Szwedzki producent sprzętu gospodarstwa domowego Electrolux
nawiązał współpracę z podmiotami zajmującymi się żeglugą kontenerową
Maersk i CMA CGM w celu wykorzystania biopaliw opartych na olejach
odpadowych i skroplonym gazie ziemnym (LNG) do zmniejszenia emisji
zanieczyszczeń w transporcie morskim.
Jak czytamy w
komunikacie Electroluxa, celem firmy jest zmniejszenie emisji gazów
cieplarnianych (CO2) w transporcie morskim o 15 proc. już w 2022 roku,
oraz o połowę do 2025 roku. Aby osiągnąć ten cel, podpisane zostały dwie
ramowe umowy z duńskim gigantem żeglugowym Maersk i jego francuskim
odpowiednikiem CMA CGM.
Dzięki nowym umowom 25 proc. całego
transportu morskiego Grupy Electrolux będzie realizowane przy użyciu
„najbardziej efektywnych rozwiązań” w zakresie dekarbonizacji dostępnych
obecnie na rynku. Szacuje się, że około 80 tys. kontenerów zostanie
przetransportowanych statkami o bardziej ekologicznych napędach.
Umowa
z Maersk obejmuje wykorzystanie biopaliwa drugiej generacji, będącego
mieszanką zużytego oleju spożywczego i standardowego paliwa. Biopaliwo
generuje 88 proc. mniej gazów cieplarnianych w porównaniu ze
standardowym paliwem i posiada certyfikat zrównoważonego paliwa wydany
przez organizację International Sustainability & Carbon
Certification (ISCC).
– Dla firmy Maersk osiągnięcie zerowej
emisji gazów cieplarnianych do 2040 roku jest celem strategicznym.
Partnerstwo z naszymi klientami ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia
naszych ambitnych wspólnych celów klimatycznych – komentuje Kim
Pedersen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Maersk.
Z
kolei umowa z CMA CGM Group przewiduje wykorzystanie rozwiązania
Cleaner Energy LNG opartego na LNG i biometanie z gwarancją pochodzenia,
co pozwoli na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 25 proc. w
porównaniu z tradycyjnym paliwem.
– Grupa CMA CGM, dysponując
największą flotą statków przygotowanych do obsługi e-metanu, może pomóc
klientom takim jak Electrolux w osiągnięciu znaczącego postępu w
redukcji emisji dwutlenku węgla w żegludze. W miarę jak coraz więcej
klientów przestawia swój transport na paliwa zrównoważone, korzystając z
naszej oferty rozwiązań Act with CMA CGM+, rozwijamy rynek paliw
alternatywnych, które przyspieszają transformację energetyczną w
żegludze – mówi Laurent Olmeta, dyrektor generalny CMA CGM Asia Pacific.
Z
opublikowanego przez szwedzkiego producenta sprzętu AGD raportu na
temat zrównoważonego rozwoju 2021, wynika, że emisje gazów
cieplarnianych z własnej działalności zmniejszyły się o 78 proc. w
porównaniu z 2015 rokiem. Oznacza to, że grupa przyspieszyła aż o cztery
lata realizację plany osiągnięcia celu redukcji emisji o 80 proc. do
2025 roku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
GreenWay przejmuje sieć 70 stacji ładowania Revnet
Szybki transport w Sztokholmie zapewnią elektryczne promy Candela P-12 Shuttle
„Mapa drogowa” elektromobilności - Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku? [RAPORT]
Procedura odbioru stacji ładowania krok po kroku [RAPORT]
Rozpoczął się Transport Week w Gdyni
Polski autobus wodorowy od Grupy Polsat Plus i ZE PAK na Gdańskich ulicach
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28125,00 $ | tona | 2,37% | 28 cze |
Cynk | 3449,00 $ | tona | 0,00% | 28 cze |
Aluminium | 2499,00 $ | tona | 1,92% | 28 cze |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |