We wtorek rozpoczęła się budowa kolejnego terminala pływającego nad Bałtykiem. Deutsche Ostsee to piąte takie przedsięwzięcie w Niemczech, ale pierwsze w całości finansowane przez prywatne konsorcjum. Za budowę FSRU odpowiedzialny jest ToalEnergies.
Przedwczoraj, 20 września, ruszyła budowa „Deutsche Ostsee”, terminalu LNG w Lubminie we wschodnich Niemczech. To pierwszy pływający terminal LNG w Niemczech finansowany ze środków prywatnych. Deutsche ReGas, firma prowadząca prace, oświadczyła, że terminal zostanie uruchomiony do grudnia 2022 r. i będzie mógł dostarczać do niemieckiej sieci przesyłowej do 4,5 mld m sześciennych LNG rocznie.
Jak podaje portal FleetMon, Dyrektor ReGas Deutschland zapewnił, że zespół pracuje nad przyspieszonym harmonogramem i jak najszybszym uruchomieniem terminala.
Dalsze plany zakładają przyłączenie FSRU do podwodnych rur i dodanie do sieci dodatkowych dwóch jednostek FSRU. W rezultacie projekt ma dostarczać do niemieckich sieci przesyłowych do 15 miliardów metrów sześciennych LNG rocznie.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czas na dekarbonizację żeglugi. Nowe technologie w sektorze morskim i żeglugi śródlądowej
Stocznia Arcadia Yachts na zielonym kursie
Komisja Europejska przyjmuje nowe ambicje klimatyczne IMO na kolejne lata i wzywa do uruchomienia transformacji
Wrota sztormowe na rzece Tudze na ukończeniu
Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind
Port w Göteborgu jest gotowy do bunkrowania metanolu w technologii ship-to-ship
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |