Położone na obrzeżach Turynu studio słynie z ponadczasowych projektów, wykonanych na zlecenie m.in. takich marek jak Ferrari czy Alfa Romeo. Samochody zaprojektowane przez Pininfarinę sprzedały się w setkach tysięcy egzemplarzy. Są nie tylko piękne, ale także funkcjonalne.
„Od samego początku prac nad projektem nowego samochodu, nawet na etapie koncepcyjnym bierzemy pod uwagę nie tylko względy związane z estetyką, ale także myślimy o wykonalności i funkcjonalności auta” - mówi Giuseppe Bonollo, senior vice president ds. sprzedaży i marketingu w Pininfarinie.
Wszystkie elementy nowego samochodu muszą zostać dopracowane z maksymalną starannością.
„Proces tworzenia jest złożony. Wymaga współpracy, konsekwencji i wzięcia pod uwagę wielu aspektów zależności od tego, od czego zaczynasz: czy jest to zupełnie nowa generacja samochodów, czy pracujemy w oparciu o istniejące szkice, założenia technologiczne i stylistyczne” - dodaje Giuseppe Bonollo.
Również Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland, firmy będącej właścicielem marki Izera, zwraca uwagę na to, że w procesie projektowania trzeba brać pod uwagę nie tylko formę, lecz także sposób, w jaki ona będzie użytkowana przez człowieka.
„Dlatego taki duży wysiłek jest kierowany na weryfikację designu poprzez różnego rodzaju testy, sprawdzenie ergonomii. Czasem nawet analizę z udziałem psychologów, tak, aby jak najlepiej zrozumieć sposób, w jaki klient rzeczywiście będzie ten samochód używał i dostosować do tego design” - mówi Łukasz Maliczenko.
Co ważne, stosowanie architektury elektrycznej związanej z układem
napędowym w samochodach umożliwia optymalizację przestrzeni wewnątrz
kabiny.
„Pozwala na przesunięcie całej kabiny bliżej przedniej
osi i dzięki temu zyskujemy dużą przestronność wnętrza, a brak wału
napędowego pozwala na uzyskanie płaskiej podłogi. Dzięki temu jest dużo
wygodniej, mamy więcej miejsca na nogi” - tłumaczy Łukasz Maliczenko.
Podkreśla,
że współpraca ElectroMobility Poland z uznanym włoskim studiem
stylistycznym ma zagwarantować, że projekt Izery powstanie w zgodzie ze
standardami panującymi na rynku motoryzacyjnym i przy zachowaniu
równowagi między aspektami stylistycznymi, inżynieryjnymi i biznesowymi.
Pierwsze samochody marki Izera mają zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec 2025 roku.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |