Już od dłuższego czasu transport jest przedmiotem uwagi instytucji unijnych w kontekście przeciwdziałania zmianom klimatycznym. I choć ciężarówki i autobusy stanowią zaledwie 2% floty na europejskich drogach, to generują aż 28% całkowitej emisji dwutlenku węgla. Z tego powodu przygotowano regulacje, które zakładają ambitne cele w perspektywie kolejnych 16 lat. Jakie wyzwania stoją przed sektorem transportu ciężkiego na drodze do bezemisyjności? Można o tym przeczytać w raporcie specjalnym EFL.
Ekoenergetyka, wiodący producent ładowarek do pojazdów elektrycznych w Europie, przygotowuje się do prezentacji przełomowego rozwiązania w dziedzinie ładowania na tegorocznym Nordic EV Summit w Oslo. Zapowiedziano, że ta światowa premiera nowego systemu ładowania zostanie dokonana w sercu Norwegii, kraju znanego z zaawansowanej infrastruktury do pojazdów elektrycznych i proekologicznych inicjatyw.
Czy niewielkie kroki mogą prowadzić do wielkich zmian? V Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2024 jest doskonałym przykładem, że to możliwe. Kolejna edycja j zbliża się wielkimi krokami. Tegoroczny dwudniowy kongres odbędzie się już 22-23 kwietnia 2024 r. w Warszawie. Jakie tematy tym razem podejmą eksperci ze świata ekologii, biznesu i zrównoważonej transformacji?
Znamy już ekonomiczne i ekologiczne sposoby przemieszczania dużych mas ludzi w miastach. Te najbardziej efektywne obejmują ruch na szynach (największe wolumeny, najniższe koszty na pasażera, zmniejszenie ruchu na drogach), te trochę mniej efektywne obejmują ruch na kołach. Czy są inne drogi przemieszczania ludzi w miastach, które stanowić mogą doskonałe uzupełnienie transportu publicznego? Dwie polskie firmy chcą wejść na rynek z wodnymi taksówkami pasażerskimi.
Jeszcze w tym roku do gdańskiej floty dołączy 10 nowoczesnych autobusów z napędem opartym na zielonym wodorze. Pierwszy wodorowy Nesobus zacznie kursować ulicami Gdańska 2 kwietnia - poinformował gdański magistrat.
Zhejiang Leapmotor Technologies, chiński koncern specjalizujący się w produkcji aut elektrycznych, rozpocznie w tyskiej fabryce samochodów Stellantis produkowanie małych modeli - podaje w piątek Reuters, powołując się na dwie osoby znające plany firmy.
Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.
Współpraca zapewnia połączenie rozwiązań w zakresie bezpiecznego dostarczania energii elektrycznej do pojazdów górniczych napędzanymi silnikami elektrycznymi o masie do 400 ton i dekarbonizacji operacji wydobywczych.
Przewoźnik transportu publicznego w Kolonii Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) już po raz czwarty wybrał firmę Solaris na dostawcę autobusów zasilanych wodorem. Dziewięć z nich to autobusy Urbino 12 hydrogen o długości 12 metrów, jedenaście zaś to przegubowe Urbino 18 hydrogen. Po realizacji najnowszego zamówienia wodorowa flota w Kolonii będzie liczyć 84 autobusy Solaris.
Miasto Chełm w wyniku przeprowadzonego przetargu wybrało Grupę Polsat Plus i ZE PAK jako dostawcę 26 zeroemisyjnych, ekologicznych autobusów wodorowych NesoBus. Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych