Wodór jako nośnik energii będzie odgrywał ważną rolę w wielu regionach świata. BMW przyspiesza seryjną produkcję samochodów na wodór.
W tym celu BMW Group rozpoczyna "codzienne testy pojazdów niemal seryjnych z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe na europejskich drogach" - czytamy w oświadczeniu firmy. Pierwsza mała seria samochodów wodorowych BMW ma zostać zaprezentowana przed końcem 2022 roku.
Wodór filarem układu napędowego
- Szczególnie nadaje się tutaj górna część naszej rodziny X, która cieszy się dużą popularnością wśród naszych klientów - mówi Zipse.
Ogólnie rzecz biorąc, kryzys energetyczny ogromnie napędza technologie wodorowe.
- Mogę sobie dobrze wyobrazić, że w przyszłości zobaczymy ogniwo paliwowe w produkcji seryjnej - wyjaśnia prezes Zipse.
BMW pracuje nad technologią ogniw paliwowych wspólnie z japońskim producentem samochodów Toyota już od 2013 roku. Całkiem niedawno chiński gigant ogłosił pierwszą masową produkcję samochodów na wodór.
W Niemczech naukowcy z Aerospace Center pracują również nad wodorowym samochodem i jak zapowiedzieli, będzie on przystępny cenowo.
- Jesteśmy przekonani, że w przyszłości będą współistnieć różne alternatywne układy napędowe, ponieważ nie ma jednego rozwiązania, które pokrywałoby wszystkie wymagania klientów na całym świecie w zakresie mobilności - mówił Klaus Fröhlich, członek zarządu ds. rozwoju w BMW AG.
- Napęd na wodorowe ogniwa paliwowe może w dłuższej perspektywie stać się czwartym filarem w naszym portfolio napędów - dodał Fröhlich.
Ekspert BMW: napęd wodorowy z "problemem kury i jajka"
Dzięki pierwszym testom drogowym samochodów wodorowych BMW zbiera konkretne informacje.
Ale zanim rozpocznie się produkcja seryjna, firma musi pokonać jeszcze kilka przeszkód.
- Z napędem wodorowym mamy problem typu "kura i jajko" - wyjaśnia Axel Rücker, program manager Hydrogen Fuel Cell w BMW Group.
- Dopóki sieć stacji tankowania wodoru będzie niewielka, dopóty niski popyt ze strony klientów nie umożliwi opłacalnej produkcji seryjnej samochodów z ogniwami paliwowymi. I dopóki po drogach nie będą jeździły prawie żadne samochody na wodór, operatorzy będą niechętni do rozbudowy sieci tankowania - podsumowuje Rücker.
Źródło: bmwgroup.com, hydrogen-central.com
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |