Michelin zobowiązuje się do wysyłki opon na statkach towarowych napędzanych żaglami

Żaneta Kłostowska

16.02.2021 13:57
Strona główna Zrównoważony Transport, Zielona Logistyka, Elektromobilność Michelin zobowiązuje się do wysyłki opon na statkach towarowych napędzanych żaglami
Michelin zobowiązuje się do wysyłki opon na statkach towarowych napędzanych żaglami - ZielonaGospodarka.pl
Neoline

Producent opon Michelin zgodził się na wysyłkę części swojego asortymentu przy użyciu dwóch statków towarowych z napędem żaglowym, zaprojektowanych przez francuskiego armatora Neoline.

Zgodnie z umową opony będą ładowane do kontenerów i wysyłane bezpośrednio z zakładów Michelin zlokalizowanych w Halifax w Nowej Szkocji do Saint-Nazaire we Francji, gdy tylko pierwsze statki Neoline zostaną oddane do użytku w 2023 roku.

Zainteresowanie Michelin żaglowcami towarowymi, wynika ze zobowiązania do zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, oraz dekarbonizacji łańcucha dostaw.

„Ta inicjatywa i nowe partnerstwo promują innowacyjne rozwiązania w dziedzinie transportu bezemisyjnego zgodnie ze strategią CSR firmy Michelin. Przyczyni się to do osiągnięcia celu, jakim jest zmniejszenie emisji CO2 pochodzącego z transportu o 15% w wartościach bezwzględnych w latach 2018-2030”- deklaruje Pierre-Martin Huet, dyrektor łańcucha dostaw Michelin.

Firma Neoline z siedzibą we Francji została założona w 2015 roku i jest światowym prekursorem specjalizującym się w konstrukcji nowoczesnych statków towarowych, które wykorzystują żagle jako napęd główny. Aktualnie jest w trakcie budowy pierwszych dwóch jednostek, które będą kursować między St-Nazaire, Halifax, Saint Pierre, Miquelon oraz Baltimore na wschodnim wybrzeżu USA.

Dwa statki pilotowe będą miały długość 136 metrów i pojemność odpowiednio 500 samochodów i 280 kontenerów. Dzięki 4200 metrom kwadratowym powierzchni żagla i wspomaganiu silnika Neoline prognozuje prędkość co najmniej 11 węzłów, co pozwoli dotrzymać dwutygodniowego harmonogramu przeglądów, jednocześnie gwarantując zmniejszone zweryfikowaną zużycie paliwa.

Michelin mając dwa statki w eksploatacji, może zobowiązać się do wysłania 50% opon produkowanych w Halifax do St-Nazaire.

„To zobowiązanie dotyczy przepływu w kierunku wschodnim (z obu Ameryk do Europy) i jest uzupełnieniem pełnego już portfela zamówień w kierunku zachodnim (z Europy do obu Ameryk)” - wyjaśnił Jean Zanuttini, prezes Neoline. „Nasze żaglowce towarowe stanowią niezależny od paliw kopalnych środek transportu, który jest bardziej przyjazny dla środowiska oraz dostosowany do aktualnych ekonomicznych i logistycznych realiów spedytorskich”.

Chociaż Neoline wybrał francuską stocznię Neopolia Marine do budowy obu statków w 2019 r., Zanuttini oznajmił, że budowa jeszcze się nie rozpoczęła.

„Wspólnie z naszymi partnerami pracujemy obecnie nad rozwiązaniami, aby jak najszybciej rozpocząć budowę pierwszego statku” – komentuje Zanuttini.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35760,00 $ tona 0,25% 27 lip
 Cynk 2948,00 $ tona 0,07% 27 lip
 Aluminium 2497,00 $ tona -0,08% 27 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.