Grupa Volkswagen i bp rozwiązują problem szybkiego ładowania EV w Europie

Strona główna Transport, Elektromobilność Grupa Volkswagen i bp rozwiązują problem szybkiego ładowania EV w Europie

Partnerzy portalu

Grupa Volkswagen i bp rozwiązują problem szybkiego ładowania EV w Europie - ZielonaGospodarka.pl
Fot. bp.com

Volkswagen i bp zainaugurowały wczoraj strategiczne partnerstwo, które przyczyni się do popularyzacji pojazdów elektrycznych w Europie, odsłaniając pierwszą ładowarkę w Dusseldorfie w Niemczech. Partnerstwo łączy dwóch wiodących światowych graczy w dziedzinie e-mobilności, których celem jest zmiana dostępu do ładowania pojazdów elektrycznych na kluczowych rynkach europejskich poprzez budowę sieci szybkiego ładowania [1] w całej Europie do 2024 roku oraz zapewnienie kierowcom pojazdów elektrycznych bezproblemowych doświadczeń.

Innowacyjne jednostki ładujące Flexpole 150kW Volkswagena, z których każda posiada dwa punkty ładowania, mają zintegrowany system magazynowania akumulatorów, pokonując jedną z największych przeszkód we wprowadzeniu infrastruktury szybkiego ładowania w Europie – potrzebę podłączenia do sieci o dużej mocy. Jednostki Flexpole można bezpośrednio podłączyć do sieci niskiego napięcia, co eliminuje wymóg stosowania specjalnej podstacji i kosztownych prac budowlanych, znacznie skracając czas instalacji, a jednocześnie zapewniając szybkie ładowanie o mocy do 150 kW2, co wystarcza do przejechania do 160 km w ciągu zaledwie 10 minut, w zależności od modelu pojazdu elektrycznego.

W pierwszej fazie wdrożenia w ciągu najbliższych 24 miesięcy powstanie do 4 000 dodatkowych stacji ładowania w punktach sprzedaży detalicznej bp Aral w Niemczech i punktach sprzedaży detalicznej bp w Wielkiej Brytanii. Do końca 2024 roku w Niemczech, Wielkiej Brytanii i innych krajach europejskich może być dostępnych nawet 8 000 punktów ładowania.

– Ładowanie pojazdów elektrycznych jest jednym z kluczowych motorów napędowych transformacji bp. Bardzo cieszymy się z naszego partnerstwa z Volkswagenem. Kiedy połączy się jednego z wiodących producentów samochodów na świecie i jedną z wiodących firm energetycznych – możliwości są ogromne – mówił Bernard Looney, dyrektor generalny, bp.

bp szybko rozbudowuje sieć ładowania pojazdów elektrycznych, w tym w swojej rozległej i dogodnie zlokalizowanej sieci placówek detalicznych. Kierowcy samochodów elektrycznych będą mogli ładować się na bezpiecznych, dobrze oświetlonych stacjach z dostępem do dodatkowych usług.

– Ładowanie EV jest jednym z kluczowych motorów napędzających transformację bp.  Jest to znaczący krok naprzód na naszej drodze do przyspieszenia elektryfikacji transportu w Europie – dodał dyrektor bp.

– Volkswagen jest pionierem transformacji w kierunku e-mobilności w całej Europie. Dziś mamy najszerszą ofertę samochodów elektrycznych na rynku i sprzedaliśmy w regionie więcej EV niż jakikolwiek inny producent samochodów w zeszłym roku. Inwestowanie we wszystko, od oprogramowania po akumulatory i ładowanie, jest częścią naszej strategii, której celem jest uczynienie mobilności indywidualnej bezpieczniejszą, wygodniejszą i w pełni neutralną dla klimatu. Dekarbonizacja europejskiej gospodarki wymaga ścisłej współpracy ponad granicami i sektorami. Cieszymy się, że możemy współpracować z bp, aby przyspieszyć rozwój sieci szybkiego ładowania w całej Europie – mówił – Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena.

Lokalizacje ładowarek zostaną zintegrowane z nawigacją i innymi aplikacjami samochodowymi w pojazdach VW, Seat i Skoda, a także z aplikacją do ładowania Volkswagena, Elli, ułatwiając kierowcom znalezienie dostępnych punktów. Każdy kierowca samochodu elektrycznego będzie mógł korzystać z nowych ładowarek w ramach sieci bp pulse i Aral pulse, umożliwiając wszystkim kierowcom samochodów elektrycznych zapisanie się i odbieranie nagród w programach lojalnościowych bp/Aral.

– Firma bp od dziesięcioleci obsługuje klientów w Europie i na całym świecie. W związku z trwającym w Europie procesem przechodzenia na pojazdy elektryczne chcemy zapewnić szybkie, niezawodne ładowanie i wygodę kierowcom pojazdów elektrycznych – powiedziała Emma Delaney, wiceprezes wykonawczy ds. klientów i produktów w firmie bp.

– Cieszymy się, że możemy ogłosić to partnerstwo z VW. Ładowarki oparte na akumulatorach przyspieszą rozwój sieci szybkiego ładowania bp w naszych dobrze zlokalizowanych obiektach w Europie. W najbliższym czasie planujemy nawet 4000 dodatkowych punktów ładowania w Niemczech i Wielkiej Brytanii – to turbodoładowanie dla naszej sieci szybkiego ładowania w tych krajach – dodała wiceprezes.

Zgodnie z warunkami porozumienia, VW i bp będą również poszukiwać dalszych możliwości współpracy w celu zapewnienia przyszłych rozwiązań dla mobilności o niższej emisji dwutlenku węgla.

 Tak jak obiecaliśmy, napędzamy rozbudowę infrastruktury ładowania w Europie z dużą prędkością. Wspólnie z firmą bp w bardzo krótkim czasie oddamy do użytku tysiące stacji szybkiego ładowania. Szybka rozbudowa sieci ładowania ma teraz kluczowe znaczenie. W tym celu nasze pionierskie, elastyczne i szybkie ładowarki stanowią doskonałe rozwiązanie, ponieważ czas i koszty ich instalacji są minimalne – podsumował Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen i prezes zarządu Volkswagen Group Components.

Ładowarki Flexpole mają moc ładowania do 150 kW i mogą być zainstalowane niemal wszędzie tam, gdzie jest to potrzebne lub gdzie nie ma jeszcze infrastruktury do ładowania. Po podłączeniu do sieci niskiego napięcia stacja staje się stałym punktem ładowania bez dodatkowych kosztów i nakładów pracy, jakie trzeba ponieść w przypadku porównywalnej konwencjonalnej stacji szybkiego ładowania.

Volkswagen, największy europejski producent pojazdów, dąży do osiągnięcia 70 proc. sprzedaży pojazdów elektrycznych do 2030 roku, w ramach realizacji swojego celu, jakim jest stworzenie do 2050 roku firmy neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla.

Z kolei ambicją bp jest osiągnięcie celów dekarbonizacyjnych do 2050 roku lub wcześniej. Elektryfikacja jest kluczowym elementem strategii firmy w zakresie mobilności, a jej celem jest rozbudowa sieci publicznych punktów ładowania pojazdów elektrycznych do ponad 100 000 na całym świecie do 2030 roku.

 

[1] "Szybkie ładowanie" obejmuje szybkie ładowanie ≥50kW i ultraszybkie ładowanie ≥150k.



Źródło: bp.com; drivingelectric.com; vwpress.co.uk; volkswagenag.com; greencarreports.com

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 26997,00 $ tona -0,01% 1 lip
 Cynk 3124,00 $ tona -3,91% 1 lip
 Aluminium 2383,00 $ tona -0,54% 1 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.