TotalEnergies, BV, GTT i LMG Marin chcą opracować zbiornikowiec dla LH2

zk

03.05.2023 11:24
Strona główna Transport, Elektromobilność TotalEnergies, BV, GTT i LMG Marin chcą opracować zbiornikowiec dla LH2

Partnerzy portalu

TotalEnergies, BV, GTT i LMG Marin chcą opracować zbiornikowiec dla LH2 - ZielonaGospodarka.pl
Fot. GTT

Francuski koncern energetyczny TotalEnergies, towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas (BV), firma GTT, specjalizująca się w produkcji zbiorników LNG, oraz projektant statków LMG Marin połączyli siły w celu opracowania wielkoskalowego zbiornikowca do przewozu ciekłego wodoru (LH2).

Jak ujawniono, partnerzy podpisali umowę o wspólnym projekcie rozwojowym, w ramach którego będą pracować nad jednostką o pojemności 150 000 cbm, która zostanie wyposażona w membranowy system zabezpieczający GTT.

TotalEnergies będzie pracować nad określeniem specyfikacji statku, w tym profilu operacyjnego, podczas gdy GTT zaprojektuje membranowy system zabezpieczający, uwzględniając uwarunkowania związane ze skroplonym wodorem.

W międzyczasie LMG Marin określi projekt koncepcyjny zbiornika LH2 dostosowany do specyfikacji TotalEnergies i uwzględniający ograniczenia związane z membranowym systemem uszczelniającym.

Rolą Bureau Veritas będzie przeprowadzenie oceny ryzyka i przeglądu projektu zgodnie z najnowszymi wymogami regulacyjnymi oraz zapewnienie, że spełnia on zasady Bureau Veritas, czego celem będzie przyznanie Approval in Principle (AiP).

- Jesteśmy bardzo dumni i podekscytowani, że łączymy siły z TotalEnergies, LMG Marin i Bureau Veritas, aby podjąć to ambitne wyzwanie technologiczne i środowiskowe dla morskiego transportu skroplonego wodoru. Zdolność GTT do zaprojektowania przełomowej technologii dostosowanej do dużych statków to duży krok naprzód w rozwoju sektora wodorowego. To partnerstwo i związane z nim działania badawczo-rozwojowe wpisują się w ambicje Grupy GTT, by rozwijać technologie pomagające budować zrównoważony świat - powiedział Philippe Berterottière, prezes i dyrektor generalny GTT.

- Komplementarne podmioty z branży współpracujące ze sobą to skuteczne podejście do usuwania ryzyka i przyspieszania wdrażania łańcucha wartości wodoru. Jesteśmy przekonani, że ten JDP rzuci światło na perspektywy transportu wodoru na skalę w postaci skroplonej - zauważył Mansur Zhakupov, wiceprezes ds. wodoru w TotalEnergies.

- Wodór jest kluczowym elementem transformacji energetycznej i kryje w sobie wielką obietnicę dla naszego przemysłu. Jako społeczeństwo uznajemy naszą odpowiedzialność za wspieranie bezpiecznego rozwoju innowacyjnych projektów, takich jak ten, i zobowiązujemy się do zapewnienia, że ten projekt spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska - skomentował Matthieu de Tugny, prezes Bureau Veritas Marine & Offshore.

TotalEnergies prowadzi szeroko zakrojone działania inwestycyjne w zakresie energii odnawialnej oraz czystych i zrównoważonych paliw - jedna trzecia jego inwestycji jest obecnie realizowana w tych sektorach.

Niskoemisyjny wodór oferuje perspektywiczne rozwiązanie dla dekarbonizacji trudnych do elektryfikacji gałęzi przemysłu, jak również transportu ciężkiego, lotnictwa i żeglugi morskiej.

Wodór stanowi również rozwiązanie w zakresie magazynowania energii na dużą skalę i mógłby być wykorzystywany do wytwarzania energii rozproszonej w celu uzupełnienia nieregularnych źródeł energii solarnej i wiatrowej.

W przyszłości kontynenty takie jak Europa czy niektóre kraje azjatyckie mogą potrzebować importu wodoru na dużą skalę w celu uzupełnienia produkcji krajowej.

Zdolność do transportu drogą morską bardzo dużych ilości wodoru w postaci skroplonej w temperaturze -253°C jest jednym z głównych wyzwań technologicznych, które należy pokonać, aby stworzyć niezawodny, wydajny i konkurencyjny globalny bezemisyjny łańcuch wartości dla tego paliwa.

Partnerzy JDP zamierzają wykorzystać swoje połączone know-how do opracowania koncepcji wielkoskalowego nośnika LH2, który może być wdrożony na skalę przemysłową do transportu morskiego skroplonego wodoru.

- Nieszablonowe myślenie jest kluczowe, aby umożliwić transport takiej ilości ciekłego wodoru na pokładzie tej wyjątkowej jednostki. LMG Marin będzie mogła podzielić się swoim doświadczeniem w zakresie LH2 z uczestnikami projektu HYDRA, pierwszego na świecie statku zasilanego ciekłym wodorem, który jest obecnie eksploatowany w Norwegii. Potwierdza to, że inicjatywy w zakresie redukcji emisji i wysoce innowacyjne projekty są częścią DNA firmy - stwierdził Vincent Rudelle, dyrektor zarządzający LMG Marin France.

Dla przypomnienia MF Hydra, pierwszy na świecie prom napędzany ciekłym wodorem, eksploatowany przez norweską firmę Norled, odbył niedawno swój pierwszy zeroemisyjny rejs.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.