Zależy nam na zaprezentowaniu siły polskiej gospodarki i naszych firm – mówi PAP Jakub Wilchelm z PAIH odnosząc się do forum Polska-Nowa Zelandia. Chcemy, by Polska była postrzegana jako naturalny lider naszego regionu, kraj o ogromnym potencjale gospodarczym.
W czwartek o godz. 8.30 rozpoczyna się Forum Biznesu Polska-Nowa Zelandia. Organizuje je Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) we współpracy z polonijną organizacją biznesową Polanz z Nowej Zelandii, Ambasadą Nowej Zelandii w Polsce oraz Ambasadą RP w Nowej Zelandii.
– Polska Agencja Inwestycji i Handlu rozszerza swoją ofertę wsparcia polskich przedsiębiorców na Nową Zelandię – powiedział szef biura PAIH w Sydney Jakub Wilchelm.
Dodał, że do udziału w środowym forum zaproszeni są polscy eksporterzy i inwestorzy. Spotkanie ma być – Okazją do zapoznania się z potencjałem rynku nowozelandzkiego oraz najbardziej perspektywicznymi branżami eksportowymi.
– Oczekujemy, że Nowa Zelandia stanie się bardziej rozpoznawalnym partnerem biznesowym dla polskich przedsiębiorstw, szczególnie z perspektywy budowania strategii eksportowych i inwestycyjnych w regionie Oceanii i na rynkach azjatyckich – zaznaczył Wilchelm.
Zwrócił uwagę, że Nowa Zelandia stworzyła przyjazny zagranicznemu biznesowi model gospodarczy. Opiera się on na – Kulturze otwartości, niskich podatkach, dobrej kondycji lokalnego rynku pracy, znacznie tańszej infrastrukturze niezbędnej do prowadzenia biznesu, w porównaniu do innych krajów tego regionu.
PAIH-owi zależy – jak mówił – na zaprezentowaniu siły polskiej gospodarki i polskich firm stronie nowozelandzkiej.
– Chcemy, żeby Polska była postrzegana jako naturalny lider naszego regionu, kraj o ogromnym potencjale gospodarczym, a zarazem miejsce charakteryzujące się unikalnymi warunkami do prowadzenia biznesu, i jako partner o wysokiej etyce biznesowej – podkreślił Wilchelm.
Pytany o znaczenie Forum Biznesu Polska-Nowa Zelandia dla polskich przedsiębiorców podkreślił, że celem jest zaprezentowanie polskim przedsiębiorcom rynku nowozelandzkiego, który być może nie jest jeszcze przez nich w pełni odkryty, a często nawet uchodzi za kraj zbyt odległy, wręcz egzotyczny.
Wilchelm zapewnił o wsparciu Agencji dla polskich firm w planach ich ekspansji zagranicznej.
– Ich decyzje o współpracy z Nową Zelandią czy poszukiwaniu potencjalnych partnerów biznesowych mogą być wspierane wiedzą, kontaktami PAIH, ale też doświadczeniem partnerów lokalnych, z którymi Agencja współpracuje, a którzy udzielają wsparcia zagranicznym podmiotom na rynku nowozelandzkim – powiedział.
Agencji zależy też na lepszym zrozumieniu przez polski biznes potencjału rynkowego Nowej Zelandii w regionie Azji.
– Kraj ten, podobnie jak Australia, posiada wyjątkowo dobrze rozwinięte kanały dystrybucyjne, jak również wieloletnie, ugruntowane już relacje biznesowe w krajach azjatyckich, co dla naszych firm jest bardzo częstym wyzwaniem we wchodzeniu na tamtejsze rynki – stwierdził Wilchelm.
Jak zaznaczył, rynek Nowej Zelandii, podobnie jak Australia, to przede wszystkim „brama” do Azji. Według niego Nowa Zelandia to też jeden z najbardziej innowacyjnych rynków, oparty na silnym ekosystemie wsparcia innowacyjności i rozwoju technologii.
– To stwarza polskim firmom wyjątkową możliwość swoistego przetestowania swoich produktów czy usług, zanim podejmą one z reguły bardzo kosztowne decyzje o wchodzeniu na inne rynki Oceanii lub Azji – podkreślił.
Wilchelm wskazał, że z dotychczasowych doświadczeń we współpracy z Nową Zelandią wynika, iż do najbardziej perspektywicznych sektorów eksportowych należą m.in.: usługi i produkty dla sektora rolnictwa oraz leśnictwa; urządzenia dla sektora przetwórstwa spożywczego; urządzenia przemysłu elektromaszynowego i elektroenergetycznego. Wskazał też na czyste technologie, rozwiązania podnoszące efektywność energetyczną np. w budownictwie mieszkaniowym, czy technologie IT/ICT.
Według wstępnych danych, na które powołuje się PAIH, w I kwartale 2021 roku obroty handlowe między Polską a Nową Zelandią wyniosły 41,5 mln dol. w eksporcie oraz 25,8 mln dol. w imporcie. Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 15,7 mln dol.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
H2POLAND: największym wyzwaniem jest obniżenie kosztów pozyskiwania wodor
EKG 2024: zielona energetyka to tania energia, ale jej rozwój wymaga przyspieszenia
Bartmiński: opóźnienie przy pierwszej fazie budowy offshore to "jakieś pół roku"
EKG 2024: państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Piotr Jermakow
Trina Solar ustanawia rekord świata mocy wyjściowej modułu w technologii i-TOPCon typu n
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |