Elektryczny Tuk-Tuk jest eksperymentem mającym na celu sprawdzenie zastosowania odnowionych akumulatorów e-Tron w pojazdach e-mobilnych o mniejszej mocy.
Audi nawiązało współpracę z indyjskim startupem Nunam, aby stworzyć elektryczną rikszę zasilaną starymi bateriami e-Tron. Jednostki napędowe pochodzą z pojazdów testowych e-Tron, które są już pod koniec swojego cyklu życia.
Zazwyczaj Audi regenerowało akumulatory przy pomocy bardzo energochłonnego procesu. Wykorzystanie ich w elektrycznych tuk-tukach stanowiłoby alternatywę poprzez ponowne wykorzystanie ich w pojazdach o mniejszej mocy i znacznie niższych wymaganiach dotyczących wydajności.
- Baterie są zaprojektowane tak, aby wytrzymały cały okres eksploatacji samochodu. Ale nawet po ich użyciu w pojeździe, nadal mają wiele ze swojej mocy. W przypadku pojazdów o mniejszym zasięgu i wymaganiach dotyczących mocy, a także mniejszej masie całkowitej, stanowią one niezwykle obiecujące źródło zasilania - powiedział współzałożyciel firmy Nunam, Prodip Chatterjee.
- W naszym projekcie second-life, ponownie wykorzystujemy baterie z samochodów elektrycznych w Tuk-Tukach - można to nazwać mobilnością elektryczną "lite". W ten sposób próbujemy dowiedzieć się, ile mocy mogą jeszcze zapewnić akumulatory w tym przypadku - dodał Chatterjee.
Audi i Nunam zbudowały do tej pory trzy e-riksze i będą je testować na drogach w Indiach z pomocą potencjalnych użytkowników końcowych.
Biorąc pod uwagę, że większość energii elektrycznej z indyjskiej sieci jest nadal wytwarzana z węgla, Nunam opracował również rozwiązanie ładowania zasilane energią słoneczną, które kierowcy mogą wykorzystać do ładowania drugiego akumulatora Ttuk-Tuka w ciągu dnia.
Po wykorzystaniu w Tuk-Tuku, baterie nie będą jeszcze utylizowane. Według Nunama prawdopodobnie nadal będą w stanie utrzymać wystarczającą ilość energii, aby zasilić na przykład system oświetlenia LED dla domu.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Wiceszef MKiŚ: akcyzę zastąpi nowa opłata od pierwszej rejestracji aut sprowadzanych do Polski
Pięć wodorowych Solarisów dla włoskiej Mantui
eSOV na prąd i amoniak za 20 mln funtów z Innovate UK. Rynek potrzebuje 300 SOV
Wodorowe Solarisy dla Île-de-France Mobilités
ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy dla PepsiCo w Warszawie
Spółka ElectroMobility Poland wybrała wykonawcę fabryki w Jaworznie
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |