Wynik wyszukiwania - "e-commerce " - Wiadomości

Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski

Firma Eway, polski operator i producent stacji ładowania samochodów elektrycznych, zainstalowała już 60 punktów ładowania. Większość z nich jest już dostępna dla kierowców, część czeka na ostatnie odbiory techniczne. Stacje ładowania Eway, z których można korzystać bez jakichkolwiek aplikacji, dostępne są m.in. w hotelach, na osiedlach mieszkaniowych, w inwestycjach biznesowych, w gminach i miastach, w takich miejscowościach jak Warszawa, Szczecin, Świnoujście, Poznań, Bobowa. Kamionki, Wrocław czy Kołobrzeg.
23.04.2024

ZNIKA zapowiada kampanię #Wysylkabezplastiku. Czas na redukcję zużycia plastiku w e-commerce!

ZNIKA, startup specjalizujący się w ekologicznych opakowaniach z naturalnych składników, zapowiada swoją najnowszą inicjatywę o nazwie #wysylkabezplastiku.
01.03.2024

Eway i Grodno S.A. łączą siły na rzecz elektromobilności

Eway, producent i operator stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz Grodno S.A., czołowy dostawca kompleksowych rozwiązań prądowych, podpisały umowę o współpracy. Na jej mocy Grodno S.A. staje się oficjalnym dystrybutorem stacji ładowania Eway w Polsce.
29.01.2024

Allegro przyspiesza dekarbonizację i zabezpiecza cenę zielonej energii na dekadę dzięki umowie z R.Power

Allegro, największy marketplace pochodzący z Europy, podpisało długoterminową umowę z R.Power, jednym z największych niezależnych producentów energii w Polsce. Umowa zabezpiecza cenę ponad 200 GWh zielonej energii elektrycznej wyprodukowanej przez farmy fotowoltaiczne R.Power między 2025 a 2035 rokiem, pozwalając w tym czasie Allegro na ograniczenie emisji CO2e aż o blisko 150 tys. ton.
13.01.2024

Nawyki ekologiczne Polaków to troska o środowisko czy własny portfel? [BADANIE]

Czasy wysokiej inflacji wydają się wpływać na przyzwyczajenia Polaków. Ponad 84 proc. badanych deklaruje, że segreguje śmieci. Stopniowy wzrost notują też skłonności do oszczędzania wody, prądu oraz ograniczania konsumpcji - wynika z badania “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2023” zrealizowanego przez Autopay.
20.11.2023

Wiaty solarne – oferta InPost dla małych miejscowości

InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozpoczął nowy projekt budowania wiat solarnych na przystankach autobusowych we wsiach i miasteczkach. Już nie tylko duże miasta, ale też mniejsze gminy chcące dbać o środowisko, mogą liczyć na wsparcie Inpost.
25.10.2023

Strategia zrównoważonego rozwoju w e-commerce RE-ZIP z finansowaniem od Tangent Line

Dostawca rozwiązania do obsługi opakowań wielokrotnego użytku, RE-ZIP pozyskał dofinansowanie od Tangent Line. Polski fundusz inwestycyjny angażuje się w rozwój start’upów w dziedzinie technologii przemysłowych, dostrzegając potencjał w unikalnym rozwiązaniu funkcjonującym z powodzeniem na rynku e-commerce. RE-ZIP, wraz z InPost, tworzy pierwszy w naszym kraju system cyrkularnego obiegu opakowań dla e-sklepów pod marką EkoBox.
02.10.2023

Już 1000 samochodów elektrycznych InPost w Polsce

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, powiększyła swoją ekologiczną flotę elektrycznych samochodów do 1000 pojazdów. Firma w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Ekologiczna flota InPost obejmuje też 15 ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji CO2 w transporcie. W 2022 roku blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost.
20.09.2023

Trwają prace nad systemem sprzedaży polskiego samochodu elektrycznego

ElectroMobility Poland, właściciel marki Izera, planuje zbudować nowoczesny, efektywny i „lekki” system dystrybucji oparty na sprzedaży w internecie, a także nowoczesne formy sprzedaży bezpośredniej, takie jak m.in. zlokalizowane w miastach concept stores czy mobilne pop-up stores. Koncepcja sprzedaży, nad którą pracuje EMP, wpisuje się w zmiany, które w ostatnich latach zachodzą na rynku motoryzacyjnym, i ma stanowić atut w podjęciu konkurencji rynkowej przez nową markę z Polski.
18.09.2023

Nowe przepisy unijne mogą się przyczynić do zalania rynku milionami ton plastiku. Będą ograniczać wykorzystywane w e-handlu papieru i tektury

UE jest bliska uzgodnienia nowego kształtu dyrektywy PPWD, której celem jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych. Ich ilość gwałtownie wzrosła wraz z pandemią i coraz większą popularnością internetowego handlu. Dlatego nowe przepisy mają m.in. nałożyć na sprzedawców internetowych obostrzenia dotyczące pakowania produktów w źle dopasowane, za duże pudełka i promować opakowania wielorazowe. Ta zmiana – jak wynika z analiz FEFCO – paradoksalnie może się jednak przyczynić do zalania rynku milionami ton tworzyw sztucznych. Będz
27.06.2023

Rośnie zapotrzebowanie na programistów od energooszczędnych kodów i aplikacji. Branża IT chce ograniczyć swój ślad węglowy

Branża IT, która generuje kilka procent globalnych emisji gazów cieplarnianych, przykłada coraz większą wagę do efektywności energetycznej. – Chmura obliczeniowa jest tego bardzo dobrym przykładem: jej rozwój jest kluczowy, aby firmy mogły zarządzać swoimi danymi efektywniej i bardziej optymalnie z punktu widzenia ESG – mówi Sławomir Soszyński, wiceprezes ING Banku Śląskiego. Jak wskazuje, jednym z wiodących trendów staje się green coding, czyli podejście do programowania skupiające się na tworzeniu aplikacji i systemów informaty
23.06.2023

PGE zielonym partnerem VeloMarketu

VeloBank nawiązał zielone partnerstwo z PGE Obrót z Grupy PGE, największym sprzedawcą energii w Polsce. Celem współpracy jest udostępnienie klientom VeloMarketu - ekologicznej platformy e-commerce powstałej z inicjatywy banku, atrakcyjnej oferty w zakresie fotowoltaiki, pomp ciepła, magazynów energii oraz informacji na temat programów finansowania zielonej transformacji.
07.06.2023

InPost i ekologiczne ciężarówki

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Obok kilkuset kurierskich samochodów elektrycznych z logo InPost, które jeżdżą po ulicach polskich miast, do portfolio firmy dołączyło teraz 15 nowych ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji w transporcie.
20.04.2023

Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu e
01.02.2023

InPost rozbudowuje zeroemisyjną flotę we współpracy z Arval

InPost, wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie i Arval Service Lease Polska z Grupy BNP Paribas, lider rynku wynajmu długoterminowego i zrównoważonej mobilności, zawarły kolejną długoterminową umowę najmu elektrycznych samochodów dostawczych. Flota firmy kurierskiej wzbogaci się m.in. o 100 aut marki Ford E-Transit.
22.11.2022

PAIH: rozwój technologii wodorowej w Polsce, powojenna odbudowa Ukrainy tematami Forum Biznesu

Rozwój technologii wodorowej w Polsce, perspektywy związane z powojenną odbudową Ukrainy, prowadzenie działalności e-commerce w Europie i Azji znajdą się wśród tematów poruszanych podczas tegorocznego Forum Biznesu - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.
05.09.2022

Minimalizm, drugi obieg – czy trendy społeczne można przenieść do e-commerce?

Konsumenci stają się bardziej świadomi potrzeby ochrony środowiska, a firmy coraz powszechniej działają w oparciu o zasadę zrównoważonego rozwoju i zamkniętego obiegu. Czy rzeczy używane mają potencjał stać się jednym z głównych nurtów rynku e-commerce?
10.07.2022

Żabka inwestuje w technologie, ekologię i zdrowszą żywność marki własnej

Grupa Żabka zaprezentowała doroczny raport dokumentujący zaangażowanie firmy w 2021 roku w polską gospodarkę, ekologię, działania na rzecz społeczeństwa oraz w rozwój oferty dla konsumentów. Spółka – wraz z właścicielami sieci sklepów franczyzowych – utrzymywała ponad 45 tys. miejsc pracy, odprowadziła do budżetu państwa i samorządów 281 mln zł w formie podatków, składek i opłat, a jej udział w tworzeniu wartości dodanej Polski wyniósł ponad 5 mld zł.
05.07.2022

Zielone zakupy? EkoBox od InPost i MODIVO

MODIVO we współpracy z InPostem udostępnia swoim Klientom innowacyjną opcję dostawy w pudełkach EkoBox. To pierwszy w Polsce system zamkniętego obiegu opakowań wielokrotnego użytku, mający realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów powstających podczas realizacji zakupów online. MODIVO już od początku czerwca br. rozpoczęło wysyłanie zamówień w EkoBoxach.
27.06.2022

Na rynku nieruchomości liczy się ekologia

– Dla nabywców ważne jest dziś nie tylko samo mieszkanie, ale i to, co znajduje się pomiędzy budynkami, poza granicami działki – mówi Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży w Echo Investment.
31.05.2022

Centra logistyczne: główne trendy to OZE, robotyzacja i ekologia

Mimo pandemii i wojny w Ukrainie na polskim rynku powierzchni magazynowych odnotowywany jest systematyczny wzrost popytu, a Polska oceniana jest jako bezpieczny kraj do inwestowania w logistykę. Coraz większą rolę w inwestycjach odgrywają globalne trendy, takie jak troska o środowisko i dobre warunki pracy oraz robotyzacja – wskazywali uczestnicy debaty, która odbyła się Centrum Prasowym PAP 12 kwietnia 2022 r.
14.04.2022

Dostawy w e-commerce a ekologia

Rynek e-commerce, m.in. z powodu wprowadzanych w czasie pandemii lockdown’ów czy ograniczeń w handlu stacjonarnym, bardzo się rozwinął. Zakupy w dużej mierze przeniosły się do sieci, a samo posiadanie e-sklepu stało się wręcz koniecznością.
18.01.2022

INPOST buduje stacje ładowania elektryków

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – we współpracy z GreenWay Polska rozpoczął budowę sieci stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. Stacje znajdą się w centrach dystrybucyjnych InPost oraz przy Paczkomatach®.
26.11.2021

Zeroemisyjny InPost - w 2021 roku elektryczna flota przekroczy 300 aut

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – powiększa flotę o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz, które dołączą do obecnej floty samochodów elektrycznych InPost. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do Paczkomatów® w miastach partnerskich programu Green City.
10.11.2021

Sześć zmian jakie elektromobilność wywoła w branży TSL

Rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych już teraz wywołuje zmiany w łańcuchach dostaw, a w perspektywie kolejnych lat jeszcze bardziej wpłynie na logistykę dla branży motoryzacyjnej. Piotr Firak, dyrektor logistyki pojazdów gotowych z GEFCO wskazuje sześć największych zmian, jakie elektromobilność wywoła w transporcie i logistyce.
26.10.2021

Zielony kurier - drony przyszłością rynku usług transportowych

Na lotniskach całego świata coraz częściej wykorzystywane są drony cargo. Użycie ich do transportu nawet kilkuset kilogramowych paczek pozwala obniżyć koszt nawet o 80 proc. Bezzałogowce są już używane między innymi w Australii do dystrybucji leków dla mieszkańców terenów wiejskich. Spółka wyspecjalizowana w transporcie dronowym działa także w Polsce, na lotnisku w Katowicach. Zdaniem analityków rynek logistyki z użyciem dronów wzrośnie w ciągu kilku lat niemal trzykrotnie.
22.10.2021

Ponad 4000 paczek wysyłanych co sekundę w 2020 roku

Podczas pandemii globalna liczba dostaw przekroczyła 131 miliardów – co oznacza wzrost o 27 proc. w porównaniu do 2019 roku. Pomimo wysiłków na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez firmy spedycyjne i kurierskie – działania są nadal niewystarczające.
17.10.2021

PKN Orlen uruchomi jesienią sieć paczkomatów; RUCH rozwija współpracę z e-sklepami

PKN Orlen zapowiada, że uruchomi własną sieć automatów paczkowych jesienią. Jednocześnie, jak oznajmił koncern, spółka RUCH rozwija współpracę z e-sklepami, których klienci będą mogli zamawiać i odbierać przesyłki także na stacjach Orlen, w punktach RUCH-u oraz w innych, partnerskich.
01.09.2021

Sondaż: 83 proc. kupujących docenia lepszą jakość produktów od rolników

Co czwarty konsument kupuje żywność bezpośrednio od rolników, 83 proc. z badanych zauważa jej lepszą jakość – wskazuje raport Accenture i Stowarzyszenia „ASAP”. Coraz częściej produkty kupowane są przez internet.
26.08.2021

Kolejny zielony krok InPostu – Green City – kostka antysmogowa i nowe miasta

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – wprowadza do użytku przy wszystkich nowo posadowionych Paczkomatach® innowacyjną brukową kostkę antysmogową w miastach partnerskich programu Green City. Do programu „Green City” – właśnie przystąpiły Sopot i Rzeszów, które dołączyły do Łodzi, Krakowa, Kielc, Wałbrzycha, Częstochowy i Zielonej Góry, a do końca roku program obejmie kilkadziesiąt miast w Polsce.
12.08.2021

Jak wygląda rynek rowerów i dwukołowych pojazdów elektrycznych?

Do 2050 roku 70 proc. światowej populacji będzie mieszkać w miastach . Wraz ze wzrostem tej liczby oraz świadomości zagrożenia zmianami klimatycznymi rośnie również zapotrzebowanie na rozwiązania w zakresie mobilności, które wyróżnia mniejszy wpływ na środowisko.
09.08.2021

InPost inwestuje w zieloną infrastrukturę i elektryki

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – uruchomi kolejne centrum logistyczne w Parku Przemysłowym Accolade w Goleniowe pod Szczecinem. Będzie to kolejny hub InPostu, który obsługuje ponad 13.000 Paczkomatów® w Polsce oraz usługi kurierskie w oparciu o własną infrastrukturę logistyczną i gwarantuje dostawy w terminach D+1.
05.08.2021

Ponad 2,5 mln ton opakowań trafia rocznie do recyklingu w Polsce

Z danych pozyskanych przez Stowarzyszenie „Polski Recykling” od recyklerów wynika, że w Polsce rocznie poddaje się recyklingowi wybrane frakcje odpadów: szkło – 740 tys. ton; papier – 1 140 tys. ton; aluminium – 55 tys. ton; tworzywa sztuczne – 581 tys. ton. Łącznie to 2 mln 516 tys. ton surowców odzyskanych dla przemysłu i producentów, które zamiast powiększać wysypiska śmieci lub zanieczyszczać przyrodę, wracają do gospodarki.
18.05.2021

Food delivery podczas pandemii COVID-19 zwiększa liczbę e-skuterów

Liczba elektrycznych skuterów na minuty dostępnych w polskich miastach zmniejszyła się w wyniku pandemii o 19 proc., czego powodem była mniejsza mobilność Polaków. To nie oznacza jednak, że na ulicach znacząco ubyło tych pojazdów. Zamknięcie restauracji i duża popularność zamawiania jedzenia na wynos spowodowały bowiem, że skutery są częściej wykorzystywane przez dostawców posiłków. – Myślę, że to pozostanie z nami dłużej i także po pandemii część konsumentów będzie zamawiać jedzenie z dostawą do domu – mówi Łukasz Banach, współz
27.04.2021

Ekologiczny E-bike rewolucjonizuje rynek transportowy

Pandemia spowodowała, że wielu Polaków przesiadło się na rowery. Ponad 40 proc. osób wybiera jednoślad zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta jeździ obecnie więcej niż przed rokiem – wynika z badania „Rowerowa Rewolucja”. Blisko połowa nie zrezygnowała z jazdy nawet zimą. Rynek napędza zwłaszcza szybko rosnąca sprzedaż rowerów elektrycznych. Z badania YouGov wynika, że co czwarty Polak chciałby posiadać elektryczny rower. W czasie panujących obostrzeń coraz chętniej kupujemy je przez internet. Centrumrowerowe.pl
07.04.2021

Auchan zapowiada całkowite wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

Decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego innych marek stanowi kolejny krok w stronę oferty zrównoważonej, opartej o poszanowanie dobrostanu zwierząt. Jest to również odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na pochodzenie produktów, biorąc pod uwagę właśnie aspekt dobrostanu zwierząt.
25.03.2021

Nowoczesna, cyfrowa i zielona taka chce być Poczta Polska

„Przesyłki listowe to rynek schyłkowy. Poczta Polska musi stawiać na rynki wznoszące: KEP (kurier, ekspres, paczka), e-commerce, logistykę i usługi cyfrowe” - powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej, 17 lutego podczas debaty w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Konferencja była poświęcona założeniom strategii Poczty Polskiej na lata 2021-23 jako Narodowego Operatora Cyfrowego.
19.02.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.