Firmy Améthyste, ArianeGroup, Cetim, HDF Energy, Rubis Terminal i Sofresid Engineering połączyły siły w projekcie budowy wielousługowej barki energetyczne Elemanta H2. Posłuży do zaopatrywania dużych statków w ekologiczną energię elektryczną i wodór, zmniejszając podczas postoju w porcie ich emisję zanieczyszczeń o ponad 80 proc.
Spółka HDF Energy i jej partnerzy ogłosili podpisanie memorandum of understanding (MoU) w celu wdrożenia mobilnych rozwiązań zapewniających wodór i energię dla kontenerowców, statków wycieczkowych lub tankowców. Barka Elemanta H2 umożliwi również bunkrowanie wodoru, aby zaspokoić potrzeby w zakresie tankowania przyszłych statków wodorowych.
Partnerzy wskazali port w Rouen i lokalizację terminalu Rubis jako miejsce rozwoju barki ze względu na jego strategiczne położenie w pobliżu Paryża. Przy wsparciu Normandie Energies i operatora portu HAROPA, barka demonstracyjna będzie wyposażona w system wodorowych ogniw paliwowych o dużej mocy, wyprodukowanych we Francji przez HDF Energy. Wysokociśnieniowy system magazynowania zielonego wodoru pokryje zapotrzebowanie na energię podczas zawinięć statków do portu.
Elemanta H2 zostanie oddana do użytku w 2025 roku i będzie stanowić niskoemisyjną alternatywę dla generatorów diesla, które obecnie zasilają statki podczas postoju, zmniejszając ich emisję CO2 o 85 proc. oraz wszystkie emisje tlenków azotu (NOx) i dwutlenku siarki (SO2) praktycznie do zera.
Transport morski odpowiadał za 13,5 proc.
całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Europie w 2018 roku. Aby
osiągnąć europejski cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 55
proc. do 2030 roku, sektor ten musi przyspieszyć własną transformację
energetyczną. Porty i firmy z sektora żeglugi poszukują więc zielonych
rozwiązań, najczęściej z obszaru gospodarki wodorowej.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Transport Week 2023 - Bałtycki sektor morski odporny w obliczu wyzwań
VW zainwestuje 180 mld euro w elektryki
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23140,00 $ | tona | 1,60% | 21 mar |
Cynk | 2896,00 $ | tona | -0,96% | 21 mar |
Aluminium | 2234,00 $ | tona | -0,13% | 21 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |