Rolls-Royce twierdzi, że zapewni neutralne dla klimatu dostawy
energii do budowanego obecnie terminalu kontenerowego w porcie Duisburg w
Niemczech.
Dział Power Systems firmy Rolls-Royce dostarczy w
tym celu swoją najnowszą technologię wodorową mtu, aby w zrównoważony
sposób zaopatrywać przyszły terminal w energię elektryczną i cieplną:
rozwiązania ogniw paliwowych mtu do pokrycia szczytowego obciążenia
elektrycznego oraz stację wytwarzania ciepła i energii elektrycznej z
wodoru mtu. W tym celu Duisport – jeden z największych portów
śródlądowych na świecie, współpracuje z kilkoma partnerami, aby do 2023
roku zbudować sieć zaopatrzenia opartą na wodorze.
Technologia wodorowa nie jest już marzeniem przyszłości
Największy
terminal kontenerowy w głębi Europy, enerport II, jest obecnie budowany
na dawnej wyspie węglowej, która kiedyś była punktem przeładunkowym dla
ładunków masowych.
Zasilane wodorem rozwiązania ogniw paliwowych
mtu dostarczają energię elektryczną, gdy tylko publiczna sieć
energetyczna osiągnie swoje granice, na przykład do zasilania
pokładowego statków zacumowanych w porcie lub w przypadku innych
szczytów obciążenia. Ponadto dwie elektrociepłownie z silnikami
wodorowymi mtu serii 4000 przetwarzają energię wodorową na energię
elektryczną, która jest wprowadzana do sieci zasilającej przyszłego
terminalu kontenerowego lub do publicznej sieci energetycznej.
Ciepło
odpadowe jest wykorzystywane do procesów technologicznych lub do
ogrzewania budynków w porcie i jego otoczeniu. Ponadto, systemy
fotowoltaiczne i akumulatory są zintegrowane z lokalną siecią
zasilającą, która jest realizowana przez operatora portu Duisport,
Westenergie Netzservice, Netze Duisburg, Stadtwerke Duisburg i
Stadtwerke Duisburg Energiehandel wraz z Instytutem Fraunhofera Umsicht.
Projekt
jest finansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i
Energii przez okres czterech lat w ramach rządowej tzw. ofensywy
technologii wodorowych.
– Technologia wodorowa nie jest już
marzeniem przyszłości, ale sprawdzi się w codziennym użytkowaniu w
Duisburgu. Równoległe stosowanie rozwiązań ogniw paliwowych i silników
wodorowych pokazuje, że obraliśmy właściwą drogę z naszym otwartym na
technologie podejściem do rozwoju nowych technologii dla zaopatrzenia w
energię przyszłości – powiedział Andreas Schell, dyrektor generalny
Rolls-Royce Power Systems.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PERN chce wybudować instalację fotowoltaiczną na terenie swej siedziby w Płocku
Powstanie gigantyczny samolot do transportu łopat turbin wiatrowych
Minister klimatu: energia jądrowa będzie istotnym elementem polskiego miksu energetycznego
Chiński producent łopat do turbin wiatrowych rozwija innowacyjną metodę oceny chropowatości
Nowy cel UE – Polska bez szans?
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |