Wyspecjalizowana w produkcji baterii na potrzeby pojazdów elektrycznych i magazynów energii firma Impact Clean Power Technology przedłużyła współpracę z Solaris Bus & Coach na dostawy systemów bateryjnych w latach 2024-2027 - podała w poniedziałek spółka. Firmy współpracują ze sobą od 2012 roku.
"Innowacyjne baterie nowej generacji HE 100, oparte o europejski łańcuch dostaw, będą posiadały znacznie większą gęstość energii oraz moc przy znacząco mniejszej wadze i objętości" - poinformował Impact w poniedziałkowym komunikacie.
Systemy bateryjne będą wytwarzane w nowym zakładzie GigafactoryX w podwarszawskim Pruszkowie. "Z taśmy będzie zjeżdżało sześć baterii na godzinę" – podał wiceprezes spółki Impact Clean Power Technology Bartek Kras, cytowany w komunikacie. Firma nie poinformowała o wartości dostaw dla Solarisa w ciągu czterech lat.
Solaris należy do europejskich liderów w segmencie zeromiesyjnych autobusów miejskich - bateryjnych, wodorowych i trolejbusów. W minionych 11 latach firma dostarczyła i zakontraktowała ponad 3 tys. bateryjnych pojazdów, z których wiele ma rozwiązania bateryjne marki Impact. Spółka dostarcza baterie nie tylko do produkowanych przez Solaris autobusów elektrycznych, ale też wodorowych i trolejbusów.
Niebawem Impact Clean Power Technology uruchomi w podwarszawskim Pruszkowie pierwszą linię produkcyjną w fabryce baterii na potrzeby pojazdów elektrycznych i magazynów energii. Tym samym moce produkcyjne Impactu wzrosną do 1,2 GWh w roku 2024 i ponad 4 GWh w 2027. Wielkoskalowa fabryka pod nazwą GigafactoryX będzie jednym z największych tego typu zakładów w Europie; powierzchnia produkcyjna wyniesie docelowo 16,3 tys. m kw. Obiekt pomieści m.in. zakład testowania baterii i zaawansowane centrum badawczo-rozwojowe.
Jesienią ub. roku za ponad 59 mln euro większościowy pakiet akcji spółki Impact Clean Power Technology kupiła Grupa Famur (obecnie Grenevia). Jak wówczas tłumaczono, akwizycja ma wzmocnić pozycję grupy m.in. w obszarach elektromobilności i magazynowania energii. Działalność firmy Impact w obszarze systemów bateryjnych, magazynów energii i elektromobilności to jeden z czterech głównych segmentów biznesowych Grupy Grenevia.
Impact działa na rynku od 2007 r. Swoje systemy bateryjne sprzedaje w Europie, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych. Spółka zatrudnia ponad 290 pracowników, w tym ok. 100 inżynierów różnych specjalności; dotąd dostarczyła ponad 20 tys. systemów bateryjnych.
mab/ mick/
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
EKG 2024: sektor motoryzacyjny oczekuje pragmatycznego podejścia UE do celów klimatycznych
ElectroMobility Poland z pozwoleniem na budowę fabryki w Jaworznie
EKG 2024: dostawy do miast mogą być zeroemisyjne, ale potrzebne są konsultacje z interesariuszami
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |