Firma e1 Marine, działająca w sektorze OZE, poinformowała, że jej generator wodoru serii M napędzany metanolem otrzymał od wiodącego towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register, zatwierdzenie (Approval in Principle - AiP) do zastosowań morskich.
Zgoda AiP jest kluczowa ze względu na potwierdzenie zgodności technologii e1 Marine ze wszystkimi obowiązującymi przepisami, kodeksami i normami. Dzięki temu możliwe będzie wdrożenie generatora w różnych gałęziach gospodarki morskiej, od portów i holowników po statki morskie. Lloyd's Register poinformował również, że możliwe jest ostateczne zatwierdzenie technologii dla zastosowań na śródlądowych drogach wodnych.
- Przemysł morski stoi przed wyzwaniem, które zdarza się raz na pokolenie, polegającym na zarządzaniu sposobem wykorzystania energii do napędu w ramach globalnego przejścia na zeroemisyjną energetykę. Wykorzystanie technologii e1 Marine, w której metanol stanowi bezpieczny i efektywny nośnik wodoru, umożliwia wprowadzenie czystych, bezemisyjnych rozwiązań w zakresie ogniw paliwowych. Dzięki generatorowi metanolu na wodór serii M sprawiamy, że wodór staje się realną opcją paliwową dla przemysłu morskiego w wielu różnych zastosowaniach – wyjaśnia Robert Schluter, dyrektor darządzający w e1 Marine.
Pomyślne opracowanie tego systemu jest wynikiem współpracy pomiędzy Element 1 Corp, wiodącą firmą zajmującą się technologią przetwarzania metanolu na wodór; Ardmore Shipping Corporation, niezależnym właścicielem i operatorem średniej wielkości chemikaliowców; oraz Maritime Partners, dostawcą rozwiązań leasingowych dostosowanych do potrzeb branży morskiej.
Z kolei Mark Darley, dyrektor ds. morskich i offshore w Lloyd's Register, powiedział, że AIP jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji dwutlenku węgla ze źródeł zasilania w operacjach statkowych, pomagając przenieść doświadczenie zdobyte w tej technologii na lądzie do potencjalnie szerokiej gamy zastosowań morskich.
Dzięki opatentowanej przez e1 Marine technologii wytwarzania wodoru z metanolu i wody, nośnik może być dostarczany na lądzie, na pokładzie jednostki oraz co najważniejsze - na żądanie.
Wodór produkowany w ogniwach paliwowych spełnia wszystkie odpowiednie normy ISO i nadaje się do wykorzystania w ogniwach paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej lub jako uzupełnienie standardowego paliwa w silnikach konwencjonalnych.
Źródło: e1 Marine/offshore-wind.biz
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen wykorzystuje energię odnawialną przy wydobyciu gazu ze złoża Sleipner
Plany redukcji emisji przerosły szkocki rząd
Koszt budowy pierwszej elektrowni jądrowej rzędu 150 mld zł
Orlen otrzyma 62 mln wsparcia z UE na projekty wodorowe
Hennig-Kloska: ustawa wiatrakowa niedługo przejdzie na kolejny etap prac w KPRM
Podpisano istotne umowy dla MFW Bałtyk II i III
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |