Strategia zrównoważonego rozwoju w e-commerce RE-ZIP z finansowaniem od Tangent Line

kw

02.10.2023 13:18 Źródło: informacja prasowa
Strona główna Odpady, Recykling Strategia zrównoważonego rozwoju w e-commerce RE-ZIP z finansowaniem od Tangent Line

Partnerzy portalu

Strategia zrównoważonego rozwoju w e-commerce RE-ZIP z finansowaniem od Tangent Line - ZielonaGospodarka.pl
Fot. RE-ZIP

Dostawca rozwiązania do obsługi opakowań wielokrotnego użytku, RE-ZIP pozyskał dofinansowanie od Tangent Line. Polski fundusz inwestycyjny angażuje się w rozwój start’upów w dziedzinie technologii przemysłowych, dostrzegając potencjał w unikalnym rozwiązaniu funkcjonującym z powodzeniem na rynku e-commerce. RE-ZIP, wraz z InPost, tworzy pierwszy w naszym kraju system cyrkularnego obiegu opakowań dla e-sklepów pod marką EkoBox.

Rocznie na całym świecie jest wysyłanych ponad 200 miliardów paczek, które generują około 200 miliardów jednorazowych opakowań wyrzucanych do śmieci. Mimo że recykling pod wieloma względami jest lepszy niż stosowanie materiałów pierwotnych, generowany ślad węglowy jest znacznie wyższy ze względu na procesy recyklingu wymagające wysokiej emisji dwutlenku węgla. Proekologicznym rozwiązaniem jest ponowne użycie opakowań w wielokrotnym obiegu – „reuse before recycle”. Wystarczy kilka razy wykorzystać to samo opakowanie przed przekazaniem go do recyklingu i tylko dzięki temu można zaoszczędzić do 87% CO2 w porównaniu z najlepszymi opakowaniami jednorazowymi pochodzącymi z recyklingu. RE-ZIP używa opakowań i toreb z opatentowaną metodą składania do wielkości koperty, aby docelowo zastąpić nimi zwykłe opakowania kartonowe i plastikowe torby w duchu zrównoważonego rozwoju rynku e-commerce.

Koncepcja obiegu cyrkularnego RE-ZIP, dzięki opatentowanym i składanym opakowaniom, gęstej sieci punktów zwrotu i nowoczesnemu oprogramowaniu, rzuca wyzwanie opakowaniom jednorazowym na rynku e-commerce, umożliwiając sklepom internetowym zaoszczędzenie na kosztach opakowań i znaczne zmniejszenie emisji CO2. 

RE-ZIP pozyskał właśnie finansowanie od inwestorów z Danii (Planetary Impact Ventures oraz EIFO), Szwajcarii (Collateral Good Ventures) oraz polskiego funduszu Tangent Line. Wartość inwestycji wyniosła 3,1 mln euro.

Członkowie naszego zespołu posiadają wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu portfelem inwestycyjnym. Wierzymy w model cyrkularny w e-commerce, a inwestycja w RE-ZIP to nie tylko decyzja biznesowa. Jest ona przede wszystkim podyktowana postępującymi zmianami klimatycznymi, które mogą zostać powstrzymane wyłącznie poprzez proekologiczne i zrównoważone rozwiązania. Ponadto, jako fundusz inwestycyjny odpowiedzialny społecznie, łączą nas wspólne cele i filozofia biznesu. Jesteśmy również zobligowani do raportowania naszego zaangażowania w tym obszarze.  ESG wyznacza bardzo silne trendy w światowej gospodarce. Esencja zbiorów regulacji związanych ze zrównoważonym rozwojem, społecznie odpowiedzialnym i wspierającym ochronę środowiska wraz z etycznymi regułami ładu korporacyjnego, to fundamenty zasad polityki inwestycyjnej funduszy zaliczanych do rodziny ESG – powiedziała Monika Borowiecka, Founding Partner w Tangent Line.

RE-ZIP jako pierwszy zaprojektował swoje rozwiązanie, w tym opakowanie tak, aby było w pełni ekologiczne. Dzięki 3-6-krotnemu obiegowi tego samego opakowania można ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o 70-80% w porównaniu do najlepszych, jednorazowych opakowań kartonowych z recyklingu. Innym ważnym aspektem jest aspekt finansowy. Gdy klient zwróci opakowanie RE-ZIP do puntu zwrotu, otrzymuje voucher zniżkowy do sklepu internetowego na kolejne zakupy – stwierdził Thomas Fugl, Co-founder & CCO w RE-ZIP.

Projekt RE-ZIP na rynku polskim rozwijany jest wspólnie z InPost pod brandem EkoBox. – Jako InPost zamierzamy być liderem zrównoważonych zmian w logistyce e-commerce. Angażujemy się w walkę ze zmianami klimatycznymi, a pomaga nam w tym nasz model biznesowy – rozwój sieci maszyn Paczkomat jest przykładem walki ze zmianami klimatycznymi przy rosnącym znaczeniu handlu elektronicznego. Projekt opakowań wielokrotnego użytku rozwijany wspólnie z RE-ZIP pod brandem EkoBox, to kolejny krok w kierunku zapewnienia kompleksowego, zrównoważonego rozwiązania dla sprzedawców i klientów – dodała Izabela Karolczyk-Szafrańska , Chief Marketing Officer w InPost.

RE-ZIP w tym roku otrzymał prestiżowy certyfikat B Corp. Certyfikacja odzwierciedla zaangażowanie spółki w utrzymanie najwyższych standardów odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.

***

RE-ZIP oferuje system do obsługi opakowań wielokrotnego użytku sklepom internetowym i tym samym kupującym online w oparciu o unikalny model biznesowy gospodarki cyrkularnej, tworząc w ten sposób wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy w pętli handlu elektronicznego. Po otrzymaniu zamówienia, kupujący są nagradzani kuponem rabatowym do sklepu internetowego na kolejne zakupy. Kupon ten otrzymują po zwrocie opakowania, które jest następnie transportowane do magazynu RE-ZIP, gdzie jest czyszczone i redystrybuowane ponownie do innego sklepu internetowego. Spółka realizuje swoją wizję w oparciu o cztery unikalne elementy – model biznesowy, opatentowane, składane opakowania, oprogramowanie oraz infrastrukturę do realizacji zwrotów opakowań.

RE-ZIP prowadzi działalność na rynkach w Danii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Belgii, a także w Polsce, wraz z InPost udostępnia usługę pod brandem EkoBox.

Partnerzy portalu

Ekokonsult

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.