Wynik wyszukiwania - " biuro projektowe" - Wiadomości

Pomorska Platforma Offshore: local czy European content?

W jaki sposób polskie firmy mogą jeszcze zaistnieć w łańcuchach dostaw dla offshore? Czy kwestia local contentu wciąż jest otwarta, czy może pozostała nam już tylko rola widzów, obserwujących jak międzynarodowi gracze czerpią z naszego rynku? Na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy konferencji Pomorskiej Platformy Offshore.
08.03.2024

Zamknięto wstępny etap projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku

Biuro Seatech Engineering ogłosiło zamknięcie wstępnego etapu projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi elektrowni wiatrowych na Bałtyku.
28.02.2024

Baltica 2 z pozwoleniami na budowę dla części morskiej – projekt ma już komplet pozwoleń

Wojewoda Pomorski wydał pozwolenia na budowę części morskiej projektu farmy wiatrowej Baltica 2 realizowanego wspólnie przez PGE i Ørsted. Dotyczą one budowy turbin wiatrowych i morskich stacji transformatorowych. To ostatnie pozwolenia niezbędne do rozpoczęcia budowy.
16.02.2024

Seatech prezentuje zeroemisyjny katamaran przeznaczony do prac portowych

Projekt realizowany przez polsko-tajwańskie konsorcjum ma być zeroemisyjną jednostką do zbierania odpadów w portach i na obszarach przybrzeżnych.
24.07.2023

Tak w 2025 roku ma wyglądać terminal instalacyjny Orlenu

Pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych – terminal Orlenu w Świnoujściu – ma osiągnąć zdolność operacyjną na przełomie 2024 i 2025 roku. Za budowę odpowiadają wspólnie Orlen Neptun II oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Projekt został natomiast opracowany przez gdyńską spółkę Wuprohyd.
12.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030: jak przygotować infrastrukturę?

Trzeci panel dyskusyjny podczas Kongresu Polskie Porty 2030 był poświęcony infrastrukturze portowej oraz dostępowej.
02.06.2023

Westcon Design Poland. Projekt na metanol

Westcon Design Poland, jedno z wiodących biur projektowych w branży morskiej, nieprzerwanie inwestuje swoje wysiłki w prowadzenie dyskusji z klientami na temat modernizacji systemów paliwowych w istniejących jednostkach. To integralny element kompleksowego planu przemysłowego, skoncentrowanego na rozwijaniu innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań dla przyszłości żeglugi.
19.05.2023

Energia na szwedzkich falach. Duńczycy z Polakami przetarli morski szlak

Tuż za miedzą szwedzka firma Ocean Harvesting otrzymała 400 tys. EUR finansowanie na ulepszenie systemu sterowania i optymalizacji projektu konwertera energii fal InfinityWEC, który ma doprowadzić do morskiego projektu próbnego InfinityWEC w skali 1:3. Ponad 10 lat temu Polacy brali udział w projektowaniu i zbudowali elektrownię do pozyskiwania energii z fal morskich dla Danii.
04.05.2023

Knud E. Hansen ujawnia koncepcję projektu zbiornikowca do transportu CO2 [GALERIA]

Duńskie biuro projektowe Knud E. Hansen opracowało nowy zbiornikowiec - dedykowany do transportu dwutlenku węgla (CO2).
03.05.2023

Status offshore wind w Polsce. Na jakim etapie są projekty Baltica 1 oraz Baltica 2+3?

W kolejnym artykule z cyklu „Status Offshore Wind w Polsce” podsumowujemy działania podjęte na rzecz rozwoju morskiej farmy wiatrowej Baltica 2+3 oraz Baltica 1 – projektów z portfela Grupy PGE. Budowa pierwszej z nich powinna ruszyć już w 2024 r. Trwają też analizy techniczne na terenie, na którym powstanie baza serwisowa. Na nasze pytania odpowiedział Marcin Poznań, rzecznik spółki PGE Baltica.
16.02.2023

Wodór na pokładzie. Norled przeciera szlak dla statków zeroemisyjnych. Polska ma w tym swój udział

Ponad rok od otrzymania nagrody Statek Roku, Hydra zabunkrowała w grudniu br. i ma wypłynąć na firody. Prom będzie przewoził ludzi i samochody na trasie między norweskimi portami Hjelmeland, Nesvik oraz Skipavik niedaleko Stavanger – poinformował mnie Erlend Hovland, Chief Technology Officer, Norled AS.
06.01.2023

Global Hydrogen stawia na produkcję modułowych mikrobiogazowni

Global Hydrogen, notowana na NewConnect firma opracowująca technologie w branży zielonej energii, zamierza już w przyszłym roku wprowadzić na rynek modułowe mikrobiogazownie. W tym celu spółka podpisała umowę o współpracy z firmą Tarpol. Projekt będzie realizowany w oparciu o opatentowaną technologię SMBP (Self Mixing Biogas Plant). Głównym klientem Global Hydrogen będą firmy z sektora rolno-spożywczego oraz gospodarstwa rolne.
07.12.2022

Wyspy energetyczne i PtX rozwiązaniem kryzysu energetycznego?

Europejskie morskie farmy wiatrowe o mocy 30 GW są prawie w całości podłączone do systemu energetycznego za pomocą podmorskich kabli, które biegną od każdej farmy do kraju macierzystego.
20.11.2022

Elektryczny pchacz z Kłajpedy na płytkie wody. Czy pokona susze i mielizny żeglugi śródlądowej UE?

Projekt pchacza z napędem elektrycznym zaprezentowało niedawno litewskie biuro projektowe Western Baltic Engineering (WBE), które działa w grupie Western Shipyard Group. Statek ma zostać zbudowany na zamówienie Litewskiego Urzędu Żeglugi Śródlądowej w przyszłym roku.
29.08.2022

Kto jest kim w polskim offshore? StoGda: Mamy pomysł na statki instalacyjne i jednostki CTV

StoGda Ship Design & Engineering to wiodące biuro projektowe w Polsce, które działa na rynku od 25 lat. Założyciele biura związani ze Stocznią Gdańską zaczynali od branży okrętowej, rozszerzając szybko ofertę usług o rynek offshore i energetykę. Biuro jest także zaangażowane w rozwój morskiej energetyki wiatrowej poprzez projekty statków instalacyjnych typu jack-up. Na tym nie koniec. O planach StoGda w obszarze offshore wind opowiada w komentarzu dla portalu GospodarkaMorska.pl Tomasz Świątkowski, prezes zarządu polskiego biura
26.08.2022

Ørsted i PGE wybrały wykonawcę projektu budowlanego Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica

Polska spółka duńskiej grupy doradczo-inżynieryjno-projektowej Ramboll wspólnie z polskim biurem projektowym Projmors przygotuje projekt budowlany dla obu etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica, czyli Baltica 2 i Baltica 3, którą wspólnie realizują Ørsted i Grupa PGE. Wykonawca odpowiadać będzie także za przygotowanie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę dla części morskiej projektu MFW Baltica.
23.08.2022

Śrubena Unia: kiedy potrzeba naprawdę precyzyjnych, zielonych rozwiązań

Producenci taboru kolejowego i zarządzający infrastrukturą kolejową m.in. z Chin, Australii, Hongkongu czy też z Francji coraz chętniej sięgają po produkty powstające w żywieckiej spółce Śrubena Unia. Nie jest więc przypadkiem, że znalazły się one również w chińskich kolejach dużych prędkości.
04.07.2022

Breeze i Seatech razem dla jednostek SOV dedykowanych dla polskiego offshore wind

Dwa biura projektowe - norweskie Breeze Ship Design i polskie Seatech Engineering - podpisały 27 czerwca list intencyjny dotyczący współpracy i rozwoju wspólnych projektów statków operacyjnych typu SOV. Jednostki będą oferowane firmom pracującym na rzecz polskiej morskiej energetyki wiatrowej.
03.07.2022

Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Spółka Vallianz z siedzibą w Singapurze we współpracy ze Ulstein, Shift Clean Energy i Bureau Veritas opracowuje pierwszy w swoim rodzaju hybrydowy statek do transportu ciężkiego (HTV). Statek będzie dostosowany do potrzeb sektora morskiej energetyki wiatrowej.
26.06.2022

ZeroWastePorts statek zbierający śmieci. Projekt powstaje na Politechnice Gdańskiej

Autonomiczny statek, zasilany energią elektryczną, ma zbierać odpady z wody i od innych statków. Projekt jednostki powstaje na Politechnice Gdańskiej. Uczelnia realizuje go razem z partnerami z Tajwanu.
28.04.2022

Na Politechnice Gdańskiej podpisano umowę na realizację projektu ZeroWastePorts - autonomicznego statku do zbierania odpadów z wody i innych jednostek

Powstanie autonomiczny statek, który będzie zbierał odpady z wody i innych statków, a do tego będzie zasilany energią elektryczną. 5 kwietnia prof. Sławomir Milewski, prorektor ds. nauki oraz Adam Ślipy, prezes zarządu Seatech Engineering podpisali umowę konsorcjum na realizację projektu.
11.04.2022

HG Solutions i Polonus Energy. W kierunku zielonej energii

Prąd i woda to niezbyt dobre połączenie. Aby na jednostkach pływających wszystko działało jak należy, trzeba kwestie elektryczności powierzyć fachowcom. A jeśli spoglądają oni coraz odważniej w stronę zielonej energii, mamy miks godny XXI wieku.
14.02.2022

Skandynawski kurs na hydrogen i projekty w żegludze i portach. Polska ma nowy kurs. Czas na projekty

Norweski operator promowy Norled odebrał dostawę „pierwszego na świecie promu napędzanego ciekłym wodorem” MF Hydra. Niedawno grupa technologiczna Wärtsilä, wraz z RINA, ABB, Helbio – filią Metacon AB, Liberian Registry, oraz firmą specjalizującą się w produkcji ds. energii połączyły siły w celu opracowania rozwiązania wykorzystującego wodór jako paliwo. W Geteborgu, Kopenhadze. Oslo i innych miastach skandynawskich przygotowują się do obsługi statków z napędem wodorowym.
11.12.2021

Polska stawia pierwsze kroki na drodze do rozwoju sektora Offshore Wind (OW)

Oczekuje się, że w pierwszej fazie, czyli w najbliższych latach, energia pozyskiwana z farm wiatrowych wyniesie około 6 GW, które zostaną podwojone w przyszłości.
06.10.2021

StoGda o niskiej emisji: To już zwykła konieczność, a nie moda

– Praca projektanta statków znacząco zmieniła się w ostatnich dekadach. W latach 70., 80. i 90. ubiegłego wieku, pracowało się w dość przewidywalny sposób. Obecnie to branża niezwykle innowacyjna, przez co kreatywna. Niskoemisyjność w projektach to już żadna nowość, a coś do czego jesteśmy zobowiązani – mówi Wojciech Caban, generalny projektant w StoGda Ship Design & Engineering.
29.09.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.