Mitsui O.S.K. Lines ogłosiły 19 maja podpisanie umowy z Mitsubishi Gas Chemical Company, które nastąpiło w dniu 28 kwietnia 2023 roku na długoterminowy czarter metanolowca, który może być zasilany metanolem lub konwencjonalnym olejem opałowym. Statek, który ma zostać dostarczony w 2025 roku, zostanie zbudowany w stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
Odkąd MOL dostarczył pierwszy w Japonii metanolowiec, Kohzan Maru (pierwszej generacji), do Mitsubishi Gas Chemical w 1983 roku, obie firmy zbudowały partnerstwo skoncentrowane na transporcie oceanicznym metanolu. Statek będzie pierwszym dwupaliwowym metanolowcem, który będzie pływać w ramach długoterminowego czarteru dla japońskiej firmy, a wraz z podpisaniem podstawowej umowy obie firmy zamierzają dalej rozwijać współpracę.
Metanol może zmniejszyć emisję tlenków siarki (SOx) nawet o 99%, emisję cząstek stałych (PM) nawet o 95%, emisję tlenków azotu (NOx) nawet o 80%, a emisję dwutlenku węgla (CO2) nawet o 15% w porównaniu ze spalaniem konwencjonalnego paliwa żeglugowego. Jest on już w praktycznym użyciu i dostępny do bunkrowania w około 130 głównych portach na całym świecie. W przyszłości emisje netto gazów cieplarnianych (GHG) mogą zostać zmniejszone dzięki zastosowaniu metanolu pochodzącego z surowców niekopalnych, takich jak e-metanol wytwarzany np. z zielonego wodoru czy biometanolu.
Fot.
MOL obsługuje jedną z największych na świecie flot metanolowców, a w 2016 roku rozpoczął eksploatację metanolowców dwupaliwowych, które mogą być zasilane metanolem.
Firma obsługuje obecnie pięć metanowców dwupaliwowych na całym świecie, których łączny czas pracy na paliwie metanolowym wynosi około 35 000 godzin, co pozwala na znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych. W styczniu należąca do MOL jednostka Cajun Sun ukończyła pierwszy na świecie rejs o zerowej emisji netto przy użyciu biometanolu.
Jako pionier w zmniejszaniu wpływu branży żeglugowej na środowisko, MOL promuje również różne inicjatywy w łańcuchu dostaw paliw alternatywnych dla statków handlowych. Ponadto MOL opowiada się za zmniejszeniem wpływu na środowisko poprzez "Environmentally Sustainable Methanol Story".
Fot.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |