Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Obok kilkuset kurierskich samochodów elektrycznych z logo InPost, które jeżdżą po ulicach polskich miast, do portfolio firmy dołączyło teraz 15 nowych ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji w transporcie.
W branży kurierskiej podstawowym elementem skutecznego działania i efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw jest posiadanie sprawnej oraz niezawodnej infrastruktury. W przypadku InPost oparta jest ona o dostawy przez Paczkomat®, auta dostawcze kurierów, sortownie i centra dystrybucyjne, a także pojazdy frachtowe. InPost cały czas inwestuje w rozwój swojej floty pojazdów.
– Nie od dziś wiadomo, że nasze usługi są proste, wygodne, a paczki przez nas dostarczane szybko docierają do klientów. Dlatego na bieżąco dbamy o niezawodność naszej infrastruktury. Co roku w naszej flocie aut pojawiają się nowe pojazdy – zarówno te zasilane silnikami elektrycznymi, czy jak tym w przypadku samochody frachtowe na gaz LNG – mówi Bogdan Hymka, kierownik logistyki centralnej InPost i dodaje – Główną zaletą ciągników LNG jest ich znacznie mniejszy wpływ na środowisko. To element realizacji Strategii Dekarbonizacji wpisującej się w strategię ESG Grupy InPost. Pojazdy InPost zasilane LNG w to także większy komfort dla naszych kierowców, bo auta zasilane ciekłym gazem ziemnym charakteryzują się wyjątkowo cichą pracą silnika – co ma szczególne znaczenie przy długich trasach. Zachęcam do wypatrywania na polskich drogach naszych nowych pojazdów, dla których przygotowaliśmy specjalną identyfikację wizualną. Nawiązuje ona do ekologii i naszego EKO brandingu – widoczne na nich są zielone elementy oraz hasło „Jadę z dobrą energią”.
Flota nowych pojazdów, które trafiły do InPost, to auta marki Iveco z napędem na LNG (ciekły gaz ziemny). Znikomy wpływ LNG na środowisko to czynnik, który w dobie kryzysu klimatycznego jest niezwykle ważny. Skroplony gaz ziemny wytwarza i przenosi do atmosfery o wiele mniej zanieczyszczeń niż węgiel, ropa oraz inne paliwa kopalne – przyczyniając się także do redukcji emisji CO2, w porównaniu do tradycyjnych paliw.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |