ElectroMobility Poland, właściciel marki Izera, planuje zbudować nowoczesny, efektywny i „lekki” system dystrybucji oparty na sprzedaży w internecie, a także nowoczesne formy sprzedaży bezpośredniej, takie jak m.in. zlokalizowane w miastach concept stores czy mobilne pop-up stores. Koncepcja sprzedaży, nad którą pracuje EMP, wpisuje się w zmiany, które w ostatnich latach zachodzą na rynku motoryzacyjnym, i ma stanowić atut w podjęciu konkurencji rynkowej przez nową markę z Polski.
Prace nad systemem sprzedaży Izery realizowane są równolegle do innych kluczowych procesów projektowych, takich jak prace nad opracowaniem gamy modelowej samochodów, budowa łańcuchów dostaw czy budowa fabryki dla Izery. Polski „elektryk” będzie sprzedawany w ramach nowoczesnego systemu dystrybucji, który zostanie oparty na najlepszych wzorcach rynkowych sprawdzonych u partnerów ElectroMobility Poland.
„Na świecie odchodzi się od dużych, rozbudowanych salonów dilerskich. My
także zmierzamy w tym kierunku. Chcemy odpowiadać na potrzeby klientów i
tam, gdzie toczy się ich codzienne życie, dać im możliwość poznania
naszej marki i naszych samochodów” - mówi Sławomir Bekier, członek
zarządu ds. finansowych ElectroMobility Poland. Podkreśla, że do
odbiorcy dociera się teraz przede wszystkim poprzez efektywne kanały
internetowe. „Ważne jest jednak stworzenie klientowi możliwości rozmowy z
przedstawicielem marki i bezpośredniego, fizycznego kontaktu z
samochodem i marką” - zauważa.
Na nowoczesne kanały dystrybucji
stawia również partner technologiczny ElectroMobility Poland - globalny
koncern Geely, właściciel takich marek jak Zeekr, smart czy Volvo. W
jaki sposób jest zorganizowana sieć sprzedaży chińskiego producenta,
który w zeszłym roku sprzedał ponad dwa miliony aut na całym świecie?
„Nasze
sklepy lokalizujemy w miejscach odwiedzanych podczas podróży, gdzie
robi się zakupy lub spożywa posiłki, takich jak np. duże centra
handlowe. W ten sposób możemy nawiązywać z konsumentami bezpośredni i
stały kontakt” - mówi Ashley Sutcliffe, Director Global Communications
Geely Holding Group.
Nawet jeśli efektem wizyty w concept store
nie będzie od razu zakup auta, to ważne jest zaznaczenie obecności marki
w przestrzeni publicznej.
„Zakładamy, że wcześniej czy później
klienci wrócą, by kupić nasz produkt, także za pośrednictwem kanałów
cyfrowych. W związku z tym posiadamy znaczną liczbę sklepów na różnych
popularnych platformach internetowych” – dodaje Ashley Sutcliffe.
Obserwując
to, co się dzieje na rynku, ElectroMobility Poland zakłada, że sprzedaż
Izery będzie opierała się na czterech głównych kanałach.
„W
przestrzeni cyfrowej, czyli w internecie, z wykorzystaniem efektywnych
narzędzi e-commerce oraz fizycznej - w postaci Izera Home, concept
stores oraz pop-up stores” - mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor
sprzedaży, marketingu i ścieżki klienta w ElectroMobility Poland.
Izera
Home można porównać do tradycyjnego punktu dilerskiego, w którym mieści
się zarówno salon samochodowy z ekspozycją różnych modeli aut, jak i
punkt serwisowy. Będzie on znajdował się poza centrum miasta, jednak w
lokalizacjach, do których można łatwo dotrzeć. W takim miejscu będzie
można załatwić wszystkie formalności związane z zakupem auta, a także
odbyć jazdę próbną.
„Z kolei concept store to format, który jest
tam, gdzie potencjalny nabywca będzie obecny. Może to być centrum
handlowe czy centrum miasta. W takim kompaktowym obiekcie będzie można
dowiedzieć się, czym jest marka Izera, samochód elektryczny, na czym
polega elektryfikacja motoryzacji, czyli zdobyć doświadczenie związane z
marką, ale niekoniecznie z całą obudową punktu dilerskiego” - opowiada
Wojciech Mieczkowski.
Kolejnym pomysłem na zwiększenie zasięgu
sprzedaży Izery jest pop-up store, czyli mobilny punkt prezentacji
samochodu, pojawiający się tam, gdzie jest zainteresowanie marką, a
gdzie dostęp do niej jest na co dzień mniejszy.
„W dzisiejszej
motoryzacji oferta dla klienta i sposób dotarcia do niego stanowią nie
mniej ważne atuty marki co parametry i wygląd samochodu. Nowa marka
polskich elektryków chce zachęcić swoich przyszłych klientów także w ten
sposób, sięgając po wzorce rynkowe, wykorzystując trendy i szukając
nowoczesnych i optymalnych rozwiązań w zakresie sprzedaży” - przekonują
przedstawiciele EMP.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Do końca sierpnia br. w Polsce zarejestrowano 48,5 tys. aut całkowicie elektrycznych
Rozpoczął się Kongres Nowej Mobilności o wyzwaniach rozwoju sektora e-mobility
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1
Spory o uchwałę o strefie czystego transportu w Krakowie
Debiut pierwszego autobusu wodorowego w Poznaniu
W latach 2025-2050 na promocję transportu publicznego blisko 50 mld euro
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25312,00 $ | tona | -1,12% | 22 wrz |
Cynk | 2532,00 $ | tona | 2,34% | 22 wrz |
Aluminium | 2199,00 $ | tona | 1,52% | 22 wrz |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |