Elektryczna flota InPost liczy już blisko 1300 pojazdów i jest największa wśród firm logistycznych w Polsce.
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zakupił 250 samochodów Ford E-Transit z napędem elektrycznym. Tym samym flota elektrycznych pojazdów InPost pozostaje największą tego typu w Polsce. Od początku roku pojazdy niskoemisyjne InPost pokonały ponad 15 milionów kilometrów, dostarczając blisko 70 mln paczek w Polsce.
– Wprowadzenie do naszej floty kolejnych, elektrycznych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji naszej strategii dekarbonizacji. Jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, staramy się wyznacza
standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce. Obecnie mamy największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce, która od początku roku dostarczyła blisko 70 mln przesyłek. Dzięki inwestycji w niskoemisyjną flotę udowadniamy, że nowoczesna logistyka może i powinna iść w parze z odpowiedzialnością za środowisko – powiedział Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.
– Rozwój elektromobilności we flotach wymaga niezawodnych pojazdów, a wspieranie naszych klientów w tej transformacji jest priorytetem w firmie Ford. Właśnie dlatego nasi partnerzy obdarzają nas zaufaniem. Współpraca z InPost to dla nas powód do dumy. Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na elektrycznego E-Transita. Samochód ten jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie, które zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy. W ostatnich latach, zgodnie z naszą strategią, postawiliśmy w Ford Pro ogromny nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania modelami z napędem elektrycznym, a już wkrótce w naszej ofercie pojawią się kolejne takie auta dostawcze – powiedział Piotr Konieczny, Dyrektor Sprzedaży Samochodów Dostawczych Ford Polska.
Grupa InPost dysponuje obecnie flotą blisko 1300 pojazdów elektrycznych, z czego około 70% stanowią samochody Ford E-Transit. We współpracy z GreenWay inwestuje także w rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce. Obecnie Grupa jest liderem w liczbie prywatnych punktów ładowania, posiadając ich ponad 700.
W 2023 roku, dzięki dostawom do urządzenia Paczkomat® InPost zmniejszył emisję aż o 171,946 ton CO2e1. Sieć maszyn Paczkomat® jest na tyle dostępna, że klienci w dużych miastach mają do najbliższego urządzenia średnio zaledwie 200-300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do urządzeń Paczkomat®, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 98% na ostatniej mili.2 InPost przystąpił do inicjatywy SBTi – jako pierwszy przyjął cel osiągnięcia NET – ZERO do 2040 roku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Podczas InnoTrans 2024 Alstom zaprezentuje innowacje będące odpowiedzią na globalne wyzwania dekarbonizacji kolei
Pierwsze przegubowe autobusy wodorowe Solaris już we flocie RVK z Kolonii
Wyborcza: 240 nowych elektryków
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |