Wynik wyszukiwania - "paliwo lotnicze" - Wiadomości

Patrolowiec Royal Navy kończy wyjątkową misję badawczą w rejonie Antarktyki

HMS Protector zakończył misję naukową na Antarktydę. Podczas corocznego rejsu po zamarzniętym kontynencie statek przepłynął 7000 mil morskich, pomagając w badaniach naukowych i działaniach na rzecz ochrony środowiska w jednym z najbardziej odległych i niegościnnych regionów świata.
12.03.2024

Bioenergia, biopaliwa, zielony geszeft. Biznes na biomasie prosto z Davos

Cały świat zmaga się ze zmianami klimatycznymi, wdrażając coraz to nowe polityki klimatyczne oraz rozwiązania energetyczne mające w założeniu służyć środowisku. Biomasa stanowi element agendy klimatycznej, w tym Światowego Forum Ekonomicznego.
18.01.2024

Grupa Air France KLM – największym użytkownikiem zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) na świecie

Air France - KLM potwierdza swoje zaangażowanie w dekarbonizację lotnictwa poprzez wykorzystywanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Linie były pierwszym na świecie użytkownikiem SAF. Aktualnie pracują nad kontraktowaniem dostaw, potrzebnych do osiągnięcia postawionych sobie celów – do 2030 roku, udział SAF w całości wykorzystywanego paliwa ma wynosić minimum 10%.
08.01.2024

Pierwszy transatlantycki lot samolotu napędzanego wyłącznie biopaliwami

Pierwszy transatlantycki samolot napędzany w stu procentach biopaliwami wystartował we wtorek z londyńskiego lotniska Heathrow zmierzając na lotnisko JFK w Nowym Jorku. Samolot leci na paliwie, które powstało m.in. ze zużytych olejów spożywczych i odpadów z produkcji kukurydzy.
28.11.2023

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w Stanach Zjednoczonych

Grupa wzmacnia partnerstwo z DG Fuels kontraktując zakup 75 tysięcy ton SAF rocznie oraz inwestując w wydajną technologię konwersji węgla.
19.11.2023

Grupa Orlen: do końca 2030 r. możliwa produkcja 70 tys. ton e-paliw rocznie

Do końca 2030 r. Grupa Orlen, zgodnie ze swą strategią, ma osiągnąć możliwość produkcji rocznie 70 tys. ton e-paliw, czyli paliw syntetycznych. Większość produkcji ma być wykorzystywana w transporcie lotniczym - informuje wewnętrzny periodyk koncernu, Magazyn GO!
16.08.2023

Pierwszy brytyjski terminal SAF w budowie

Obiekt powstanie w Teesside, generując 125 000 ton paliwa rocznie od 2028 roku.
07.06.2023

Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%

Zespół Mercedes-AMG Petronas Formula One poinformował, że jego próba wykorzystania biopaliw w trzech wyścigach w zeszłym roku spowodowała spadek emisji dwutlenku węgla o 89 procent.
28.05.2023

Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.

Akbar Al Baker twierdzi, że nie ma wystarczającej produkcji SAF, aby osiągnąć cel wyznaczony na 2050 rok.
27.05.2023

ABB dołącza do Lhyfe i Skyborn projektu przetwarzania morskiej energii wiatrowej na wodór

Międzynarodowy koncern ABB poinformował, że będzie współpracować z Lhyfe i Skyborn w celu wspólnej realizacji i optymalizacji projektu produkcji zielonego wodoru SoutH2Port zlokalizowanego w Szwecji.
08.05.2023

Dania otwiera drzwi dla wodoru i offshore pierwszym na świecie przetargiem PtX

Duńska Agencja Energetyczna (DEA) otworzyła przetarg na budowę i obsługę projektów Power-to-X z datą końcową wyznaczoną na 1 września.
24.04.2023

Zeroemisyje lotnictwo będzie kosztowac branże dodatkowe 880 mld euro

Samo opracowanie czystych paliw ma kosztować ponad 440 mld euro
12.04.2023

ORLEN2030: Strategia dla transformacji energetycznej Polski i Europy Środkowej

Zapewnienie stabilnych dostaw energii, paliw i gazu z przyjaznych środowisku źródeł to główny cel połączonej Grupy ORLEN do 2030 roku. Drogę do niego wytyczą przede wszystkim inwestycje w energetykę odnawialną, wydobycie oraz rozwój projektów napędzających zielony kierunek Grupy, m.in. w obszarze biogazu i biopaliw. Koncern będzie także rozwijać technologie wodorowe, nowoczesną petrochemię i bezpieczną energetykę jądrową.
28.02.2023

Chiny znoszą ograniczenia COVID, a zapotrzebowanie na paliwo lotnicze podwaja się

Jak podają w najnowszym raporcie analitycy Kayrros, po tym, jak Chiny otworzyły się ponownie 8 stycznia, znosząc trzyletnie ograniczenia COVID-19 - w ciągu tygodnia światowy popyt na paliwo lotnicze wzrósł dwukrotnie.
26.01.2023

Do 2030 roku Air France-KLM obniży emisję CO2 o 30%

Grupa Air France-KLM i należące do niej linie zobowiązały się do stopniowego zmniejszania swojego śladu środowiskowego, realizując odpowiedzialną i transparentną strategię. Do 2030 roku* emisja gazów cieplarnianych generowana przez paliwo do silników odrzutowych ma być zredukowana o 30 procent na tonokilometr przychodu (RTK).
12.12.2022

Wyspy energetyczne i PtX rozwiązaniem kryzysu energetycznego?

Europejskie morskie farmy wiatrowe o mocy 30 GW są prawie w całości podłączone do systemu energetycznego za pomocą podmorskich kabli, które biegną od każdej farmy do kraju macierzystego.
20.11.2022

W. Brytania. Pierwszy na świecie lot samolotu transportowego zasilanego biopaliwem

Brytyjski samolot transportowy RAF Voyager, który jest wojskową wersją Airbusa A330, wykonał pierwszy na świecie w przypadku samolotów tej wielkości lot przy użyciu wyłącznie biopaliwa lotniczego - poinformowało w piątek brytyjskie ministerstwo obrony.
19.11.2022

Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Grupa Air France-KLM będąca liderem w zakresie wykorzystania zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), potwierdza swe zaangażowanie w transformację energetyczną sektora i podjęte zobowiązania co do redukcji emisji CO2. Grupa właśnie podpisała pierwsze długoterminowe umowy na dostawę zrównoważonego paliwa, które pokryje część zapotrzebowania na najbliższe lata. Pierwszymi partnerami Air France-KLM są: Neste - dostawca 1 miliona ton w okresie od 2023 do 2030 roku oraz DG Fuels, który dostarczy Grupie 600 tysięcy ton SAF w latach 2027
31.10.2022

Dania pracuje nad pierwszym na świecie przetargiem Power-to-X

Duńska Agencja Energetyczna (DEA) pracuje nad pierwszym przetargiem Power-to-X (PtX) w Danii i wkrótce zorganizuje spotkanie z interesariuszami w celu omówienia harmonogramu i ram postępowania przetargowego. Ponadto, po utworzeniu grupy zadaniowej PtX, DEA utworzyła również sekretariat do spraw Power-to-X.
24.09.2022

Zasilany energią słoneczną Zephyr Airbus rozbił się po 64-dniowym locie

Zasilana energią słoneczną bezzałogowa jednostka firmy Airbus, Zephyr S, która była w powietrzu przez ponad dwa miesiące, rozbiła się 19 sierpnia w Arizonie – poinformowało Simple Flying.
28.08.2022

Zeroemisyjne loty od Lufthansy

Linie lotnicze Lufthansa oferują klientom możliwość zakupu neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla taryf wraz z biletami.
04.08.2022

Mercedes F1 inwestuje w SAF

Zespół Mercedes-AMG Petronas Formula One (F1) ogłosił swoje zobowiązanie do inwestowania w zrównoważone paliwo lotnicze (SAF), stając się pierwszym zespołem sportowym w tej dyscyplinie.
19.07.2022

Shell rozpocznie budowę największej w Europie wytwórni odnawialnego wodoru

Spółki zależne Shell plc, Shell Nederland B.V. oraz Shell Overseas Investments B.V., podjęły ostateczną decyzję inwestycyjną dotyczącą budowy Holland Hydrogen I — wytwórni odnawialnego wodoru, która po rozpoczęciu działania w 2025 roku będzie największym takim zakładem w Europie.
18.07.2022

Zużyty olej spożywczy ma pomóc "zdekarbonizować" transport lotniczy w Unii

Parlament Europejski przyjął w czwartek stanowisko negocjacyjne w sprawie nowego projektu przepisów UE mających na celu zwiększenie wykorzystania "zrównoważonych paliw" przez samoloty i porty lotnicze UE, aby ograniczyć emisje gazów cieplarnianych przez transport lotniczy i zapewnić Europie neutralność klimatyczną do 2050 r.
08.07.2022

Shell i Amex uruchamiają program blockchain SAF dla firm

American Express Global Business Travel (Amex GBT) i Shell Aviation wzywają sektor prywatny do przyłączenia się do nowego programu, który zapewnia swoim członkom zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). Firmy przystępujące do programu mogą wykorzystać platformę do zakupu SAF i tym samym ograniczenia emisji z podróży służbowych.
30.06.2022

Zero emisji: Air France i KLM stanęły w szranki w konkursie „Skyteam Sustainable Flight Challenge”

W ostatnich dniach linie Air France i KLM zrealizowały cztery specjalne loty, podczas których zastosowano wszystkie aktualnie dostępne środki i narzędzia w celu maksymalnej redukcji emisji CO2 i minimalizacji wpływu na środowisko. Dwa rejsowe loty Air France - do Montrealu i Lizbony oraz dwa połączenia KLM - do Edmonton i Porto odbyły się w ramach projektu „Skyteam Sustainable Flight Challenge”, w którym bierze udział szesnastu członków sojuszu SkyTeam.
10.05.2022

Raport: z powodu polityki klimatycznej UE bilety lotnicze będą droższe o kilkadziesiąt euro

Bilety lotnicze w Unii Europejskiej będą niedługo kosztować o kilkadziesiąt euro więcej niż obecnie. Jest to związane z polityką klimatyczną UE - wynika z badania zleconego przez ministerstwo infrastruktury Holandii. Najbardziej wzrosną ceny w tanich liniach lotniczych.
22.02.2022

Ørsted przyśpiesza rozwój Green Fuels for Denmark i dekarbonizację lotnictwa

Ørsted wraz z partnerami chcą przyspieszyć realizację projektu wodorowego Power-to-X ,,Green Fuels for Denmark" o dwa lata. Nowy plan zakłada uruchomienie elektrolizera o mocy 100 MW, a także rozpoczęcie zrównoważonego wychwytywania dwutlenku węgla (CO2) w 2025 roku.
11.02.2022

Prawie jedna trzecia wszystkich lotów, już do 2050 roku mogłaby być napędzana zielonym wodorem

Odnawialny, ekologiczny wodór mógłby stać się tańszym paliwem, niż tradycyjne paliwo, w przypadku lotów na odległość do 3400 kilometrów – wynika z nowego raportu sporządzonego przez International Council on Clean Transportation.
08.02.2022

Air France – KLM wykorzysta zrównoważone paliwo lotniczego (SAF)

Grupa Air France-KLM jest przekonana, że stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) ma kluczowe znaczenie w dekarbonizacji lotnictwa. Te niekopalne paliwa produkowane są obecnie ze zużytego oleju spożywczego lub odpadów leśnych i pochodzących z rolnictwa.
12.01.2022

Innowacyjne Rozwiązanie polskiego start-upu pomaga liniom lotniczym obniżyć zużycie paliwa

Algorytmy sztucznej inteligencji pomagają liniom lotniczym tworzyć strategię oszczędzania paliwa. Dzięki aplikacji stworzonej przez polski start-up StorkJet udaje się im zredukować zużycie paliwa nawet o kilkadziesiąt kilogramów podczas jednego lotu. Oznacza to nie tylko wielomilionowe oszczędności, ale i znaczne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.
04.01.2022

Od stycznia Qantas będzie używał SAF w swoich lotach z Londynu

Australijskie linie lotnicze Qantas od przyszłego miesiąca będą używać zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) do lotów z Londynu. Firma podpisała umowę na zakup 10 mln litrów paliwa od bp.
24.12.2021

Rolls-Royce i Airbus badają 100 proc. SAF w konwencjonalnych silnikach odrzutowych

Obecnie samoloty mogą używać tylko 50 proc. mieszanki SAF z normalnym paliwem naftowym – najnowsze badania prowadzone przez gigantów mają to zmienić.
13.12.2021

Zrównoważone lotnictwo potrzebuje inwestycji w biopaliwa

Systemy zachęt rządowych są niezbędne, by linie lotnicze przechodziły na spalanie biopaliw lotniczych. Takie mechanizmy uruchomi między innymi rząd USA. Koncerny paliwowe szacują, że do 2030 roku popyt na zrównoważone paliwa dla lotnictwa wzrośnie ponad stukrotnie, a analitycy rynkowi przewidują ponad dwustukrotne zwiększenie przychodów tego rynku.
25.11.2021

Unijny pakiet Fit for 55 będzie wyzwaniem dla lotnictwa, oznacza podwyżki biletów

Pakiet Fit for 55 dla przewoźników lotniczych oznacza m.in. wyższe rachunki za emisje CO2, opodatkowanie paliwa lotniczego oraz konieczność opracowania i wdrożenia nowych, bardziej ekologicznych paliw i napędów. Przyszłością mają być m.in. samoloty hybrydowe i elektryczne oraz niskoemisyjne paliwa syntetyczne.
10.11.2021

Lotnictwo wznosi się w zielonym kierunku

Lotnictwo jest coraz częściej postrzegane jako nieekologiczne i zagrażające środowisku. Sektor zmierza w stronę zielonej transformacji, która ma ograniczyć jego ślad węglowy. W ocenie ekspertów będzie ona przebiegać w kilku etapach.
19.10.2021

IATA: linie lotnicze do 2050 r. planują osiągnąć zerową emisyjność CO2

Linie lotnicze do 2050 r. zobowiązały się osiągnąć neutralność klimatyczną - wynika z uchwały przyjętej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Powietrznego (IATA). Do ograniczenia CO2 ma się przyczynić m.in. zrównoważone paliwo lotnicze, rozwiązania technologiczne w samolotach, infrastruktura.
05.10.2021

Obajtek: dostrzegamy rosnące znaczenie odnawialnych źródeł energii w transporcie

Dostrzegamy rosnące znaczenie odnawialnych źródeł energii w transporcie. Rynek paliw w istotny sposób kształtują zapisy Dyrektywy RED II, zwiększającej wykorzystanie biopaliw oraz przyjęty w lipcu przez KE pakiet "fit for 55" - powiedział, cytowany w czwartkowym komunikacie, prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
01.10.2021

Dynamiczny rynek cen paliw

Ceny detaliczne benzyny, oleju napędowego i gazu LPG ustabilizowały się w sierpniu, ale wciąż pozostają na wysokim poziomie, a ich wzrost napędza inflację w ujęciu rocznym. Po wakacyjnych spadkach cen ropy naftowej kierowcy liczyli na niższy koszt tankowania i powrót cen benzyny w okolice raczej pięciu złotych niż obecnych niemal sześciu. W opinii Grzegorza Maziaka z E-petrol.pl na takie obniżki nie ma jednak w najbliższym czasie szans.
23.08.2021

Czy Bill Gates przeniesie klimatyczny fundusz inwestycyjny do Europy i Azji?

Współzałożyciel Microsoftu Bill Gates oznajmił, że jego klimatyczny fundusz inwestycyjny przeznaczy 1,5 miliarda dolarów na projekty walki ze zmianami klimatycznymi, jeśli Kongres przyjmie plan infrastrukturalny. Fundusz Gatesa, prowadzony przez jego firmę Breakthrough Energy, przeznaczyłby te fundusze w ciągu trzech lat na inicjatywy mające na celu obniżenie emisji gazów cieplarnianych, takie jak paliwo lotnicze o zerowej emisji.
16.08.2021

Skutkiem zielonej transformacji lotnictwa, będą drogie bilety

Lotnictwo czeka ekologiczna rewolucja. Propozycje Komisji Europejskiej w ramach pakietu Fit for 55 zakładają m.in. opodatkowanie paliwa lotniczego, które do tej pory było zwolnione z opłat, wycofywanie darmowych uprawnień do emisji CO2 i większy udział w napędzie niskoemisyjnych paliw. Alternatywą dla tradycyjnego napędu mogłoby być paliwo syntetyczne lub biopaliwo. Przyszłością lotnictwa mogą też stać się samoloty elektryczne lub hybrydowe.
26.07.2021

Pakiet Fit for 55 ma doprowadzić do wzrostu cen CO2 do 90 EUR do 2030 roku

Pakiet Fit for 55 doprowadzi do wzrostu cen CO2 do 90 euro do 2030 roku, przy czym wzrost cen spodziewany jest zwłaszcza w drugiej połowie dekady - wynika z analizy Independent Commodity Intelligence Services (ICIS).
25.07.2021

Lotnictwo się zmienia: samoloty na wodór, napęd elektryczny i nowe regulacje

Szeroka gama innowacyjnych technologii jest opracowywana w celu przeciwdziałania wpływowi lotnictwa na środowisko. Szczególny nacisk jest kładziony na bezemisyjne paliwa. Stanowi to poważne wyzwanie, nawet jeśli liczba lotów w zeszłym roku spadła z powodu pandemii koronawirusa.
25.06.2021

NATO w obliczu zmian klimatycznych. Czy wojska napędzą biopaliwa?

Kraje członkowskie NATO zachęcają swoje siły zbrojne, aby dawały przykład w kwestii walki ze zmianami klimatycznymi i także ograniczały emisje w działaniach operacyjnych. W jaki sposób? Stawiając na bardziej ekologiczne paliwa.
11.06.2021

Branża lotnicza chce wykorzystywać wodór jako paliwo. W pracach badawczych będzie uczestniczyć polski przemysł

– Polski przemysł lotniczy ma szansę zaistnieć w zielonej transformacji tego sektora – ocenia Marek Darecki, prezes Doliny Lotniczej. Jak wskazuje, „zazielenienie” lotnictwa to proces, od którego nie ma już odwrotu, a największy potencjał w dekarbonizacji tego sektora stwarza wykorzystanie ciekłego wodoru jako paliwa. – To właśnie chcemy robić w Dolinie Lotniczej – zaznacza ekspert. Szansą na rozwój prac w tym zakresie może być utworzenie Podkarpackiej Doliny Wodorowej.
28.05.2021

Niemieckie lotnictwo wykorzysta paliwo syntetyczne. Ma pokryć 30 proc. zapotrzebowania

Jak donoszą agencje prasowe, niemiecki rząd oraz przedstawiciele przemysłu lotniczego i naftowego uzgodnili wspólnie plan rozwoju i wdrażania w sektorze lotnictwa syntetycznego i tym samym "zielonego" paliwa lotniczego (SAF).
10.05.2021

Przyszłością lotnictwa jest wodór. Wartość rynku może sięgnąć 27 mld dolarów w 2030 rok

Litewski holding lotniczy Avia Solutions Group szacuje, że w 2030 roku wartość globalnego rynku samolotów napędzanych wodorem osiągnie poziom 27,68 mld dolarów oraz 174,02 mld dolarów w 2040 roku. Głównym źródłem zanieczyszczeń emitowanych w tym sektorze jest proces spalania paliwa lotniczego. Eksperci wskazują, że przyszłością lotnictwa jest nie elektromobilność, a wodór.
06.05.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.