Solaris oraz operator transportu publicznego Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein Gross-Gerau (LNVG), nawiązali współpracę, podpisując kontrakt na dostawę 23 autobusów wodorowych Urbino hydrogen. Oferta obejmuje 15 standardowych modeli Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych Urbino 18 hydrogen. Pojazdy 12-metrowe zostaną dostarczone do listopada 2024 roku, a 18-metrowe do połowy 2025 roku.
Solaris Bus & Coach i Lokale Nahverkehrsgesellschaft mbH Krein, przedsiębiorstwo zarządzające transportem publicznym w dystrykcie Gross-Gerau, podpisali umowę na 15 autobusów Urbino 12 hydrogen oraz 8 przegubowych modeli Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie Solarisa od tego klienta.
LNVG testuje technologię wodorową w transporcie publicznym już od kilku lat. Operator ma ambicję, by do roku 2030 cała flota autobusowa była bezemisyjna i nie generowała szkodliwych spalin. Poczyniona właśnie inwestycja w 23 autobusy wodorowe Solaris Urbino hydrogen istotnie przyczyni się do realizacji tego celu. Innowacyjne autobusy wyjadą na ulice Gross-Gerau w listopadzie 2024 roku w przypadku modeli 12-metrowych, a modele przegubowe do połowy 2025 roku. Projekt jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu.
Modele Urbino 12 hydrogen oraz Urbino 18 hydrogen to pojazdy wyjątkowo przyjazne dla środowiska, nie emitujące w miejscu użytkowania szkodliwych substancji do otoczenia. Autobusy zasilane są energią pochodzącą z ogniw paliwowych o mocy odpowiednio 70 kW oraz 100 kW. Napęd oparty jest na elektrycznych silnikach trakcyjnych. Zamawiane pojazdy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Power, które pełnią w modelu wodorowym funkcję wspomagającego magazynu energii.
Komfort oraz bezpieczeństwo podróżujących zagwarantują efektywna klimatyzacja wykorzystującą pompę ciepła, rozbudowany system monitoringu oraz nowoczesny system informacji dla pasażerów. Aby wesprzeć kierowcę w trakcie jazdy, zastosowane zostaną zaawansowane systemy wsparcia (ADAS), w tym mechanizmy wykrywające pieszych i rowerzystów w obszarze tzw. martwego pola. Dodatkowo, bieżącą eksploatację ułatwi autorski system eSConnect Solarisa, stworzony do monitorowania parametrów pojazdów oraz zarządzania flotą.
Coraz więcej niemieckich miast i regionów wykorzystuje autobusy wodorowe marki Solaris w transporcie publicznym. Firma jest czołowym przedstawicielem europejskiego rynku w dziedzinie produkcji i dostaw tego typu pojazdów. Modele Urbino hydrogen zostały do tej pory zamówione i dostarczone do klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |