzenia i technologii flotowych" - wyjaśnił szef działu Newbuilding & Retrofit w Maersk Henrik Ekmann.
Watch the floating milestone for our new vessel build #allthewaytozero. 🛳 From drydock to water 🌊“The launching was successfully completed at Hyundai Mipo Dockyard and the construction is continuing.” Henrik Ekmann Head of Newbuilding at #Maersk explains #sustainableshipping pic.twitter.com/jglwFPsBoO
— Maersk (@Maersk) April 14, 2023
Maersk ujawnił wcześniej, że nowy nabytek firmy będzie miał 172 metry długości i będzie pływał dla Sealand Europe, spółki zależnej Maersk, poruszającej się na bałtyckim szlaku żeglugowym pomiędzy Europą Północną a Zatoką Botnicką. Gigant żeglugowy nawiązał także współpracę z REintegrate, spółką zależną duńskiej firmy European Energy zajmującej się energią odnawialną, w celu produkcji zielonego paliwa dla swojego pierwszego kontenerowca napędzanego metanolem. W tym celu firma energetyczna buduje obiekt, mając na celu wyprodukowanie około 10 000 ton e-metanolu dla neutralnego pod względem emisji CO2 statku dla duńskiego potentata branży żeglugowej.
Nowy statek ma rozpocząć serię 18 dużych kontenerowców oceanicznych o pojemności 16 000-17 200 TEU, których dostawę zaplanowano na lata 2024-2025. Został zwodowany 4 kwietnia br., a do floty firmy ma zostać wcielony jeszcze w tym roku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Enefit wprowadza na polski rynek ładowarki do samochodów elektrycznych i będzie rozwijał publiczną sieć ładowania
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24525,00 $ | tona | 1,03% | 24 maj |
Cynk | 2305,00 $ | tona | -2,41% | 24 maj |
Aluminium | 2233,00 $ | tona | 1,45% | 24 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |