Elektromobilność to przyszłość transportu, o czym wiedzą doskonale producenci samochodów osobowych. Do peletonu firm biorących udział w wyścigu po najlepsze rozwiązanie z obszaru pojazdów napędzanych energią elektryczną, dołącza legendarna włoska marka Ferrari.
Dyrektor generalny Ferrari John Elkann zapowiedział, że w pełni elektryczny samochód marki Ferrari zadebiutuje w 2025 r. Prace nad nowym pojazdem już trwają. W ten sposób producent luksusowych samochodów chce dołączyć do konkurentów wdrażających rozwiązania elektromobilne już od kilku lat. Elkann przekonuje, że nowy samochód może być także ogromną szansą, aby przekazać „pasję” do Ferrari następnym pokoleniom, ukierunkowanym na działania prośrodowiskowe. Część fanów Ferrari podchodzi sceptycznie do implementacji silnika elektrycznego, który może nie dorównać wygodą i zasięgiem silnikowi spalinowemu.
Elektryczne Ferrari, które pojawi się w połowie dekady, jest elementem strategii elektryfikacji marki. Decydenci firmy wskazują, że będzie to duży przełom dla producenta. Ekologiczny model Ferrari zostanie wykonany w fabryce Maranello, często postrzeganej przez branżę jako motoryzacyjny raj dla miłośników pojazdów. Nie podano wstępnej specyfikacji pojazdu. Eksperci zauważają, że Ferrari jest często postrzegane przez analityków i inwestorów jako firma dóbr luksusowych, a nie podmiot specjalizujący się w dziedzinie motoryzacji, dlatego tym bardziej ciekawi są efektu prac.
Według wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli Ferrari, producent nie planował w całości przebranżowić się na napędy elektromobilne, do czego dążą obecne światowe koncerny samochodowe. Warto dodać, że deklaracja padła za władzy Louisa Camilleri, który nagle zrezygnował ze stanowiska w grudniu 2020 r. ze względów zdrowotnych. Ogłoszenie debiutu było pewnym zaskoczeniem dla branży.
Ferrari do niedawna stroniło od procesu elektryfikacji pojazdów, dopóki w 2019 r. nie wypuściło samochodu hybrydowego plug-in SF90 Stradale. Wtedy włoski producent przekonywał, że chciałby, aby 60 proc. sprzedawanych samochodów w niedalekiej przyszłości stanowiły wersje hybrydowe.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
BOŚ: dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk" przekroczyły 200 mln zł
Rada i Parlament osiągnęły porozumienie w sprawie infrastruktury pojazdów elektrycznych i wodorowych
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 26097,00 $ | tona | 0,19% | 29 mar |
Cynk | 3034,00 $ | tona | 3,34% | 29 mar |
Aluminium | 2365,00 $ | tona | 2,20% | 29 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |