Projekt realizowany przez polsko-tajwańskie konsorcjum ma być zeroemisyjną jednostką do zbierania odpadów w portach i na obszarach przybrzeżnych.
Co stanowi w tym przedsięwzięciu wyzwanie to fakt, że budowany statek to katamaran, zaliczany do specyficznych konstrukcji z racji bycia dwukadłubowcem, które wymagają innego podejścia niż klasyczne jednostki jednokadłubowe. Seatech Engineering podkreśla w tym przypadku doświadczenie i specjalizację w projektowaniu katamaranów, czego przykładem jest statek badawczy Oceanograf, mający 50 metrów długości. Zdaniem firmy katamarany mogą być podstawą dla również wielu innych typów statków.
Najnowszym projektem o budowie dwukadłubowej jest SE-926 "ZeroWastePorts", który w zamierzeniu ma być jednostką elektryczną, nie powodującą dostawania się CO2 do atmosfery, a więc pozostając przyjazną środowisku. Z racji na jej sugerowaną rolę w zbieraniu śmieci ma być więc faktycznie podwójnie ekologiczną jednostką. Statek będzie przystosowany do działania zarówno na wodach otwartych, jak i na akwenach ograniczonych, trudnych z nawigacyjnego punktu widzenia, takich jak wnętrza portów, mariny, śródlądowe drogi wodne.
W skład konsorcjum, które odpowiada za projekt wchodzą ze strony polskiej biuro projektowe Seatech Engineering Sp. z o.o. wraz z Politechniką Gdańską, natomiast ze strony tajwańskiej - National Taiwan University wraz z Ship and Ocean Industries R&D Center. Konsorcjum działa w ramach programu finansowania 9th Polish-Taiwanese/Taiwanese-Polish Joint Research Call, w którym Polska jest wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |