Firma e1 Marine, działająca w sektorze OZE, poinformowała, że jej generator wodoru serii M napędzany metanolem otrzymał od wiodącego towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register, zatwierdzenie (Approval in Principle - AiP) do zastosowań morskich.
Zgoda AiP jest kluczowa ze względu na potwierdzenie zgodności technologii e1 Marine ze wszystkimi obowiązującymi przepisami, kodeksami i normami. Dzięki temu możliwe będzie wdrożenie generatora w różnych gałęziach gospodarki morskiej, od portów i holowników po statki morskie. Lloyd's Register poinformował również, że możliwe jest ostateczne zatwierdzenie technologii dla zastosowań na śródlądowych drogach wodnych.
- Przemysł morski stoi przed wyzwaniem, które zdarza się raz na pokolenie, polegającym na zarządzaniu sposobem wykorzystania energii do napędu w ramach globalnego przejścia na zeroemisyjną energetykę. Wykorzystanie technologii e1 Marine, w której metanol stanowi bezpieczny i efektywny nośnik wodoru, umożliwia wprowadzenie czystych, bezemisyjnych rozwiązań w zakresie ogniw paliwowych. Dzięki generatorowi metanolu na wodór serii M sprawiamy, że wodór staje się realną opcją paliwową dla przemysłu morskiego w wielu różnych zastosowaniach – wyjaśnia Robert Schluter, dyrektor darządzający w e1 Marine.
Pomyślne opracowanie tego systemu jest wynikiem współpracy pomiędzy Element 1 Corp, wiodącą firmą zajmującą się technologią przetwarzania metanolu na wodór; Ardmore Shipping Corporation, niezależnym właścicielem i operatorem średniej wielkości chemikaliowców; oraz Maritime Partners, dostawcą rozwiązań leasingowych dostosowanych do potrzeb branży morskiej.
Z kolei Mark Darley, dyrektor ds. morskich i offshore w Lloyd's Register, powiedział, że AIP jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji dwutlenku węgla ze źródeł zasilania w operacjach statkowych, pomagając przenieść doświadczenie zdobyte w tej technologii na lądzie do potencjalnie szerokiej gamy zastosowań morskich.
Dzięki opatentowanej przez e1 Marine technologii wytwarzania wodoru z metanolu i wody, nośnik może być dostarczany na lądzie, na pokładzie jednostki oraz co najważniejsze - na żądanie.
Wodór produkowany w ogniwach paliwowych spełnia wszystkie odpowiednie normy ISO i nadaje się do wykorzystania w ogniwach paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej lub jako uzupełnienie standardowego paliwa w silnikach konwencjonalnych.
Źródło: e1 Marine/offshore-wind.biz
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Ørsted i TotalEnergies powalczą wspólnie o projekty offshore wind w Niderlandach
'Najgłupsza rzecz': Elon Musk odrzuca wodór jako narzędzie do magazynowania energii
Władysławowo – port na szlaku E60 i offshore. Niezbędna budowa falochronu i rozbudowa portu
Koreański KHNP jest gotowy objąć 49 proc. udziałów w polskim projekcie jądrowym
Atom w cieniu polityki
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34700,00 $ | tona | 2,44% | 20 maj |
Cynk | 3754,00 $ | tona | 2,93% | 20 maj |
Aluminium | 2930,00 $ | tona | 3,72% | 20 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |