Elektryczny Tuk-Tuk jest eksperymentem mającym na celu sprawdzenie zastosowania odnowionych akumulatorów e-Tron w pojazdach e-mobilnych o mniejszej mocy.
Audi nawiązało współpracę z indyjskim startupem Nunam, aby stworzyć elektryczną rikszę zasilaną starymi bateriami e-Tron. Jednostki napędowe pochodzą z pojazdów testowych e-Tron, które są już pod koniec swojego cyklu życia.
Zazwyczaj Audi regenerowało akumulatory przy pomocy bardzo energochłonnego procesu. Wykorzystanie ich w elektrycznych tuk-tukach stanowiłoby alternatywę poprzez ponowne wykorzystanie ich w pojazdach o mniejszej mocy i znacznie niższych wymaganiach dotyczących wydajności.
- Baterie są zaprojektowane tak, aby wytrzymały cały okres eksploatacji samochodu. Ale nawet po ich użyciu w pojeździe, nadal mają wiele ze swojej mocy. W przypadku pojazdów o mniejszym zasięgu i wymaganiach dotyczących mocy, a także mniejszej masie całkowitej, stanowią one niezwykle obiecujące źródło zasilania - powiedział współzałożyciel firmy Nunam, Prodip Chatterjee.
- W naszym projekcie second-life, ponownie wykorzystujemy baterie z samochodów elektrycznych w Tuk-Tukach - można to nazwać mobilnością elektryczną "lite". W ten sposób próbujemy dowiedzieć się, ile mocy mogą jeszcze zapewnić akumulatory w tym przypadku - dodał Chatterjee.
Audi i Nunam zbudowały do tej pory trzy e-riksze i będą je testować na drogach w Indiach z pomocą potencjalnych użytkowników końcowych.
Biorąc pod uwagę, że większość energii elektrycznej z indyjskiej sieci jest nadal wytwarzana z węgla, Nunam opracował również rozwiązanie ładowania zasilane energią słoneczną, które kierowcy mogą wykorzystać do ładowania drugiego akumulatora Ttuk-Tuka w ciągu dnia.
Po wykorzystaniu w Tuk-Tuku, baterie nie będą jeszcze utylizowane. Według Nunama prawdopodobnie nadal będą w stanie utrzymać wystarczającą ilość energii, aby zasilić na przykład system oświetlenia LED dla domu.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Do końca sierpnia br. w Polsce zarejestrowano 48,5 tys. aut całkowicie elektrycznych
Rozpoczął się Kongres Nowej Mobilności o wyzwaniach rozwoju sektora e-mobility
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1
Spory o uchwałę o strefie czystego transportu w Krakowie
Debiut pierwszego autobusu wodorowego w Poznaniu
W latach 2025-2050 na promocję transportu publicznego blisko 50 mld euro
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25312,00 $ | tona | -1,12% | 22 wrz |
Cynk | 2532,00 $ | tona | 2,34% | 22 wrz |
Aluminium | 2199,00 $ | tona | 1,52% | 22 wrz |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |