Szwedzki producent sprzętu gospodarstwa domowego Electrolux
nawiązał współpracę z podmiotami zajmującymi się żeglugą kontenerową
Maersk i CMA CGM w celu wykorzystania biopaliw opartych na olejach
odpadowych i skroplonym gazie ziemnym (LNG) do zmniejszenia emisji
zanieczyszczeń w transporcie morskim.
Jak czytamy w
komunikacie Electroluxa, celem firmy jest zmniejszenie emisji gazów
cieplarnianych (CO2) w transporcie morskim o 15 proc. już w 2022 roku,
oraz o połowę do 2025 roku. Aby osiągnąć ten cel, podpisane zostały dwie
ramowe umowy z duńskim gigantem żeglugowym Maersk i jego francuskim
odpowiednikiem CMA CGM.
Dzięki nowym umowom 25 proc. całego
transportu morskiego Grupy Electrolux będzie realizowane przy użyciu
„najbardziej efektywnych rozwiązań” w zakresie dekarbonizacji dostępnych
obecnie na rynku. Szacuje się, że około 80 tys. kontenerów zostanie
przetransportowanych statkami o bardziej ekologicznych napędach.
Umowa
z Maersk obejmuje wykorzystanie biopaliwa drugiej generacji, będącego
mieszanką zużytego oleju spożywczego i standardowego paliwa. Biopaliwo
generuje 88 proc. mniej gazów cieplarnianych w porównaniu ze
standardowym paliwem i posiada certyfikat zrównoważonego paliwa wydany
przez organizację International Sustainability & Carbon
Certification (ISCC).
– Dla firmy Maersk osiągnięcie zerowej
emisji gazów cieplarnianych do 2040 roku jest celem strategicznym.
Partnerstwo z naszymi klientami ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia
naszych ambitnych wspólnych celów klimatycznych – komentuje Kim
Pedersen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Maersk.
Z
kolei umowa z CMA CGM Group przewiduje wykorzystanie rozwiązania
Cleaner Energy LNG opartego na LNG i biometanie z gwarancją pochodzenia,
co pozwoli na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 25 proc. w
porównaniu z tradycyjnym paliwem.
– Grupa CMA CGM, dysponując
największą flotą statków przygotowanych do obsługi e-metanu, może pomóc
klientom takim jak Electrolux w osiągnięciu znaczącego postępu w
redukcji emisji dwutlenku węgla w żegludze. W miarę jak coraz więcej
klientów przestawia swój transport na paliwa zrównoważone, korzystając z
naszej oferty rozwiązań Act with CMA CGM+, rozwijamy rynek paliw
alternatywnych, które przyspieszają transformację energetyczną w
żegludze – mówi Laurent Olmeta, dyrektor generalny CMA CGM Asia Pacific.
Z
opublikowanego przez szwedzkiego producenta sprzętu AGD raportu na
temat zrównoważonego rozwoju 2021, wynika, że emisje gazów
cieplarnianych z własnej działalności zmniejszyły się o 78 proc. w
porównaniu z 2015 rokiem. Oznacza to, że grupa przyspieszyła aż o cztery
lata realizację plany osiągnięcia celu redukcji emisji o 80 proc. do
2025 roku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |