Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Obok kilkuset kurierskich samochodów elektrycznych z logo InPost, które jeżdżą po ulicach polskich miast, do portfolio firmy dołączyło teraz 15 nowych ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji w transporcie.
W branży kurierskiej podstawowym elementem skutecznego działania i efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw jest posiadanie sprawnej oraz niezawodnej infrastruktury. W przypadku InPost oparta jest ona o dostawy przez Paczkomat®, auta dostawcze kurierów, sortownie i centra dystrybucyjne, a także pojazdy frachtowe. InPost cały czas inwestuje w rozwój swojej floty pojazdów.
– Nie od dziś wiadomo, że nasze usługi są proste, wygodne, a paczki przez nas dostarczane szybko docierają do klientów. Dlatego na bieżąco dbamy o niezawodność naszej infrastruktury. Co roku w naszej flocie aut pojawiają się nowe pojazdy – zarówno te zasilane silnikami elektrycznymi, czy jak tym w przypadku samochody frachtowe na gaz LNG – mówi Bogdan Hymka, kierownik logistyki centralnej InPost i dodaje – Główną zaletą ciągników LNG jest ich znacznie mniejszy wpływ na środowisko. To element realizacji Strategii Dekarbonizacji wpisującej się w strategię ESG Grupy InPost. Pojazdy InPost zasilane LNG w to także większy komfort dla naszych kierowców, bo auta zasilane ciekłym gazem ziemnym charakteryzują się wyjątkowo cichą pracą silnika – co ma szczególne znaczenie przy długich trasach. Zachęcam do wypatrywania na polskich drogach naszych nowych pojazdów, dla których przygotowaliśmy specjalną identyfikację wizualną. Nawiązuje ona do ekologii i naszego EKO brandingu – widoczne na nich są zielone elementy oraz hasło „Jadę z dobrą energią”.
Flota nowych pojazdów, które trafiły do InPost, to auta marki Iveco z napędem na LNG (ciekły gaz ziemny). Znikomy wpływ LNG na środowisko to czynnik, który w dobie kryzysu klimatycznego jest niezwykle ważny. Skroplony gaz ziemny wytwarza i przenosi do atmosfery o wiele mniej zanieczyszczeń niż węgiel, ropa oraz inne paliwa kopalne – przyczyniając się także do redukcji emisji CO2, w porównaniu do tradycyjnych paliw.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Enefit wprowadza na polski rynek ładowarki do samochodów elektrycznych i będzie rozwijał publiczną sieć ładowania
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24525,00 $ | tona | 1,03% | 24 maj |
Cynk | 2305,00 $ | tona | -2,41% | 24 maj |
Aluminium | 2233,00 $ | tona | 1,45% | 24 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |