Norweska grupa VARD poinformowała, że ich spółka córka Seaonic wraz z partnerami otrzymała 38 milionów koron norweskich (NOK) na realizację projektu budowy infrastruktury umożliwiającej ładowanie bezemisyjnych statków. Jednostki mają posłużyć m.in. do obsługi morskich farm wiatrowych.
Wsparcie od norweskiego rządu popłynie w ramach platformy The Green Platform Initiative. Projekt został oficjalnie zainaugurowany 21 grudnia 2022 roku przez norweskiego ministra handlu, przemysłu i rybołówstwa, Jana Christiana Vestre.
– Przeprowadzamy największą w historii restrukturyzację norweskiej gospodarki. Wszystko stanie się bardziej ekologiczne. To prywatne firmy muszą przewodzić w tej transformacji, a sektor publiczny ma być wsparciem – mówi Vestre.
Sieć ładowarek elektrycznych będzie połączona z farmami wiatrowymi, co oznacza, że statki będą ładowane na bieżąco produkowaną energią wiatrową. W ten sposób zostanie zapewniona stała dostępność operacyjna bezemisyjnych statków.
– Przemysł morskiej energetyki wiatrowej staje się coraz ważniejszy nie tylko dla zielonej transformacji energetycznej, ale także dla tworzenia wartości narodowej. Z naszym zespołem doświadczonych specjalistów będziemy oceniać różne rozwiązania i modele biznesowe uwzględniające zasilanie różnego rodzaju statków dla offshore wind – mówi Håvard Vollset Lien, wiceprezes ds. badań i innowacji w Vard Group.
W najbliższych latach w Norwegii zostanie opracowana i zbudowana nowa infrastruktura morska na potrzeby przemysłu morskiej energetyki wiatrowej. Baterie okazały się najbardziej dojrzałą technologią dla statków o zerowej lub niskiej emisji – przekonuje VARD.
Vard wraz z partnerami skupionymi w konsorcjum przeprowadzi badania, testy oraz komercjalizację nowych rozwiązań technologicznych. Realizacja projektu rozpocznie się w 2023 roku, a prace będą prowadzone przez trzy lata. Vard Design będzie współpracował z ekspertami z Seaonics, Vard Electro oraz partnerami Rem Offshore, Solstad Offshore, SINTEF Energi, SINTEF Ocean, DigiCat, Sustainable Energy, Equinor, Source Energie, Corvus Energy, Plug, Shoreline, Marin Energi Testsenter, University of Bergen, Norce i Maritime CleanTech.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
BOŚ: dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk" przekroczyły 200 mln zł
Rada i Parlament osiągnęły porozumienie w sprawie infrastruktury pojazdów elektrycznych i wodorowych
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 26097,00 $ | tona | 0,19% | 29 mar |
Cynk | 3034,00 $ | tona | 3,34% | 29 mar |
Aluminium | 2365,00 $ | tona | 2,20% | 29 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |