Wynik wyszukiwania - "Maersk " - Wiadomości

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Kamień węgielny i kapsuła czasu już w murach fabryki Vestas w Szczecinie

Do budowanej na wyspie Ostrów Brdowski w Szczecinie fabryki turbin wiatrowych duńskiego Vestasa wmurowano kamień węgielny wraz z kapsułą czasu. To spory kamień milowy, który oznacza postęp w budowie hali, a tym samym rozwój morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
27.03.2024

Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność

Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.
22.03.2024

Gdynia może być miejscem produkcji e-metanolu, zielonego paliwa dla statków

Zielony metanol ma szansę stać się paliwem alternatywnym dla paliw kopalnych dla branży morskiej, która odpowiada za 3% globalnych emisji CO2. Podczas spotkania w PPNT o możliwościach produkcji tego paliwa przyszłości w Gdyni rozmawiała w międzynarodowym gronie wiceprezydentka Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
11.03.2024

Król Danii na symbolicznym otwarciu fabryki Vestas w Szczecinie

Trzeciego dnia swojej wizyty w Polsce król Danii, Fryderyk X, uczestniczył w ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod zakład montażowy gondoli i piast morskich turbin wiatrowych Vestas Assembly Poland w Szczecinie.
02.02.2024

Chrzest dużego kontenerowca napędzanego metanolem dla Maersk. To początek nowej "zielonej floty"

Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
28.01.2024

Król Danii przyjedzie do Szczecina. Interesuje go offshore

Ambasada Królestwa Danii w Polsce oficjalnie potwierdziła, że nowo mianowany król Danii Fryderyk X w swoją pierwszą zagraniczną podróż uda się do Polski. Monarcha odwiedzi m.in. Szczecin, gdzie jego wizyta dotyczyć będzie zagadnień związanych z energetyką i offshore.
24.01.2024

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Porty w zielonym korytarzu. Konieczność czy element walki konkurencyjnej?

We wrześniu porty ujawniły plan wdrożenia pierwszego ekologicznego korytarza transportowego przez Pacyfik. Przedstawiciele miast i portów Los Angeles, Long Beach i Szanghaju oraz największych operatorów liniowych na świecie z udziałem wiodących gestorów ładunków opracowali koncepcję planu wdrożenia zielonego korytarza żeglugowego.
03.10.2023

Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1

Polityka Międzynarodowej Organizacji Morskiej dotycząca monitorowania efektywności energetycznej statku, zapoczątkowana w styczniu, już wpływa zarówno na prędkość, z jaką pływają kontenerowce, jak i na rodzaj napędu statków zamawianych przez operatorów – zauważają eksperci Drewry na podstawie najnowszych informacji z rynku.
25.09.2023

Historyczny moment. Chrzest pierwszego kontenerowca napędzanego metanolem od Maersk

W Kopenhadze odbyła się wyjątkowa uroczystość. Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał imię Laura Maersk, co ogłosiła jego matka chrzestna, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wydarzenie ma rozpocząć nowy etap na drodze ku dekarbonizacji żeglugi.
15.09.2023

Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

Przewodnicząca Komisji Europejskiej oficjalnie nada nazwę transportowcowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie statek wyruszy w swój dziewiczy rejs, a następnie uda się na swoją regularną trasę operacyjną na Morzu Bałtyckim. 172-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą ma się stać kamieniem milowym w planach Maersk dotyczących osiągnięcia przez firmę zerowej emisji CO2 do 2040 roku.
08.06.2023

Maersk wykorzystuje SAP BTP do przyspieszenia strategicznej transformacji

Maersk, największa na świecie firma zajmująca się transportem kontenerowym, poczyniła znaczne postępy w swojej cyfrowej transformacji, wykorzystując platformę SAP Business Technology Platform. Dzięki technologii SAP i automatyzacji procesów, firma zwiększyła wydajność operacji biznesowych i zoptymalizowała procesy.
30.05.2023

Najpopularniejsze klocki na świecie i gigantyczne kontenerowce stawiają na zielone paliwa

Klocki, opieka zdrowotna i statki będą zielone, jak nigdy dotąd. Po zielonej energii, czas na zielone paliwo, które zacznie uczestniczyć w transformacji polskiej gospodarki. Wszystkie te działania odbywają się przy udziale European Energy A/S, prowadzącej w Polsce wiele procesów inwestycyjnych w OZE. Spółka nawiązała współpracę z producentem klocków LEGO, firmą logistyczną Maersk oraz farmaceutyczną Novo Nordisk, którym będzie dostarczać tzw. zielony e-metanol, wytwarzany z pomocą odnawialnych źródeł energii.
12.05.2023

Wodór paliwem przyszłości [PODCAST]

Poszukiwanie alternatyw dla paliw kopalnych pozostaje istotnym wyzwaniem współczesności w związku z groźbą wyczerpania złóż, emisji CO2 oraz bezpieczeństwa energetycznego. Stąd zarówno wielkie, jak i małe firmy coraz chętniej patrzą na możliwości, jakie daje inwestycja w produkcję wodoru będącego zielonym paliwem przyszłości.
08.05.2023

Inwestycje w jednostki pływające dla morskiej energetyki wiatrowej. Innowacje

Jak zwiększyć udział polskich firm w budowie morskich farm wiatrowych na Bałtyku i w innych częściach świata? Jak uczynić je nie tylko podwykonawcami, ale również głównymi wykonawcami? Obecnie wśród branżowych spotkań oraz na specjalistycznych portalach trwają dyskusje na temat budowy statku WTIV (Wind Turbine Installation Vessel) dla polskiego armatora. Warto jednak pamiętać, że jednostki WTIV są ważnym elementem budowy farm wiatrowych i stanowią spektakularną część procesu budowy, ale rozwój morskiej energetyki wiatrowej może s
21.04.2023

Maersk wchodzi z nowym statkiem dla offshore wind na rynek europejski

Spółka Maersk Supply Service poinformowała, że nawiązała współpracę z GustoMSC w celu zaprojektowania nowej generacji statku do instalowania morskich farm wiatrowych.
19.04.2023

Maersk z pierwszym zwodowanym statkiem napędzanym metanolem

Zdaniem duńskiego giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
16.04.2023

Maersk: Dekarbonizacja wymaga inwestycji w zielone paliwa o wartości 2 bilionów dolarów

Jeden z liderów transportu morskiego A.P. Moller Maersk podkreśla, że dekarbonizacja branży morskiej wymaga przede wszystkim dostępu do zielonych paliw. Kluczowe są zakłady produkcyjne, na które będzie trzeba przeznaczyć 2 biliony dolarów w perspektywie 2050 roku.
13.12.2022

Maersk: Żegluga z użyciem paliw kopalnych musi mieć swoją datę końcową.

Zdaniem duńskiego konglomeratu działającego również w sektorze energetycznym i morskim jedynym pewnym sposobem na obniżenie emisji gazów cieplarnianych w żegludze i zachętą do polityki zeroemisyjności jest wyznaczenie końca użycia paliw kopalnych za pomocą globalnych przepisów.
13.11.2022

Maersk planuje zakład wyrobu odnawialnego metanolu za 10 mld euro

Budowę w Hiszpanii dużego zakładu metanolu odnawialnego służącego do zasilania statków towarowych przewiduje porozumienie z duńskim koncernem transportowym Maersk, które zawarł w czwartek rząd w Madrycie. Realizacja inwestycji ma kosztować 10 mld euro.
04.11.2022

We Francji powstanie pływająca farm wiatrowa. Maersk zainstaluje trzy turbiny

Duński lider usług dla sektora morskiego Maersk Supply Service otrzymał kontrakt na transport i instalację trzech turbin wiatrowych o mocy 10 MW na farmie wiatrowej EFGL (Eoliennes Flottantes du Golfe du Lion). Jest to pilotażowy projekcie pływających turbin wiatrowych u wybrzeży Francji.
19.10.2022

Maersk: Pierwsze cięcie stali dla Offshore Wind Jack-Up

W stoczni Sembcorp Marine w Singapurze pocięto pierwszą stal dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych (WIV) zamówionego przez Maersk Supply Service.
17.10.2022

Maersk zamawia sześć kontenerowców na zielony metanol

Południowokoreański gigant stoczniowy Hyundai Heavy Industries otrzymał kolejne zamówienie na kontenerowce zasilane zielonym metanolem od linii Maersk.
06.10.2022

Port Aberdeen i Stillstrom zainwestują w morski hub do ładowania statków [WIDEO]

Morski port Aberdeen i oraz Stillstrom, spółka należąca do morskiego lidera Maersk, zainwestują w morski hub ładowania elektrycznych statków. W tym celu powstanie spółka joint venture (JV), która będzie rozwijała ten pionierski projekt. Celem jest ograniczenie emisji zanieczyszczeń emitowanych przez statki.
22.08.2022

Green Fuels for Denmark otrzymuje status IPCEI

W ubiegłym roku duński rząd umieścił Green Fuels for Denmark na krótkiej liście jako jeden z dwóch projektów Power-to-X kwalifikujących się do finansowania publicznego, pod warunkiem że Komisja Europejska uzna go za Ważny Projekt Wspólnego Europejskiego Interesu (IPCEI), przyczyniający się do zrównoważonego wzrostu gospodarczego, tworzenia miejsc pracy i konkurencyjności gospodarki UE. W dniu dzisiejszym Komisja Europejska przyznała status IPCEI projektowi Green Fuels for Denmark, którego celem jest produkcja dużych ilości zrówno
18.07.2022

Coraz więcej kontenerów zagubionych na morzu

Światowa Rada Żeglugi (World Shipping Council) opublikowała raport, z którego wynika, że w okresie pandemii znacznie przybyło przypadków zagubienia kontenerów na morzu podczas rejsu.
28.06.2022

Zielone korytarze żeglugowe połączą kraje nordyckie

Przedstawiciele nordyckich ministerstw ds. klimatu i środowiska podpisali 3 maja deklarację w sprawie ekologicznej żeglugi w regionie nordyckim. W tym samym celu relację nawiązał Duński Urząd Morski oraz Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping. Celem jest wdrożenie zrównoważonych rozwiązań do sektora żeglugi.
17.05.2022

Maersk i CMA CGM pomogą Electroluxowi obniżyć emisyjność transportu morskiego

Szwedzki producent sprzętu gospodarstwa domowego Electrolux nawiązał współpracę z podmiotami zajmującymi się żeglugą kontenerową Maersk i CMA CGM w celu wykorzystania biopaliw opartych na olejach odpadowych i skroplonym gazie ziemnym (LNG) do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń w transporcie morskim.
04.04.2022

Maersk zainstaluje 15 MW-owe turbiny w USA. Pomoże nowoczesna jednostka WTIV [WIDEO]

Przedstawiciele Empire Offshore Wind, spółki joint venture Equinor i BP, podpisali umowę z Maersk Supply Service na czarter swojego nowego statku do instalacji wiatrowych (WTIV). Statek ten, wraz z amerykańskimi barkami i holownikami zbudowanymi i obsługiwanymi przez Kirby Offshore Wind, będzie wykorzystywany do instalacji turbin Vestas V236-15MW w ramach projektu budowy jednej z pierwszy morskich farm wiatrowych w USA.
31.03.2022

Metanol kluczem do dekarbonizacji żeglugi?

Nowy raport dotyczący redukcji emisji z globalnego sektora morskiego zweryfikował korzyści płynące z zastosowania metanolu jako paliwa, podkreślając go jako kluczowe rozwiązanie dla dekarbonizacji sektora.
18.03.2022

Maersk stawia na statki napędzane metanolem

Gigant żeglugi światowej – Maersk - stawia na bardziej ekologiczne paliwo stosowanej w transporcie towarowym. Najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się być metanol.
12.03.2022

Raport: Nie można wierzyć korporacjom w ich strategie „neutralności klimatycznej”; mało wiarygodne firmy z RFN

Korporacje często chwalą się, że są lub będą w przyszłości „neutralne dla klimatu”. Ale zamiast wielkich czynów, wszystko kręci się wokół marketingu i obietnic – wynika z raportu, do którego dotarł niemiecki tygodnik „Der Spiegel”. I konstatuje, że w obietnice korporacji nie można wierzyć. Tygodnik ujawnia też, że firmy niemieckie także nie wypadły w tym raporcie dobrze.
16.02.2022

Wielka Brytania zainwestuje ponad 60 mln funtów w rozwój pływających farm wiatrowych

Rząd Wielkiej Brytanii zapowiedział, że zainwestuje w projekty pływających morskich farm wiatrowych 31,6 mln funtów. Równolegle sektor prywatny chce przeznaczyć na rozwój technologii podobną kwotę - ponad 30 milionów funtów. Sektor publiczny i prywatny łączą siły.
02.02.2022

Drogi ekologiczny wodór. Jak sprawić, aby stał się opłacalny bez dotacji?

Biorąc pod uwagę wszystkie ostatnie doniesienia medialne i szum wokół wykorzystania wodoru jako jednego z głównych narzędzi dekarbonizacyjnych, przypadkowy czytelnik mógłby pomyśleć, że ekologiczny H2 jest już powszechnie dostępny i do tego w przystępnej cenie. Prawda jest jednak taka, że dziś prawie nie istnieje.
31.01.2022

Maersk przyspiesza o dekadę realizację celów zerowej emisji

Firma żeglugowa Maersk przeniosła swój cel zerowej emisji netto z 2050 roku na 2040 rok, wyznaczając oparte na naukowych podstawach cele na koniec bieżącej dekady.
29.01.2022

Ładowanie statków na morzu – Maersk i Ørsted uruchamiają pierwszą instalację

Maersk Supply Service we współpracy z Ørsted przymierzają się do uruchomienia pierwszej pełnoskalowej instalacji służącej do ładowania akumulatorów statków offshore. Przyczyni się to do zmniejszenia emisji podczas cumowania w porcie.
28.01.2022

Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw

Jeden z liderów żeglugi kontenerowej A.P. Moller-Maersk, główny konsument produktów naftowych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całej swojej działalności do 2040 roku, czyli dekadę wcześniej niż zakładał pierwotnie.
15.01.2022

Podaż na platformy wiertnicze może zwiększyć się w 2022 roku

Proces złomowania i konserwacja platform wiertniczych zmniejszyły zapotrzebowanie na tego rodzaju nowe instalacje na świecie. Jednak eksperci zakładają, że w 2022 roku stabilne ceny surowców mogą zwiększyć aktywność w sektorze wydobywczym.
05.01.2022

AP Moller - Maersk przeprowadził emisję obligacji ekologicznych o wartości 500 mln euro. Sfinansują one nowe metanolowce

10-letnia zielona obligacja o wartości 500 mln euro otrzymała zlecenia o wartości około 3,7 mld euro. Zielona obligacja to pierwsze pozyskiwanie funduszy w ramach nowo uruchomionego przez firmę Maersk programu Green Finance Framework, w ramach którego armator planuje wyemitować szereg zrównoważonych instrumentów finansowych, takich jak obligacje, pożyczki i finansowanie projektów.
26.11.2021

Dania i USA apelują o zeroemisyjną żeglugę do 2050 roku

Dania i Stany Zjednoczone wezwały Międzynarodową Organizację Morską (IMO) do wyznaczenia bardziej ambitnych celów w zakresie osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (CO2) w sektorze żeglugi do 2050 roku.
04.11.2021

Rozpoczęło się wydobycie ze złoża Yme w Norwegii

Na Norweskim Szelfie Kontynentalnym ruszyło wydobycie ropy ze złoża Yme - poinformował w poniedziałek Lotos. Norweska spółka Grupy Lotosu - Lotos Norge ma 20 proc. udziałów operacyjnych w Yme. Przekłada się to na potencjał zasobów rzędu 12,5 mln baryłek.
26.10.2021

Czy Ocean Cleanup rzeczywiście posprząta ocean? Eksperci mają wątpliwości

Fundacja Ocean Cleanup już w 2013 roku ogłosiła, że dzięki opracowanemu przez siebie systemowi zamierza wyciągnąć z oceanów aż 90% zalegającego w nich plastiku. Wyniki testów każą jednak pozostać sceptycznym.
27.09.2021

Zeroemisjyne kontenerowce Maersk dekarbonizują łańcuchy dostaw światowych gigantów

Żeglugowy gigant Maersk złożył zamówienie na osiem dużych kontenerowców, które mogą być napędzane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolem, jak również tradycyjnym paliwem. Zastąpią one starsze statki i oczekuje się, że przyniosą redukcję emisji dwutlenku węgla rzędu miliona ton rocznie.
04.09.2021

Maersk zamówił osiem zeroemisyjnych kontenerowców

Duński armator A.P. Møller-Mærsk ogłosił zamówienie ośmiu kontenerowców wielkości neo-panamax. Statki mają być zasilane neutralnym pod względem emisji węgla paliwem lub zielonym etanolem.
28.08.2021

Maersk. Potrzeba więcej biopaliwa, jedzcie więcej frytek

Maersk zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności do 2050 roku, jednak pojawił się problem – do biopaliwa używanego na statkach potrzebny jest zużyty olej spożywczy, a tego może zabraknąć.
19.08.2021

Maersk Supply Service wyśle kolejny statek by wspierać oczyszczanie oceanu

Duński operator Maersk Supply Service wyśle kolejny statek, aby wesprzeć The Ocean Cleanup w jego wysiłkach na rzecz usuwania plastiku z oceanów.
12.05.2021

7 wodorowych cudów Europy

Jednym z głównych celów polityki energetycznej Unii Europejskiej jest osiągniecie do 2050 roku neutralności klimatycznej. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać zielony wodór.
05.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Globalne emisje CO2 z żeglugi spadły o 1 procent

Światowe emisje CO2 z żeglugi zmniejszyły się o 1 procent w zeszłym roku, jedną z przyczyn pandemia koronawirusa, która zmniejszyła aktywność morską na całym świecie – stwierdził dostawca danych morskich, Marine Benchmark.
07.03.2021

Maersk wspiera plan budowy dużego zakładu produkcyjnego amoniaku w Danii

Maersk znalazł się wśród grupy firm wspierających plan budowy największej w Europie fabryki amoniaku w Danii.
24.02.2021

Maersk: pierwszy neutralny emisyjnie statek wypłynie w 2023 roku

Grupa żeglugowa Maersk oświadczyła w środę, że przyspieszy plany dekarbonizacji morskiej żeglugi kontenerowej. Ma to nastąpić w 2023 r. poprzez uruchomienie pierwszego na świecie statku napędzanego paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
17.02.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.