Wynik wyszukiwania - "bunkrowanie " - Wiadomości

Adam Niklewski, Polska Platforma LNG i bioLNG: duże zmiany na rynku już zaszły, jeszcze większe przed nami

Transformacja energetyczna Polski nabiera rozpędu. W tym samym czasie łańcuchy dostaw na całym świecie również przechodzą przemianę i sięgają po nowe paliwa, w tym LNG i bioLNG. Rynek ten staje się kluczowy dla gospodarki światowej. O najważniejszych zmianach na nim, tuż przed tegoroczną edycją konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG, rozmawiamy z prezesem jej zarządu, Adamem Niklewskim.
23.11.2023

Wodorowy zawrót głowy. Wodorowe statki zamiast autobusów

Wodór w transporcie morskim ma perspektywy, nawet w Polsce. Jednak warunkiem wprowadzenia tego rozwiązania do żeglugi jest kompleksowe podjęcie zagadnienia przez operatorów statków, zarządy portów i firmy zajmujące się usługami w portach. To ogólny wniosek z dyskusji w czasie panelu „Wodór w transporcie morskim: perspektywy, wyzwania i innowacje - od projektu do pierwszego rejsu”.
09.10.2023

Zielona rewolucja w shippingu nabiera tempa. 6,5 tys. statków na paliwa alternatywne w 2025 r.

Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień.
06.09.2023

Dekarbonizacja w klastrze (nie tylko) norweskim. Polski BSSC ZEV HUB jest na kursie

Globalny transportowy jest odpowiedzialny za jedną czwartą globalnej emisji gazów cieplarnianych (GHG). W ciągu najbliższych trzech dekad globalna flota pojazdów wzrośnie z 1,2 miliarda do 2 miliardów pojazdów, liczba lotów pasażerskich wzrośnie o 130%, a tonomil ładunków na morzu wzrośnie o 35% - alarmował Remi Eriksen, prezes i dyrektor generalny grupy DNV w czasie spotkania z dziennikarzami podczas Nor Shipping 2023.
26.06.2023

Komisja ds. energii i klimatu za przyjęciem nowelizacji specustawy przesyłowej z poprawkami

We wtorek sejmowa Komisja do spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych omawiała projekt nowelizacji tzw. specustawy przesyłowej. Posłowie opowiedzieli się za przyjęciem projektu z poprawkami.
24.05.2023

Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne

Rina ogłosiła zatwierdzenie (Approval in Principle) pierwszego projektu tankowca wykorzystującego paliwa kopalne, ale wypełniającego cele IMO 2050. Projekt został wykonany przez szwedzką FKAB Marine Design.
29.03.2023

500 ryzyk w offshore wind to 500 szans na wdrożenie innowacji [RELACJA]

Innowacje mogą być szansą na zaangażowanie polskich podmiotów w łańcuch dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, ale też na skok technologiczny do standardów światowych. Technologia floating nie jest już postrzegana przez światową branżę jako innowacja, co ma miejsce w naszym kraju, a realne rozwiązanie. Z drugiej strony szanse są ulokowane w technologiach IT i Polska może w nich przodować, ale nie wiadomo, jak po nie sięgnąć – wynika z dyskusji branżowych poruszonych podczas „Konferencji Offshore Wind – Ryzyko, Finansow
09.03.2023

Resort klimatu określił zasady pomocy publicznej z KPO w ramach inwestycji w wodór

Wsparcie budowy stacji tankowania wodoru, czy rozwój instalacji do produkcji zielonego wodoru - przewiduje projekt rozporządzenia resortu klimatu i środowiska, w którym określono zasady pomocy publicznej dla takich inwestycji finansowanych w ramach KPO.
20.02.2023

Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał

W styczniu DNV i szwedzka inicjatywa Responsible Shipping Initiative (RSI) rozpoczęły badanie dotyczące odnowienia flot pływających po Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał projektowy i stoczniowy by włączyć się w tą inicjatywę wymiany statków tradycyjnych na jednostki zeroemisyjne.
26.01.2023

Wodór na pokładzie. Norled przeciera szlak dla statków zeroemisyjnych. Polska ma w tym swój udział

Ponad rok od otrzymania nagrody Statek Roku, Hydra zabunkrowała w grudniu br. i ma wypłynąć na firody. Prom będzie przewoził ludzi i samochody na trasie między norweskimi portami Hjelmeland, Nesvik oraz Skipavik niedaleko Stavanger – poinformował mnie Erlend Hovland, Chief Technology Officer, Norled AS.
06.01.2023

Seatech Engineering: jesteśmy gotowi projektować statki dla polskiego offshore wind [WYWIAD]

Polska część Bałtyku weszła w czynną fazę realizacji zagospodarowania jej pod morskie farmy wiatrowe. Aktualnie złożonych jest ponad 137 wniosków. Realizacja związana z pierwszym etapem budowy farm wiatrowych jest na wysokim poziomie zaawansowania – organizowane są przetargi, spotkania z dostawcami, składanie łańcuchów dostaw. W tym momencie należy zadać kluczowe pytanie, kto i w jaki sposób dostarczy elementy do budowy tych farm, ile i jakie jednostki będą niezbędne do tego procesu, który przyczyni się do zielonej transformacji
29.11.2022

Wydano pierwsze pozwolenie na bunkrowanie wodoru w Holandii

Firma Windcat Workboats otrzymała pierwsze w Holandii pozwolenie na bunkrowanie wodoru. Pierwszą jednostką, jaką zabunkrowano, był zaopatrzeniowiec offshore Hydrocat 48.
19.08.2022

Francuzi wykorzystają barkę wodorową do elektryfikacji statków w porcie

Firmy Améthyste, ArianeGroup, Cetim, HDF Energy, Rubis Terminal i Sofresid Engineering połączyły siły w projekcie budowy wielousługowej barki energetyczne Elemanta H2. Posłuży do zaopatrywania dużych statków w ekologiczną energię elektryczną i wodór, zmniejszając podczas postoju w porcie ich emisję zanieczyszczeń o ponad 80 proc.
11.07.2022

Porty w Gdyni i Tallinie będą wspólnie rozwijać gospodarkę wodorową

Wodór będzie elementem, który połączy Gdynię z Tallinem. Przedstawiciele portów zlokalizowanych w tych miastach podpisali list intencyjny w sprawie współpracy w dziedzinie rozwoju gospodarki wodorowej.
30.05.2022

Pierwszy wodorowy holownik zwodowany

W Hiszpanii zwodowano pierwszy holownik napędzany wodorem o nazwie Hydrotug.
25.05.2022

Port w Göteborgu jest gotowy do bunkrowania metanolu w technologii ship-to-ship

Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.
30.04.2022

Biopaliwa dla żeglugi. Singapur, DP World, CMA CGM i Unifeeder i inni przecierają szlaki

Ceny bunkru znowu rosną skokowo w wyniku napaści Rosji na Ukrainę, wprowadzenia restrykcji ekonomicznych w stosunku do Rosji i zamieszania na rynku dostawców. Z zainteresowaniem przyjęto więc informację GoodFuels, które prognozuje, że do 2050 r. biopaliwa będą stanowić jedną czwartą dostaw. Wprowadzenie cen paliw niskosiarkowych prawdopodobnie zapewni wzrost popytu na biopaliwa, ponieważ różnica kosztów produkcji między obydwoma rodzajami paliw nimi spadnie.
09.03.2022

Port Gdynia może bezpiecznie bunkrować ciekły metan

Coraz popularniejsze bunkrowania statków paliwem LNG będzie zabezpieczać specjalistyczny wóz strażacki. Nowy pojazd portowych strażaków oprócz tego poradzi sobie też z gaszeniem palnych cieczy czy przy instalacji urządzeń elektroenergetycznych.
08.12.2021

DCT Gdańsk. „Morskim kolosom nie opłaca się zanieczyszczać morza”

Specjaliści z DCT Gdańsk i Urzędu Morskiego w Gdyni obalają mit mówiący o tym, że statki stanowią wielkie zagrożenie dla czystości wody. Nasi rozmówcy wyjaśniają, kto i w jaki sposób czuwa nad odbiorem nieczystości z morskich kolosów, dlaczego monitoruje się wody balastowe oraz ile trzeba zapłacić za nieprzestrzeganie zasad.
11.10.2021

Norwedzy zbudują pierwsze terminale do bunkrowania amoniaku

Duet norweskich dwóch firm - ECONNECT Energy i Amon Maritime - chce wspólnie rozwijać technologie, produkty i usług w zakresie infrastruktury bunkrowania statków transportujących amoniak. Plany dwóch firm mają ścisły związek z rozwojem gospodarki wodorowej, ale i transformacją sektora żeglugi.
21.07.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.