Firma Solaris dostarczyła do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” sp. z o.o. dwa przegubowe autobusy bateryjne. Nowe, bogato wyposażone Urbino 18 electric to pojazdy nr 99. i 100. marki Solaris we flocie tego przewoźnika.
Dwa przegubowe autobusy bezemisyjne, wyposażone w klimatyzację całopojazdową, ogrzewanie elektryczne, dostęp do wi-fi, monitoring i wbudowane alkomaty dla kierowców – takie pojazdy zostały dostarczone do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” (SPAK). To nie pierwsze przegubowe e-busy Solarisa w tym mieście. Osiem tego typu pojazdów miało już swoją premierę w Szczecinie w 2021 roku. Jeśli chodzi o całą flotę Solarisów u przewoźnika, dostarczone dziś pojazdy to 99. i 100. autobusy wyprodukowane dla szczecińskiego klienta w fabryce w Bolechowie.
Układ napędowy w Urbino 18 electric stanowi elektryczny silnik centralny i jest to jedyna zmiana względem wcześniej dostarczonych przegubowców. Podobnie jak przy poprzednim kontrakcie na przegubowe elektryki, autobusy zostały wyposażone w baterie dedykowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, dostosowane są także do ładowarek typu plug-in.
„Dziś przekazujemy do naszego wieloletniego klienta SPAK 99. i 100. autobus wyprodukowany w naszej fabryce w Bolechowie. To dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cenimy sobie tę długotrwałą współpracę i gratulujemy systematycznego powiększania się floty w Szczecinie” – powiedział Waldemar Wlazło, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Zachodniego w Polsce w Solaris Bus & Coach.
„Szczecin systematycznie inwestuje w najnowocześniejszy i ekologiczny tabor. Z ciekawością i zainteresowaniem przyglądamy się także przyszłości. Pojazdy napędzane wodorem mogą być kolejnymi, które pojawią się na ulicach. Jeśli tylko technologia stanie się tańsza i bardziej dostępna myślę, że to ten kierunek” – podkreślił Piotr Krzystek, Prezydent Miasta Szczecin.
Pierwsze Solarisy dla szczecińskiego przewoźnika zostały dostarczone w 2008 roku. Dziś SPAK posiada w swojej flocie 100 pojazdów wyprodukowanych w Bolechowie, z czego 95 zostało zakupionych bezpośrednio od producenta, a 5 sztuk z rynku wtórnego. Są to głównie autobusy z napędem diesla: Urbino 12 i Urbino 18, jak również pojazdy hybrydowe, a w ostatnich latach – wyłącznie elektryczne. Ostatnie decyzje zakupowe Miasta Szczecin wyraźnie wskazują na przechodzenie na zeroemisyjny transport publiczny. Firma Solaris z dumą wspiera te dążenia.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa do europejskiej sieci transportu drogowego
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Krakowskie autobusy elektryczne od dziesięciu lat na ulicach miasta
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |