Norweski armator Höegh Autoliners planuje budowę trzech samochodowców z napędem "zero carbon ready"

28.04.2021 10:26 Źródło: Własne
Strona główna Transport, Elektromobilność Norweski armator Höegh Autoliners planuje budowę trzech samochodowców z napędem "zero carbon ready"

Partnerzy portalu

Norweski armator Höegh Autoliners planuje budowę trzech samochodowców z napędem "zero carbon ready" - ZielonaGospodarka.pl
Fot. materiały prasowe

Norweski armator, Höegh Autoliners, planuje zamówienie serii jednostek klasy Aurora. Jest to część planu dekarbonizacji firmy. Statki będą wyposażone w innowacyjny, niskoemisyjny napęd, w przyszłości umożliwiający całkowitą eliminacje paliw kopalnych. Jednocześnie samochodowce będą mogły przewozić do 9,1 tys. pojazdów, co uczyni je największymi jednostkami w swojej klasie.

Firma podpisała list intencyjny ze swoim długoletnim partnerem Xiamen Shipbuilding Industry i chce dostarczenia pierwszego statku do końca 2023 roku.

- Mając na uwadze przyszłość transportu i paliw bezemisyjnych, statki Aurora zostały zaprojektowane z myślą o bardziej ekologicznej przyszłości. Jest to najbardziej przyjazny dla środowiska samochodowiec, jaki kiedykolwiek zbudowano. Aurora Class to duży krok na naszej drodze do bezemisyjnej przyszłości – powiedział dyrektor generalny Höegh Autoliners, Andreas Enger.

- Przyspieszamy nasze wysiłki w zakresie dekarbonizacji, aby osiągnąć cel zerowej emisji netto do 2040 roku. Wraz z naszymi klientami i zaufanymi partnerami wniesiemy znaczący wkład w bardziej zrównoważony przemysł morski – dodał.


Wielopaliwowy silnik Aurora Class może być zasilany różnymi biopaliwami i paliwami konwencjonalnymi, w tym LNG. Po niewielkich modyfikacjach może być zdolny do spalania przyszłych paliw bezemisyjnych, w tym zielonego amoniaku. Statek będzie wyposażony we wzmocnione pokłady i ulepszone wewnętrzne systemy ramp.

Jak wyjaśnił MAN Energy Solutions, statek będzie wyposażony w silnik MAN B&W, który może pracować na różnych rodzajach paliwa. Po modyfikacji silnika, zbiornika i układów pomocniczych, silnik będzie gotowy do pracy na praktycznie każdym przyszłym paliwie o zerowej emisji dwutlenku węgla.

Projekt klasy powstał we współpracy z Deltamarin.

- Dzięki silnikowi wielopaliwowemu i nowej notacji DNV przeniesiemy dekarbonizację przemysłu morskiego na nowy poziom. Projekt Aurora będzie dodatkowo spełniał podwyższone standardy bezpieczeństwa i znacznie zmniejszy wpływ na środowisko - dodał Hans Eivind Siewers, dyrektor segmentu statków pasażerskich i ro-ro w DNV.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 23825,00 $ tona 2,27% 23 mar
 Cynk 2893,00 $ tona 0,21% 23 mar
 Aluminium 2264,00 $ tona 1,48% 23 mar
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.