We wtorek rozpoczęła się budowa kolejnego terminala pływającego nad Bałtykiem. Deutsche Ostsee to piąte takie przedsięwzięcie w Niemczech, ale pierwsze w całości finansowane przez prywatne konsorcjum. Za budowę FSRU odpowiedzialny jest ToalEnergies.
Przedwczoraj, 20 września, ruszyła budowa „Deutsche Ostsee”, terminalu LNG w Lubminie we wschodnich Niemczech. To pierwszy pływający terminal LNG w Niemczech finansowany ze środków prywatnych. Deutsche ReGas, firma prowadząca prace, oświadczyła, że terminal zostanie uruchomiony do grudnia 2022 r. i będzie mógł dostarczać do niemieckiej sieci przesyłowej do 4,5 mld m sześciennych LNG rocznie.
Jak podaje portal FleetMon, Dyrektor ReGas Deutschland zapewnił, że zespół pracuje nad przyspieszonym harmonogramem i jak najszybszym uruchomieniem terminala.
Dalsze plany zakładają przyłączenie FSRU do podwodnych rur i dodanie do sieci dodatkowych dwóch jednostek FSRU. W rezultacie projekt ma dostarczać do niemieckich sieci przesyłowych do 15 miliardów metrów sześciennych LNG rocznie.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28637,00 $ | tona | -2,01% | 3 lut |
Cynk | 3360,00 $ | tona | 0,33% | 3 lut |
Aluminium | 2559,00 $ | tona | -0,51% | 3 lut |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |