Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Strona główna Transport, Elektromobilność Transport Morski Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Partnerzy portalu

Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Vallianz

Spółka Vallianz z siedzibą w Singapurze we współpracy ze Ulstein, Shift Clean Energy i Bureau Veritas opracowuje pierwszy w swoim rodzaju hybrydowy statek do transportu ciężkiego (HTV). Statek będzie dostosowany do potrzeb sektora morskiej energetyki wiatrowej.

- Ta współpraca jest kluczowym wydarzeniem w strategii Grupy mającej na celu wzmocnienie obecności w globalnym przemyśle morskich farm wiatrowych. Jest ona ściśle związana z innym strategicznym projektem, który rozpoczęliśmy w zakresie budowy statku serwisowego nowej generacji (ang. Service Operation Vessel, SOV) do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych – powiedział Osman Ibrahim, prezes Vallianz.

Konstrukcja HTV została opracowana przez holenderskie biuro projektowe Ulstein Group, które ma siedzibę w Norwegii. System baterii elektrycznych HTV dostarczy kanadyjska firma Shift, a statek zostanie sklasyfikowany przez Bureau Veritas.

Oczekuje się, że budowa potrwa do 26 miesięcy z planowanym zakończeniem do końca 2024 roku.
Inwestorzy informują, że jednostka będzie pierwszym tego typu statkiem (first-of-kind) w globalnej branży offshore wind. Wodorowy HTV będzie wykorzystywany do transportu konstrukcji, takich jak monopale, jackety, transition pieces i łopaty turbin. Statek będzie mógł być wykorzystany również do transportu ciężkich modułów konstrukcyjnych dla terminali LNG.

Wielozadaniowy morski statek wsparcia będzie wyposażony w hybrydowy system zasilania oraz w pełni sklasyfikowany system magazynowania energii. Ponadto HTV będzie posiadał sprawdzony przez branżę system ULSTEIN X-BOW®, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii oraz zapewnia bardziej komfortowe i bezpieczniejsze operacje podczas silnego falowania na morzach.

Jednostka będzie posiadała długość 173,6 metrów, natomiast sam pokład 145 metrów o powierzchni ponad 6 tys. m2. Przewidywaną wytrzymałość oszacowano na poziomie 25 ton w przeliczeniu na m2, w efekcie nowy HTV może transportować ładunki o wadze do 32 tys. ton metrycznych.

GWEC spodziewa się, że w latach 2022-2026 w skali światowej przybędzie ponad 90 GW mocy w morskiej energetyce wiatrowej. Już dziś branża wiatrowa alarmuje, że deweloperzy będą borykać się z niedoborami statków niezbędnych do fazy instalacji ogromnych elementów wiatrowych. Wynika to m.in. z faktu, że na przestrzeni ostatnich lat technologia wiatrowa znacznie się rozwinęła, a komponenty przybierają coraz większe rozmiary, w związku z czym uniwersalne jednostki mogą nie podołać wyzwaniu transportu elementów i ich instalacji.



Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 20725,00 $ tona 0,60% 30 wrz
 Cynk 2985,00 $ tona -0,96% 30 wrz
 Aluminium 2179,00 $ tona -3,58% 30 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.