Bye bye EV! BMW chce masowo produkować samochody wodorowe

zk

15.08.2022 16:10
Strona główna Transport, Elektromobilność Bye bye EV! BMW chce masowo produkować samochody wodorowe

Partnerzy portalu

Bye bye EV! BMW chce masowo produkować samochody wodorowe - ZielonaGospodarka.pl
Fot. bmwgroup.com

Wodór jako nośnik energii będzie odgrywał ważną rolę w wielu regionach świata. BMW przyspiesza seryjną produkcję samochodów na wodór.

W tym celu BMW Group rozpoczyna "codzienne testy pojazdów niemal seryjnych z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe na europejskich drogach" - czytamy w oświadczeniu firmy. Pierwsza mała seria samochodów wodorowych BMW ma zostać zaprezentowana przed końcem 2022 roku.

Wodór filarem układu napędowego
- Szczególnie nadaje się tutaj górna część naszej rodziny X, która cieszy się dużą popularnością wśród naszych klientów - mówi Zipse.

Ogólnie rzecz biorąc, kryzys energetyczny ogromnie napędza technologie wodorowe.

- Mogę sobie dobrze wyobrazić, że w przyszłości zobaczymy ogniwo paliwowe w produkcji seryjnej - wyjaśnia prezes Zipse.

BMW pracuje nad technologią ogniw paliwowych wspólnie z japońskim producentem samochodów Toyota już od 2013 roku. Całkiem niedawno chiński gigant ogłosił pierwszą masową produkcję samochodów na wodór.

W Niemczech naukowcy z Aerospace Center pracują również nad wodorowym samochodem i jak zapowiedzieli, będzie on przystępny cenowo.

- Jesteśmy przekonani, że w przyszłości będą współistnieć różne alternatywne układy napędowe, ponieważ nie ma jednego rozwiązania, które pokrywałoby wszystkie wymagania klientów na całym świecie w zakresie mobilności - mówił Klaus Fröhlich, członek zarządu ds. rozwoju w BMW AG.

- Napęd na wodorowe ogniwa paliwowe może w dłuższej perspektywie stać się czwartym filarem w naszym portfolio napędów - dodał Fröhlich.

Ekspert BMW: napęd wodorowy z "problemem kury i jajka"

Dzięki pierwszym testom drogowym samochodów wodorowych BMW zbiera konkretne informacje.

Ale zanim rozpocznie się produkcja seryjna, firma musi pokonać jeszcze kilka przeszkód.

- Z napędem wodorowym mamy problem typu "kura i jajko" - wyjaśnia Axel Rücker, program manager Hydrogen Fuel Cell w BMW Group.

- Dopóki sieć stacji tankowania wodoru będzie niewielka, dopóty niski popyt ze strony klientów nie umożliwi opłacalnej produkcji seryjnej samochodów z ogniwami paliwowymi. I dopóki po drogach nie będą jeździły prawie żadne samochody na wodór, operatorzy będą niechętni do rozbudowy sieci tankowania - podsumowuje Rücker.


Źródło: bmwgroup.com, hydrogen-central.com

Tagi:
bmw, toyota, wodór, ev

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.